کد خبر: ۵۸۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی گفت: پایش فعال بیماریهای طیور در مرغداری ها، امسال همراه با پایش بقایای آنتی بیوتیک خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر قاسم عجم» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی گفت: از عوامل مهم در بروز تلفات در سطح واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بیماریهای ویروسی است.

وی گفت: اکثر این بیماریها با واکسیناسیون مناسب قابل پیشگیری است. با هدف بررسی وضعیت آلودگی و نحوه اثربخشی واکسنهای طیور، امسال نیز مشابه سال گذشته، طرح پایش و مراقبت بیماریهای ویروسی اجرا میشود.

وی افزود: از دیگر طرح هایی که از ابتدای امسال اداره کل دامپزشکی در حال اجرای آن میباشد طرح بررسی باقیمانده دارویی است. به منظور تسهیل امور و کاهش مراجعات به واحدهای پرورشی این دو طرح به طور همزمان اجرا میگردد.

عجم گفت: طبق برنامه ریزی های اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل در راستای اجرای این طرح، در هر ماه 6 واحد مرغداری گوشتی در سنین 35 روزگی مورد نمونه برداری قرار گرفته و بیماریهای ویروسی آنفلوانزا و نیوکاسل بررسی خواهند شد.

طبق نظر کارشناسان با توجه به درگیری سالیان قبل با گامبورو، در مواردی که تلفات مشهود است احتمال ابتلا به گامبورو به صورت تحت بالینی وجود دارد. لذا در موارد مشکوک و با احتمال بروز تلفات بالا در صورت نیاز بیماری گامبورو نیز بررسی خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی  مقرر گردیده نمونه گیری از طیور 35 روزه با هدف بررسی باقیمانده دارویی در گوشت طیور صورت پذیرد. لذا براساس ظرفیت مرغداری نمونه های کبد و عضلات سینه اخذ گردیده و آزمایشات مربوطه انجام خواهد گرفت.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
طرح بسیار خوبی است و بطور همزمان هم رصد و پایش بیماری ها و تیتراسیون واکسن ها انجام میشه و هم باقی مانده های دارویی
انشا الله سایر استانها نیز جهت اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در مورد باقی مانده های دارویی طرح های جهت اجرا در دست داشته باشند
نظر شما
ادامه