کد خبر: ۵۸۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسوول یک سازمان مردم نهاد در حوزه حفاظت از حیوانات، گفت: سگ های پلاک دار سلامت بوده و بی آزار هستند و از لحاظ بهداشتی خطری برای شهروندان ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس سازمان مردم نهاد حامیان عشق به طبیعت و حیوانات روز سه‌شنبه اظهار داشت: تمامی سگ‌های دارای پلاک زرد در سطح شهر قزوین از سوی کارشناسان دامپزشکی انگل تراپی و عقیم سازی شده و هیچ گونه خطری برای شهروندان ندارند.

«حمیرا کرباسی» در خصوص غذا دادن به سگ‌ها؛ گفت: معمولا شهرداری و دامپزشکی سگ‌های پلاک‌دار را خارج از شهر رهاسازی می‌کنند اما این حیوانات به علت پیدا نکردن غذا به سمت شهر روانه می‌شوند.

وی وجود سگ در برخی از مناطق شهری را ضروری و حافظ اکوسیستم طبیعی عنوان کرد و توضیح داد: در بیشتر کشورها از جمله ترکیه، قبرس، بلغارستان و تایوان سگ‌ها پس از عقیم سازی و انگل تراپی در همان مکانی که جمع آوری شده‌اند رهاسازی می‌شوند تا از ورود حیوانات دیگری مانند شغال، گرگ و روباه به مناطق شهری جلوگیری شود.

این فعال حوزه حیوانات با بیان اینکه پاس کردن سگ‌ها برای ترساندن انسان‌ها نیست، اظهار داشت: سگ‌ها به لحاظ مکانیزم طبیعی هرگاه دچار ترس و هیجان شوند، پاس می‌کنند و هیچ سگی برای ترساندن انسان اینکار را انجام نمی دهد، به طوری که لباس نارنجی رفتگران و جاروی دسته دار، البسه مشکی و هرنوع پارچه متحرک برای سگ‌ها ایجاد ترس می‌کند.

کرباسی به گرمای شدید تابستان در این فصل از سال اشاره کرد و گفت: بیشتر سگ‌ها در کشور ما از گرما گریزان هستند و شب‌ها با کاهش دمای هوا فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند و تقریبا همه آنها در شرایط عادی بی آزار هستند.

رییس سازمان مردم نهاد حامیان عشق به طبیعت و حیوانات خاطرنشان کرد: هم اکنون با هزینه شخصی هر یک روز درمیان بین ۳۰ تا ۳۵ کیلو غذا از مرغداری‌های سطح شهر خریداری و آن‌ را برای تامین غذای سگ ها در مناطق مختلف استان توزیع می‌کنیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Indonesia
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
انگل تراپی و واکسیناسیون هاری چقدر دوام اثر داره؟!!!
یعنی سالی چند بار برای انگل تراپی زنده گیری میشوند و به طور صد در صد غذای غیر آلوده میخورند؟!
عجب!!!!
نظر شما
ادامه