کد خبر: ۵۸۶۶۲

توسعه صنعت گردشگری در دهه‌های اخیر موجب رشد و خلق ایده‌های گوناگون در جهت جذب گردشگران و ایجاد تجارب منحصر به فرد سفر در مقاصد مختلف دنیا شده است. قاره آفریقا نیز به دلایلی از جمله موقعیت جغرافیایی خاص خود، تنوع گونه‌های گیاهی و حیوانی از مقاصدی است که گردشگران را برای تجربه ایده‌های برخاسته از آن به سفر وا می‌دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، امروزه نام کشور کنیا در کنار پنج کشور دیگر آفریقا به عنوان برترین مقاصد گردشگری این قاره به چشم می‌خورد. این کشور که در شرق قاره آفریقا واقع شده، شامل 8 استان به پایتختی «نایروبی» است که هریک از آن‌ها توسط استانداران جداگانه‌ای اداره می‌شود.

در سال 1932 فردی به نام «سر دیوید دانکن» اقدام به ساخت هتلی منحصر به فرد در منطقه «کارن» از توابع شهر نایروبی کرد. ویژگی شگفت‌انگیز این اقامتگاه، نگهداری از 8 زرافه است که در محیط خاصی از آن آزادانه قدم می‌زنند. امروزه این هتل پنج ستاره توانسته گردشگران بسیاری را برای تجربه اقامت همراه با حضور گله‌ای از نوعی زرافه‌های کنیایی رقم بزند. گفته شده این زرافه‌ها گونه‌هایی کمیاب و رو به انقراضی به نام «روچیلد» هستند.

فضا و محوطه هتل «مانور زرافه» تصویری از یک اقامتگاه با قدمت بیش از 50 سال به گردشگران را نشان می‌دهد که این ویژگی به خودی خود می‌تواند از نکات جاذب برای اقامت در آن باشد. این هتل شامل یک بنای آجری‌شکل است و در تمام تصاویر آن گیاهان سبزرنگ را که دورتا دور آن پیچیده‌اند و نمایی زیبا از یک اقامتگاه به وجود آورده‌اند، می‌توان مشاهده کرد.

در عین قدمتی که هتل مانور زرافه از آن برخوردار است اما فضای داخلی آن جذابیت‌های فراوانی بصری و لوکسی را برای گردشگران فراهم آورده است. رنگ‌آمیزی خیره‌کننده و دکوراسیون چوبی به همراه سالن‌های غذاخوری و اتاق‌ها، تصویری خیره‌کننده از یک اقامتگاه با سبک معماری دهه 1930 میلادی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، آنچه هتل مشهور کنیایی را به یک جاذبه منحصر به فرد در میان گردشگران بدل کرده است، وجود زرافه‌ها در محوطه‌ای حدود 50 هکتاری است. گردشگران در این هتل می‌توانند به زرافه‌ها غذا بدهند و از این طریق بخشی از ویژگی‌های خارق‌العاده محیط زیستی و حیوانی این قاره پهناور را نظاره‌گر باشد.

هتل مانور زرافه دارای 10 اتاق با امکاناتی در حد یک اقامتگاه پنج‌ستاره است که تنها از 25 میهمان پذیرایی می‌کند. نکته جالب توجه دیگر در مورد این هتل آن است که ساکنان آن می‌توانند صبح و عصر حضور زرافه‌ها را ببینند که گردنشان را به درون پنجره‌های بزرگ رستوران‌های هتل انداخته تا سهمی از صبحانه و غذای میهمانان و گردشگران نصیبشان شود. همین ویژگی توانسته تصاویر زیبایی از این اقامتگاه با محیطی دلنشین در کنار سادگی و البته تزئینات خاص خود در ذهن گردشگرانی که کنیا را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند، رقم بزند.

اگرچه اقامت در هتل مانور زرافه کنیا تجربه‌ای بی‌نظیر را به میهمانان خود هدیه می‌دهد، اما به دلیل شهرتی که در میان گردشگران در سراسر جهان یافته است، از هزینه رزرو بالایی نیز برخوردار است. همچنین گفته می‌شود برای استفاده از این اقامتگاه گردشگران باید از حدود یک‌سال قبل به رزرو اقدام کنند.

شاید بتوان یکی از ایده‌های اصلی ایجاد چنین اقامتگاهی را محافظت از نسل در حال انقراض زرافه‌های روچیلد در کنار جذب گردشگران فراوان از این طریق دانست. جالب توجه است که با وجود محبوبیت زیاد این اقامتگاه در جهان، مانور زرافه تنها هتل زرافه‌ای دنیا نیست و تانزانیا و آمریکا نیز از دیگر کشورهایی هستند که از این ایده استقبال کرده‌اند.

منبع: africaodyssey


 

نظر شما
ادامه