کد خبر: ۵۸۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با هدف تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر شهرام موحدی در نشست مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان حضور یافت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل در معیت مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران ستادی این سازمان و دستگاه های تابعه، با حضور در محل مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان، با سه تن از نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی دیدار و طی نشستی پیرامون موضوعات مختلف در حوزه کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی استان به بحث و گفتگو پرداختند.

دکتر موحدی در این نشست ضمن بیان اهم وظایف سازمان دامپزشکی کشور در ارتقاء و صیانت از سلامت عمومی جامعه، گزارشی از عملکرد سالیانه دامپزشکی استان اصفهان در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام با 14 میلیون سر نوبت واکسیناسیون دام، تزریق 666 میلیون دوز واکسن طیور و... ارائه نمود.

وی به نظارت دامپزشکی بر چرخه تولید فرآورده های خام دامی و اجرای طرح های تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی در ایام خاص و مناسبت های مذهبی اشاره و تصریح کرد: با تمام توان در تلاشیم، با تحقق اهداف والای شعار نظارت از مزرعه تا سفره، امنیت غذایی در سطح جامعه را تامین و تضمین نماییم.

مدیرکل دامپزشکی استان به نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده های دامی خوراکی و غیر خوراکی اشاره و اذعان داشت: در سال گذشته بیش از 29 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده به ارزش تقریبی 30 میلیون دلار از استان اصفهان به اقصی نقاط جهان صادر شده است.

دکتر موحدی به مهم ترین مشکلات پیش روی اداره کل دامپزشکی استان اشاره و تصریح کرد: با بازنشسته شدن تعدادی از کارکنان تا پایان سال جاری، حدود از 50 درصد پست های سازمانی این اداره کل بلاتصدی می شود و این موضوع فشار مضاعفی را بر پیکره دامپزشکی استان وارد خواهد نمود.

وی در این نشست اذعان داشت: اکثریت خدمات دامپزشکی در محل اماکن دامی نظیر مرغداری ها، دامداری ها، استخرهای پرورش ماهی، زنبورستان ها و... ارائه می شود و کمبود شدید خودروهای عملیاتی یک از معضلاتی است که دامپزشکی استان در حال حاضر با آن مواجه است.

دکتر موحدی به طرح تحول نظام سلامت کشور اشاره و در حضور نمایندگان شهرستان اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این طرح، جایگاه دامپزشکی با توجه به قرار داشتن در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، دیده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان سخنان خود بار دیگر به اهداف، طرح ها و اقدامات دامپزشکی در سطح جامعه اشاره و اذعان داشت: هر چه به حوزه پیشگیری از بیماری ها، توجه بیشتری گردد، آمار مراجعه و بستری در بیمارستان ها کاهش خواهد یافت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
۶۶۶
|
United States of America
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
آقا جاتون خالی بود !!!!
یکی دوهفته غیبت زدیم براتون.
نظر شما
ادامه