کد خبر: ۵۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی قم بر لزوم رعایت اصول ذبح شرعی دام بخصوص در ایام عید قربان تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حجت الاسلام والمسلمین سجادی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص احکام مخصوص ذبح دام عنوان کرد : برخی احکام در قرآن نیامده است اما بحث ذبح شرعی به قدری حائز اهمیت است که در قرآن صریحا ذکر شده است .

وی در تصریح اهمیت ذبح اسلامی بیان کرد: انجام برخی از امور هنگام ذبح دام برای مثال گفتن ذکر بسم الله به میزانی حائز اهمیت است که در همین راستا قانون نظارت بر ذبح شرعی در سال 1387مصوب مجلس شد که حضور روحانیون در کشتارگاه ها جهت رعایت ذبح شرعی لازم شد .

وی در ادامه عنوان کرد: اگر افراد مایل بر ذبح دام در منازل خود هستند باید توجه داشته باشند که رو به قبله بودن دام و ذکر «بسم الله» هنگام سر بریدن و قطع نقاط اربعه از احکامی است که هنگام قربانی کردن باید رعایت شود که درصورت عدم رعایت گوشت دام حرام می شود .

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی در انتها در خصوص نحوه صحیح ذبح دام بیان کرد: اینکه در برخی موارد سر حیوان را کج می کنند تا راحت تر بریده شود، اگر این سر از سمت قبله منحرف شود، ذبح غیرشرعی می شود و باید حتما از لفظ بسم الله استفاده کنند .

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ها نب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
1
جهان اسلام نیازمند شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
دو واحد بازرسی گوشت هم که بخوانند اونوقت دیگه نیاز به بازرس بهداشتی گوشت هم نیست
دل سوخته
|
Finland
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
1
0
"اینکه در برخی موارد سر حیوان را کج می کنند تا راحت تر بریده شود، اگر این سر از سمت قبله منحرف شود، ذبح غیرشرعی می شود".! بهتر است استعلامی از حجت الاسلام دکتر دغاغله، دامپزشک ، فقیه ، مدیر اسبق حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی و مسوول آزمون شفاهی و فقهی از روحانیون داوطلب اعزام بر نظارت شرعی شود تا با دلایل و شرایط فقهی و اسلامی مستند به آیات قرآن، روایات و احادیث و شرایط ذبح اسلامی در سوق المسلمین توسط ذابح مسلمان با حفظ امنیت جان ذابح و رعایت حقوق و رفاه حیوان و...... آشنا شویم و یاد بگیریم که اسلام و احکامش در عین ظرافت هایش، به زبان ساده فقط جهت رفاه و تعالی بشر است و ما نباید با تفسیرهای شخصی و ناصواب پیچیده اش کنیم وپرداختن به حاشیه ها اصل موضوع را تحت شعاع قرار ندهد، سربلند باشید.
نظر شما
ادامه