کد خبر: ۵۸۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

تشکل های مرتبط با صنعت مرغداری کشور با ارسال نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواهان ترخیص نهاده های رسوبی در گمرک شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، تشکل های مرتبط با صنعت مرغداری کشور با ارسال نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواهان ترخیص نهاده های رسوبی در گمرک شدند.

در متن نامه تشکل های زنجیره تامین و تولید صنایع دام و طیور ایران به «حسن روحانی» رئیس قوه مجریه آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی 
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و ضمن تقدیم شایسته ترین احترامات، همانگونه که استحضار دارند برای تامین فرآورده های پروتئینی مورد نیاز کشور روزانه به بیش از 40 هزار تن انواع نهاده های دام و طیور نیاز است.

اهتمام ستودنی دولت محترم در تامین نهاده های وارداتی مورد نیاز کشور با استفاده از اعتبار بین المللی تولیدکنندگان و تجار معتبر و با سابقه کشور و متعاقباً تمهید هوشمندانه کارگروه تنطیم بازار، وزارت صمت و سازمان گمرک کشور با ترخیص درصدی میلیون ها تن نهاده های رسوبی بشدت مورد نیاز صنایع دام و طیور کشور که به تایید اولیه بانک مرکزی نیز رسیده است، عقلانی ترین و موثرترین راه کار برای تحقق وعده گره گشای جنابعالی درخروج از دام بحران تحریم های پیچیده و گسترده کنونی علیه دولت و مردم ایران و به مخاطره انداختن امنیت غذایی آنها می باشد.

علیرغم تصمیمات ویژه ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و سازمان گمرک و موافقت بانک مرکزی در خصوص تسهیل مقررات و اتخاذ ترتیبات ترخیص درصدی میلیون ها تن نهاده کشاورزی وارداتی رسوبی قریب الفساد، بانک مرکزی در ساحت عمل با صدور بخشنامه شماره 92923/99 مورخ 03/04/99، در کمال ناباوری و تاسف ضمن نقض توافقات قبلی خود بانک های عامل را از صدور هرگونه تائیدیه بابت هر نوع ثبت سفارش مبنی بر قرار گرفتن در صف تخصیص و یا تامین ارز موکدا نهی نموده و بدنبال تعقیب موضوع توسط دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار در اقدام شگفت آور دیگری عملا همه راه های ترخیص درصدی نهاده های وارداتی رسوبی را مسدود نموده است.

ضمن یاد‌آوری تبعات محتوم چنین اقداماتی از سوی بانک مرکزی در از بین بردن فضای اطمینان فروشندگان بین المللی به نظام بانکی و تولیدکنندگان و تجار واردکنندگان ایرانی نهاده های استراتژیک و اثرات چنین اقداماتی در فساد قریب الوقوع میلیون ها تن کالای کشاورزی رسوبی که ماه ها از تخلیه آنها در بنادر کشور می گذرد،‌ در کمال احترام تقاضا دارد به ترتیب مقتضی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به رعایت و اجرای مفاد توافقات قبلی خود در خصوص ترخیص درصدی کالاهای رسوبی در بنادر کشور ترغیب فرمایند. نباید سازمان ها با بخشنامه های خلق الساعه موجب خنثی شدن تسهیل ایجاد شده توسط سازمان دیگر گردند.

بدیهی است تداوم استنکاف بانک مرکزی از تائیدیه ثبت سفارشات و قرار دادن آنها در صف تخصیص و یا تامین ارز و اختلال در ترخیص درصدی نهاده های رسوبی وارداتی، معالا موجبات به مخاطره انداختن قریب الوقوع امنیت غذایی آحاد مردم ایران و ورشکستگی بسیاری از واردکنندگان و تولیدکنندگان و نابودی حلقه های مختلف زنجیره تامین پروتیین در کشور و بیکاری صدها هزار نفر در بخش صنایع دام و طیور را نیز فراهم خواهد آورد که انتظار میرود رئیس محترم جمهور با هدایت بانک مرکزی، مانع بروز آنها شوند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
کم خوری گوشت بدلیل گرانی باور کنید به هیچکس صدمه نمیزنه، اما واردات ، به ارز ملی صدمه جدی میزنه و خسارات شدیدی به مردم کشورمون نسبت به سطح جهانی وارد میکنه. قحطی که نیست! هست ولی کمتر مصرف میشه
نظر شما
ادامه