کد خبر: ۵۸۶۷۴

رئیس دامپزشکی انزلی با اشاره به واکسیناسیون دو هزار و ۱۳ حیوان خانگی در این شهرستان، گفت: واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سید مهدی موسوی» با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۳ حیوان خانگی واکسینه شده اند، اظهار کرد: واکسیناسیون حیوانات خانگی از سوی اداره دامپزشکی به صورت رایگان انجام شده است.

وی به نقش مهم واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: ۲۴۱ مورد واکسیناسیون سگ و گربه شناسنامه دار از ابتدای امسال در شهرستان انزلی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی انزلی با اشاره به اینکه هاری، بیماری ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است، گفت: تنها راه کنترل آن در سگ‌ها و گربه‌های صاحب دار، واکسیناسیون است.

موسوی ادامه داد: دامپزشکی انزلی برای پناهگاه سگ‌های بلاصاحب شهرداری انزلی تا کنون ۱۰۰ دوز واکسن هاری رایگان تخصیص داده است.

رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی تاکید کرد: اقدامات بسیاری در راستای واکسینه کردن و مراقبت‌های مورد نیاز برای سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه سگ‌ها و همچنین در مرکز دامپزشکی شهرستان انجام شده است.

موسوی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهرها برعهده شهرداری‌ها و در روستا بر عهده دهیاران است، ادامه داد: خوشبختانه شهرداری بندرانزلی تنها شهرداری استان گیلان است که با ایجاد پناهگاه سگ‌ها، پس از زنده گیری، عقیم سازی آن توسط دامپزشک با تقریباً یک پنجم تعرفه مصوب نظام دامپزشکی و بدون دریافت هیچ دستمزدی در این انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه واکسینه کردن حیوانات خانگی برای صاحبان آن ۷۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: در دامپزشکی بندرانزلی واکسیناسیون حیوانات به صورت رایگان انجام می‌شود.


نظر شما
ادامه