کد خبر: ۵۸۸۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

تهيه باكس مناسب در دامداري و اهميت مقيد كردن حيوان موقع واکسیناسیون و اثرات آن در كاهش استرس دام و ... به صورت چهره به چهره به دامداران شهرستان مبارکه آموزش داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي شبكه دامپزشكي شهرستان مباركه، «دكتر محمد سليماني پور» در تشريح جزئيات اين خبر گفت: به منظور بررسي كيفيت واكسيناسيون و شرايط محيطي واكسيناسيون در دامداري هاي روستايي، مظاهر جعفري معاون شبكه از نزديك بر روند واكسيناسيون دام سنگین روستايي نظارت نمود.

وی با توجه به اينكه اكثر دامداري هاي صنعتي داراي باكس مقيد سازي حيوان مي باشد گفت: در زمان صدور و يا تمديد پروانه بهداشتي دامداري های روستایی، یکی از اولویتها داشتن باكس مناسب واکسیناسیون می باشد ولي با توجه به اینکه تعداد زیادی از دامداري هاي روستايي فاقد مجوز می باشند متاسفانه اقدامي جهت تهيه باكس صورت نگرفته است.

دکتر سلیمانی پور در ادامه با توجه به كار در شرايط سخت محيطي در دامداري ها بخصوص دامداري هاي روستايي افزود: مقيد نكردن حيوان در حين واكسيناسيون ضمن ايجاد استرس در دام و كاهش كيفيت واكسيناسيون،  باعث مي گردد كاركنان دامپزشكي در معرض خطرات و آسيب هاي فيزيكي جدي ناشي از لگد، شاخ و حمله حيوانات قرار گيرند.

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان مبارکه نظر به اينكه دامپزشكي سفير سلامت جامعه مي باشد بيان نمود: یکی از وظایف و شعارهای سازمان دامپزشکی کشور تامین بهداشت دام، حفظ سرمایه دامی و تامین امنیت غذایی می باشد لذا هر گونه آسيب ناشي از سختي كار كه به نیروهای خدوم دامپزشكي وارد گردد سرمایه دامی و بالتبع آن امنیت غذایی جامعه به خطر مي افتد .

دكتر سليماني پور با اشاره به اينكه بهداشت و سلامت جامعه از سلامت حيوانات جدايي ناپذير است افزود: دامپزشكان به صورت مداوم با آسيب هاي ناشي از كار با حيوانات، انواع بيماري قابل انتقال از دام به انسان و... دست و پنجه نرم مي كنند تا سلامت جامعه را به ارمغان آورند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه در پايان افزود: الزام دامداران به تهيه باكس مناسب در دامداري و اهميت مقيد كردن حيوان در كاهش استرس، بالا بردن کیفیت واکسیناسیون و کم کردن خطرات واکسیناسیون برای واکسیناتور توسط معاون شبكه به صورت چهره به چهره به دامداران آموزش داده شد.




 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
خسته نباشید قهرمانان سلامت دامها
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
آسیب روحی چطور؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
1
همش دروغه دروغ،مخصوصا برای نیرو طرح تاروزی که براشون کارمیکنی ازنیرو طرح بهترنیست ولی اگر برات مشکلی پیش بیاد سریع سازمان پشتتو خالی میکنه و با یک کارگر افغانی براشون فرقی نداره
نظر شما
ادامه