کد خبر: ۵۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ‌ مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار مازندران، 18 هزار و 500 تومان است؛ گفت: تنها راهی که می‌تواند منجر به کاهش قیمت مرغ در بازار شود آن است که دولت بیاید و قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های یک مرغدار را پایین بیاورد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از بلاغ، «کامران هاشمی» در خصوص آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار مرغ و تخم‌مرغ مازندران، اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار مازندران همچنان 18 هزار و 500 تومان است .

وی افزود: نزدیک به یک هفته است که قیمت مرغ پس از یک افزایش 1500 تومانی، روی این قیمت ثابت مانده است و پایین نیامده است .

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با بیان اینکه عرضه و تقاضا علت این افزایش قیمت بوده است؛ خاطرنشان کرد: قیمت تخم مرغ به زیر 20 هزار تومان آمده است و در کانال 19 هزار تومان قرار دارد و کمی از تنش‌های قیمتی این کالا در بازار کاسته شده است .

هاشمی ادامه داد: مرغ دولتی هم نزدیک به یک هفته است که در بازار با قیمت هر کیلو 13 هزار و 500 تومان در حال عرضه است .

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب تنظیم بازار نزدیک هم نشده است؛ گفت: قیمت تنظیم بازار، غیرکارشناسی بوده است و بر همین اساس، در هیچ کجای کشور، عملی نشده است .

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در واکنش به این سوال که قیمت حال حاضر مرغ برای مردم، خیلی گران و قابل هضم است؛ بیان کرد: بله، این قیمت برای مردم خیلی زیاد است اما مرغدار هم با این نرخ، سود میلیاردی نمی‌کند؛ علوفه‌ها و هزینه‌ها بسیار بالا رفته است .

افزایش سه برابری قیمت داروهای دامپزشکی

هاشمی اضافه کرد: هر کیلو علوفه دو تا 3 هزار تومانی اکنون هر کیلو 8 هزار تومان شده است، داروها سه برابر، واکسن‌ها چند برابر، هزینه‌ها، حق بیمه و کرایه حمل، چندین و چند برابر شده است .

وی تصریح کرد: تنها راهی که می‌تواند منجر به کاهش قیمت مرغ در بازار شود آن است که دولت بیاید و قیمت نهاده‌ها را پایین بیاورد؛ دولت باید به سمتی حرکت کند که هزینه‌های تولید را برای یک مرغدار کاهش دهد و اگرنه با تحت فشار قراردادن مرغدار و بازار، کاری از پیش نمی‌رود .

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، تاکید کرد: قیمت مرغ جز با کم کردن هزینه‌های مرغدار، پایین نمی‌آید؛ چرا که اصل هزینه مرغ، تامین نهاده‌ها است و جوجه به تنهایی قیمتی ندارد و باید هزینه‌ها توسط دولت، مدیریت و کاهش پیدا کند .

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
5
برادر از .......... سازمان دامپزشكي و وزارت جهاد است كه ...... نداشتند براي محصولات دامپزشكي ارز ترجيحي بگيرند و نزد بانك مركزي چانه زني كنند در حاليكه همين الان براي تجهيزات پزشكي مثل بنز ارز ترجيحي ميدهند چطور به دامپزشكي ميرسد پول نفت نيست؟؟؟؟ولي براي تجهيزات پزشكي پول نفت هست؟؟؟!
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
3
خب دستمزد دامپزشکان که فرقی نکرده.دامپزشکان و واکسیناتورها همچنان به مفت کاری عادت دارن
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
2
کیفیت هم زیر صفر شده.از وزارت و سازمان بی در پیکر از این بیشتر نمیشه انتظار داشت.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
5
رازی که کلا درشو تخته کرده و رفته مرخصی کرونا. این بود روز مبادایی که بنا بود رازی بیاد پای کار ؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
1
واکسن طیور که خیلی کم شده . خیلی از مرغدارن موفق به واکسیناسیون نشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
2
سلام دوستان من دامدار غلط کردم دیگه می فروشم نگه نمیدارم
نظر شما
ادامه