کد خبر: ۵۸۶۷۶

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه‌ ستاد کرونا امسال شهرداری مراکز عرضه دام برای قربانی در روز عید قربان را برپا نخواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «شهربانو امانی» عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره مراسم حج و قربانی امسال گفت: با توجه به اینکه مناسک حج امسال تعطیل است و هر ساله در آستانه عید قربان، شهرداری ۲۴ مراکز عرضه دام را مجهز می‌کرد، امسال مدام اخباری شنیده می‌شود که ستاد کرونا در این خصوص چه رفتاری را در پیش گرفته است.

وی افزود: در نهایت امروز مصوبه‌ای که ۲۸ تیر ماه سال جاری توسط ستاد کرونا مصوب شده را دیدند که در آن اعلام شده امسال دام عرضه نشود و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل‌های عرضه دام مراسم قربانی امسال به شکل سنوات گذشته برگزار نشود و در قالب کمک‌های مومنانه و با اخذ اجازه مراجع و دفاتر مراجع و به اشکال دیگر انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد روز طبیعت این اطلاع رسانی انجام شد و مردم نیز توجه کردند و به عنوان یکی از موارد خوب می‌توان از آن یاد کرد. متأسفانه علی رغم اینکه مناسک حج امسال تعطیل شده است، ندیدم که در این خصوص اطلاع رسانی انجام شود و تنها بندی نوشته شده، لذا امیدوارم شورا به این موضوع توجه کند.

در حین سخنان امانی، هاشمی ریاست شورای شهر تهران پرسید که شما نگران گوسفند‌ها هستید یا آدم ها؟

امانی هم در پاسخ به هاشمی گفت: من نگران آدم‌ها هستم، اما این شوخی‌هایی که شما با من می‌کنید تبدیل به بحث‌های رسانه‌ای می‌شود.

امانی ادامه داد: وقتی مناسک حج تعطیل شده و ستاد مقابله با کرونا مصوبه‌ای در این خصوص دارد باید نهاد‌های مختلف در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند. شبکه کشور‌های مسلمان ۲۰ روز است که این اطلاع رسانی را انجام می‌دهند که مردم قربانی نکنند و رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار خود قرار دهند، لذا من نگران جان مردم هستم.

او افزود: متأسفانه شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آن‌ها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده‌اند، اطلاع رسانی نداشته است.

در نهایت هاشمی به مخالفت با امانی ادامه داد و گفت: امکان دارد تعدادی از مردم در خانه‌هایشان این کار را انجام دهند، زیرا بعضی نذر دارند و باید بررسی میدانی انجام شود.

 
نظر شما
ادامه