کد خبر: ۵۸۸۸۴

ارتش آمریکا در همکاری با دانشگاه پنسیلوانیا امیدوار است بتواند سگ هایی را آموزش دهد که می توانند وجود کرونا در بدن افراد را تشخیص دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه آمریکایی پیشتر سگ هایی را آموزش داده بودند که می توانند دیابت و سرطان تخمدان را در انسان تشخیص دهند.

با توجه به این که سگ ها می توانند واکنش سیستم ایمنی بدن را حتی قبل از شروع تب تشخیص دهند آنها می توانند ناقلان کووید-۱۹ را قبل از نیاز به دوربین های حرارتی تشخیص دهند و این روش حتی سریع تر از تست با استفاده از سواب پزشکی (چوبی که در دهان بیمار می گذارند) است.

محققان از یک قوطی استفاده می کنند که بر روی آن کپسول مهر و موم شده ای قرار دارد و می تواند مواد خطرناکی را که هر سگی می تواند بدون خطر آنها را تشخیص دهد نگهداری کنند.

این قوطی ها سپس بر روی یک چرخ آموزشی که دارای بازوهایی است قرار می گیرد و سگ باید محتوای آن را که شامل مواد منتشره از یک ناقل کووید-۱۹ است از قوطی ها حاوی موادی همچون غذا و یا اسباب بازی که برای انحراف ذهن سگ ها درقوطی ها قرار داده شده، تشخیص دهند.

اما فقط تشخیص کافی نیست بلکه آنها باید  بتوانند ساعت ها همزمان با تشخیص در یک نقطه مستقر شوند. اگر قرار باشد از سگ ها برای شناسایی کووید-۱۹ در ورودی های اماکن شلوغ مثل فرودگاه ها، باشگاه ها یا کنترل مرزی استفاده شود باید آنها بتوانند ساعت ها بتوانند در این عملیات کمک رسانی کنند.

محققان انگلیسی نیز تلاش کرده اند روش جدیدی را برای آموزش سگ‌ها بکار گیرند که آنها بتوانند بوی کوید-۱۹ را استشمام و مبتلایان را شناسایی کنند.

آنها پیشتر تشخیص بیماری‌هایی نظیر مالاریا، سرطان و پارکینسون توسط سگ‌ها را با موفقیت انجام دادند و امیدوارند بتوانند راهی غیر تهاجمی برای تشخیص این بیماری ارایه و به جلوگیری از شیوع آن کمک کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر گزارشی را درباره تشخیص اولیه کووید-۱۹ با استفاده از سگ در تحقیقات فرانسوی ها منتشر کرد و نوشت: این تشخیص بسیار مهم است زیرا فرد مبتلا شده به ویروس کرونا می‌تواند تا دو هفته بدون هیچ علائم بیماری باشد؛ از این رو بدون اینکه آگاه باشد می‌تواند ویروس را منتقل کند.

محققان فرانسوی در مرحله آزمایشی  متوجه شدند که سگ‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای در شناسایی وجود ویروس مهارت دارند.

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در جان به ۱۸ میلیون نفر نزدیک می شود هنوز واکسن یا درمانی موثر برای این بیماری کشف نشده است. از این روشناسایی ناقلان در مراحل اولیه بیماری می تواند کمک زیادی به جلوگیری از پیشرفت  آن در بدن انسان کند.

منبع: آرمی تایمز

 
نظر شما
ادامه