کد خبر: ۵۸۸۸۳

امارات به تازگی در فرودگاه‌های خود از سگ‌ها برای تشخیص ابتلای مسافران به کووید ۱۹ استفاده می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امارات متحده عربی از سگ‌ها برای تشخیص ابتلای مسافران به ویروس کرونا در فرودگاه‌های این کشور استفاده می‌کند.

مسافرانی که وارد فرودگاه‌های امارات می‌شوند نخستین افرادی در جهان خواهند بود که ابتلایشان به ویروس کرونا به وسیله سگ‌های پلیس تشخیص داده خواهد شد. این سگ‌های آموزش دیده در تمامی فرودگاه‌های امارات مستقر شده و به پلیس فرودگاه برای تشخیص ابتلای افراد به کووید ۱۹ کمک می‌کنند.

صلاح المزروعی، یکی از مقامات پلیس فرودگاه دبی در این باره گفت: ما در فرودگاه دبی یک بخش را به سگ‌های پلیس برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا اختصاص داده ایم. این اقدام با هماهنگی مقامات بهداشت و درمان امارات صورت می‌گیرد و نتیجه ابتلای افراد به کرونا در کمتر از یک دقیقه مشخص می‌شود.

این سگ‌ها توانایی تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا از طریق بوی بدن آن‌ها را دارند. این آزمایش بسیار سریع و به راحتی انجام می‌گیرد.

استفاده از سگ در سایر کشورها

هم اینک چند کشور در حال آموزش به سگ‌ها برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا هستند. پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی هانوفر آلمان ۸ سگ نیرو‌های مسلح این کشور را برای تشخیص ابتلا به کرونا از طریق بو کردن بزاق افراد تحت آموزش قرار داده اند. آن‌ها سپس بزاق یک هزار فرد مبتلا به کرونا و فرد سالم را با حس بویایی سگ آزمایش کردند.

این تحقیقات نشان داد سگ‌ها موفق به شناسایی ۹۴ درصد افراد مبتلا به کرونا شدند.

دکتر مارن ون، یکی از محققان این پژوهش در این باره گفت: تصور ما این است که این روش به نتیجه خواهد رسید، زیرا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) افراد پس از ابتلا به کووید ۱۹ تغییر می‌کند و سگ‌ها توانایی شناسایی این تغییر را با حس بویایی دارند.

در آزمایشی دیگر که در فرانسه انجام گرفت سگ‌ها توانستند از بو کردن عرق افراد با اطمینان ۹۵ درصد به ابتلای افراد به کووید ۱۹ پی ببرند. همچنین در شیلی نیز پلیس این کشور به سگ‌ها برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا آموزش می‌دهد که نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای حاصل شده است.

سگ‌ها دارای حس بویایی قوی هستند و می‌توانند بسیاری از مواد را که از سوی حس بویایی انسان قابل تشخیص نیست، به راحتی از یکدیگر تشخیص دهند. پژوهشگران امیدوارند با تربیت سگ‌ها به روشی ساده و مطمئن برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا در جامعه برسند. این کار می‌تواند در قطع روند شیوع ویروس کرونا در جهان بسیار مفید باشد، زیرا شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها یکی از موثرترین روش‌های جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ است.

 
نظر شما
ادامه