کد خبر: ۵۸۹۹۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:
«روح‌الله ایزدخواه» افزود: دلالان، این گوشت‌ها را با تغییر لیبل و با حاشیه سود بسیار بالا در بازار مصرف به فروش می‌رسانند ...
 

حکیم مهر: تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص واردات گوشت‌های تاریخ گذشته به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌اند. این درحالی است که هنوز جزئیات مشخصی از صحت موضوع و همچنین نحوه ترخیص این گوشت‌ها ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری تسنیم، اخیراً «روح‌الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران به اتفاق 25 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت گوشت‌های وارداتی تاریخ‌گذشته توسط یک شرکت زیرمجموعه این وزارت‌خانه تذکر داده‌اند.

ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است، یک شرکت دولتی اواخر سال گذشته 20 هزار تن گوشت منجمد وارد کرده که در فروردین امسال تاریخ مصرفش گذشته است.

این نماینده مجلس در این‌خصوص گفته است: «در این شرایط گوشت باید به مصرف صنعتی برسد و نه خوراکی؛ اما گزارشی از سوی فعالان صنعت به دستم رسید که دلالان، این گوشت‌ها را با تغییر لیبل و با حاشیه سود بسیار بالا در بازار مصرف به فروش می‌رسانند». 25 نماینده این تذکر کتبی را امضا کرده و در صحن قرائت شد.

وی در ادامه نیز گفته است: «مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت مذکور، بلافاصله تماس گرفت و قول پیگیری فوری داد؛ بنده نیز نتیجه را اعلام خواهم کرد .»

ایزدخواه تاکید دارد: «از چند سال پیش نسبت به عملکرد شرکت مذکور تحقیق می‌کردم. این شرکت پرونده قضایی کم ندارد. یکی از اصلاحات جدی در وزارت کشاورزی اینجاست . »

اما جدای از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، ابهاماتی در خصوص نحوه ترخیص این محموله‌ها ایجاد شده است؛ به عنوان مثال محموله گوشت مورد اشاره در زمان ترخیص در چه وضعیتی بوده و آیا در آستانه پایان تاریخ انقضا قرار داشته است؟ در این شرایط گمرک اجازه ترخیص کالا را خواهد داشت؟ همچنین بایستی مشخص شود محموله بزرگ گوشت از کدام گمرک کشور ترخیص شده است و امروز در کجا نگهداری می‌شود.

 تاکنون پیگیری خبرنگار تسنیم در خصوص گمرک ترخیص‌کننده محموله (خوزستان، هرمزگان، چابهار، بوشهر و...) برای بررسی صحت موضوع بی‌نتیجه مانده است .

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
8
به جاي اينكه ارزها را به داروهاي دامپزشكي و افزودني ها و واكسن بدهند كه نقش مهم مديريتي در پيشگيري از بروز بيماريها در حوزه بهداشت سلامت دام و توليد سالم مواد پروتئني براي آحاد جامعه دارد صرف واردات گوشتهاي نزديك به تاريخ منقضي ميكنند كه احتمالا بخاطر اجتناب از ضرر مجبور به ري ليبلينگ آنها نيز خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
وقتی نظارت دامپزشکان بر روی گوشتهای وارداتی را حذف کردند، وارد کننده که دولتی باشد چنین کند وای بحال شرکت خصوصی تولید کننده لاستیک که وارد کننده گوشت شده و ....
مشکل از انجاست که مدیران دامپزشکی ............. حذف نظارت ، حذف فوق العاده تسری و در نهایت حذف استقلال مالی دامپزشکی است. این داستان ادامه دارد
ناشناس
|
Norway
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
10
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
این هنوز از برکات سحر است
مانده تا مشخص شود برای مسئولین و مقامات رسمی کشور که چه اجحاف‌ها و فشارهایی اینها بر دامپزشکان خدوم کشور وارد کردند همانها که از چهار صبح تا هفت شب کارشان نظارت بر همین محموله ها بود

از کجا میدانید این محموله یکبار در خود برزیل ری لیبل نشده باشد و حالا که به ایران رسیده ....... مجددا دست به این کار زده باشند
مسلما وظیفه عدم اجازه ورود به این گوشت ها وظیفه دامپزشکی بوده است و انتظار داریم مقامات پیگیر این موضوع را تا انتها پیگیری کنند
چشم های بهداشت عمومی مردم را که کور کنید نتیجه‌ای بهتر از این در بر ندارد هنوز گنبدهای بالاتر در راه است
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
2
سلام
ای کاش مسول وطن دوستی که حق صحبت داره این کامنت ها را بخونه وبه خاطر داشته باشه که آن دکتری که از کشور مبدا گوشت ها را ترخیص میکنه دلش برا تولید کننده خودشون میسوزه وبراش مهم نیست مردم ایران گوشت با کیفیت بخورند یا نه ای کاش این افراد .................. وارد کننده گوشت را با هاشون برخورد بشه ای کاش افراد وطن دوست مردم دوست وسالم چه شرکتی چه دامپزشک ایرانی در مبدا به این گوشت ها نظارت کنند تا محصول خوب به دست بچه های ایران زمین برسه لعنت به خیانتکاران به مردم ایران وشهدا
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
5
با سلام، به نظر من حذف نظارت بهداشتی دامپزشکی بر پروسه تولید،کشتاردام،بسته بندی، انجماد گوشت و حمل ونقل آن در کشور مبدا بزرگترین ظلم و خیانت در سلامت مردم است که متأسفانه صورت گرفته است .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
3
اینقدر واردات گوشت سود دارد که مربی سابق تیم ملی فوتسال ایران که معروف هم هست نیز در آن اشتغال داشته است چراکه سود بسیار مناسبی را در پی دارد تا اینجا کار هیچ مشکلی نیست امان از زمانی که خودروی واردات گوشت خود را معاف از معاینه فنی نظارت بهداشتی بداند و دقیقا جنگ نامتقارن با دو هژمونی متفاوت و نابرابر، مافیای قدرتمند گوشت با دامپزشکی نحیف که یارای مقابله با آن را ندارد شروع شدکه منجر به قمار نخواسته بهداشت و قربانی کردن مردم به نفع جمعیت حداقلی از برخی واردکنندگان گشت افسوس، حداقل کاری که سازمان دامپزشکی میتوانست و نکرد مخالفت با این توطئه ها بود واگر چنین نبود و بحث کاهش هزینه ها مطرح بود چرا ناظر ذبح شرعی نیز حذف نگردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
2
پس معلوم شد نماینده متوجه موضوع نشدند
گوشت تاریخ گذشته وارد نشد
بلکه پس از ورود به کشور به علل مشکلات عدم مصرف با گذشت زمان تاریخ منقضی شد
ناشناس
|
Philippines
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
4
یه دقیقه دامپزشکی ولتون کرد رفت جای پارک ماشین رو درست کنه ببین چکار کردین .
21
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
3
این یکی از نتایج حذف ناظر بهداشتی در کشور مبداء هست زمانی که ناظر دولتی اونجا بود میخواستند با هزار ترفند تقلب کنند و گوشت های درجه چندم و بی کیفیت و حتی تاریخ منقضی بفرستند حالا که مافیای گوشت بر سلامت مردم چربید خدا بخیر کنه تاریخ گذشته تازه چیزیه که می بینیم خدا میدونه چه تقلب های دیگه ای می کنند که نتیجه اش معامله سلامت مردم هست و حذف کنندگان نظارت و تایید کنندگان ،این دنیا و مهمتر اینکه آن دنیا باید پاسخگو باشند چون کوتاه آمدن و معامله با سلامت مرک چیز کمی نیست و امیدوارم ارگان های ناظر بخصوص مجلس محترم ورود کند و قانونی مصوب کند تا دیگر کسی نتواند سلیقه ای عمل کنه و همچنین قوه محترم قضایی نیز بررسی کنه و موضوع ریشه ای حل بشه. جالبه تو داخل کشور و کشتارگاه های هر شهرستان ناظر بهداشتی داریم و اگر نباشد به مراجع قضایی معرفی میشن ولی در کشور بیگانه به دامپزشکی اونا اعتماد داریم و با امضاء پروتکل اکتفا می کنیم اگر با امضا پروتکل مشکل حل میشه چرا در داخل کشور این کار صورت نمیگیره البته به اعتقاد بنده وجود ناظر بهداشتی در داخل و خارج کشور الزامی میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
1
گوشتهای منجمد وارداتی رااداره قرنطینه ترخیص میکنه حتی اگه ۱۰روزبه تاریخ انقضاش مونده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
1
با اختصاص ارز دولتی برای واردات گوشت و ارز ازاد برای دارو از طرفی هم گرانیهای دیگه که روز به روز وضعیت دامداری کشور رو وخیمتر کرد و جیب وارد کننده ها رو پر کرد و دام داریهای ورشکسته خارجی هارو رونق داد.
نظر شما
ادامه