کد خبر: ۵۸۸۴۰
 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه در برخی از محصولات دخانی قاچاق از فضولات حیوانی استفاده شده، اعلام کرد که اجرای طرح شناسه رهگیری سیگار از اول شهریور ماه آغاز می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عطاءالله معروفخانی» با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نوع سیگار قاچاق در بازار ایران وجود دارد، تصریح کرد: آمایش انواع سیگارهای قاچاق نشان می‌دهد که در مواد اولیه سیگار و تنباکو قاچاق از انواع مواد مخدر و فضولات حیوانی استفاده می‌شود و معمولاً آزمایشگاه ها از ما می‌خواهند که با حضور مأموران وزارت بهداشت محموله‌های قاچاق را امحا کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به مضرات استفاده از دخانیات برای سلامتی افراد، تصریح کرد: استفاده از سیگار و تنباکویی که قانونی تولید شده هم برای سلامتی مضر است، اما تولید قانونی این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهد که استانداردهای لازم رعایت شده، برای مثال مواد اولیه پیش از ترخیص، آزمایش می‌شود و در صورت تایید اجازه ترخیص دارد. همچنین در زمان تولید و بعد از تولید مجددا آزمایش‌هایی انجام می‌شود و در صورت داشتن استانداردهای لازم اجازه توزیع دارد. حتی بعد از توزیع هم مسئولان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور به صورت موردی از نمونه‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد می‌خرند و برای آزمایشگاه می‌فرستند که اگر مشکلی داشته باشد جلوی آن گرفته می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که حداقل ضرر محصولات قانونی کمتر است.

وی افزود: ضرر کالاهای قاچاق یا جعل برای سلامتی وحشتناک است و عاجزانه از مردم درخواست داریم از خرید کالاهای دخانی تقلبی و قاچاق خودداری کنند. همچنین از شهروندان می‌خواهیم برای سلامتی خودشان تا حد امکان مصرف دخانیات را کاهش دهند.

 

نظر شما
ادامه