کد خبر: ۵۸۹۴۸

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، در این مراسم که با حضور فرماندار و مسوولان محلی شهرستان خاتم و پرسنل دامپزشکی استان و شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری خاتم برگزار شد از زحمات «محمدامین قدیمی» مدیر سابق شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم قدردانی و «محمدمحسن محمدی» بعنوان مدیر جدید این اداره معرفی شد.

«دکتر علی فاتحی نیا» مدیر کل دامپزشکی استان یزد در آیین تودیع و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: پتانسیل های خوبی در حوزه دامپروری در این شهرستان  وجود دارد.

وی با اشاره به 200 هزار راس دام سبک در این شهرستان افزود: بیشترین آمار دام سبک استان مربوط به این منطقه است که این شهرستان را بعنوان یک منطقه شاخص در زمینه پرورش دام سبک در استان مطرح کرده است.

فاتحی نیا تصریح کرد: جمعیت دام سنگین شهرستان حدود سه هزار راس است و همچنین در این شهرستان 27 واحد مرغ گوشتی و 2 واحد بوقلمون وجود دارد.

فاتحی نیا  افزود: این شهرستان قطب دامپروری استان است .

وی با بیان این مطلب که نقش دامپزشکی در توسعه صنعت دامپروری و پایداری آن حائز اهمیت است گفت: واکسیناسیون دام علیه بیماری ها، سمپاشی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای پایداری صنعت یاد شده است.

وی گفت: با این اقدامات در تلاش هستیم که ازبیماری مشترکی که بین انسان و دام وجود دارد پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این شهرستان بیماری تب مالت است افزود: در سالیان گذشته در زمینه این بیماری اقدامات خوبی صورت گرفته است .

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: متاسفانه آمار ابتلا به تب مالت بالاست که امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است این بیماری کاهش یابد.

وی ادامه داد: تا کنون  نزدیک 10 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب مالت در این شهرستان واکسینه شدند و خاطر نشان کرد؛ مابقی دامها ظرف چند هفته آینده واکسینیه می‌شوند.

وی گفت: در راستای پیشگیری مشترک بین انسان و دام به وسیله یک نهاد آن هم صرفا دامپزشکی امکان پذیر نیست بلکه به یک کار تیمی و عزم جدی نیاز است.

 

نظر شما
ادامه