کد خبر: ۵۸۸۷۴

بر اساس داده‌های انجمن پروتئین‌های حیوانی برزیل، این کشور در نیمه نخست ۲۰۲۰، یک میلیون تن مرغ حلال به کشورهای اسلامی صادر کرده که ۴۰ درصد صادرات گوشت در این کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری حوزه، بر اساس داده های انجمن پروتئین های حیوانی برزیل، این کشور در نیمه سال نخست ۲۰۲۰ میلادی، حدود یک میلیون تن مرغ حلال به کشورهای اسلامی صادر کرده است. و حداکثر ۴۰% صادرات گوشت برزیل با رعایت استانداردها و معیادرهای دینی و بهداشتی حلال و اسلامی انجام می پذیرد.

وب‌سایت «کومکس دو برزیل» این هفته این اطلاعات را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت‌های برزیلی در حال حاضر تولید و صادرات گوشت حلال در جهان را در اولویت قرار داده‌اند.

برزیل در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۳ میلیون تن مرغ و گوشت گاو تولید و حمل کرد. بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد، انتظارات برای رشد در بازار حلال در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶٪ است.
علی سیفی مدیر شرکت کادیال حلال، یک نهاد ارائه دهنده گواهینامه حلال در برزیل در این باره گفت: جهان عرب برای اقتصاد برزیل از اهمیت زیادی برخوردار است و یک بازار بسیار مهم برای آن‌ها محسوب می‌شود و ما باید روابط دو جانبه را به طور فزاینده تقویت کنیم، زیرا این بازار از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

به گفته سیفی ، برزیل یک شریک تجاری قابل احترام است، به خصوص وقتی پروتئین حیوانی در میان باشد. وی همچنین خاطرنشان می‌کند که برزیل برای برآورده کردن خواسته های بازار آمادگی دارد ، اما باید استراتژی‌های جدید را تدوین کند، انعطاف پذیری را حفظ کرده و با کنترل‌های بهداشتی دقیق، به دنبال گسترش فرصت‌های شغلی باشد.

لازم به ذکر است طبق این گزارش صادرات مرغ حلال در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به ۹ هزار و ۲۲۲ تن رسیده است. که حجم نزدیک به ۴۰ درصد صادرات گوشت مرغ  (تازه و فراوری شده) در برزیل را تشکیل می‌دهد. فقط در ماه ژوئن ۱۵۲،۱۲۳ تن مرغ حلال صادر شد که از این تعداد ۲۸۱۷۸ تن به عربستان سعودی؛ ۱۷۱۱۱ تن به امارات متحده عربی و ۱۳۳۷۸ تن به کشور مصر وارد گردید.
 
منبع: poultryworld
نظر شما
ادامه