کد خبر: ۵۸۶۳۵

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: هیچ سگ ولگردی در بیرجند مانند گذشته کشته نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «محمد محمدزاده» اظهار کرد: دیگر برای از بین بردن سگ‌های ولگرد در بیرجند از سلاح گرم استفاده نمی‌شود، بلکه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور زنده گیری سگ‌های ولگرد با کمک سمن‌های مردمی در دستور کار خدمات شهری شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مجاور سایت پسماندها خارج از شهر بیرجند مجموعه‌ای در مساحت سه هزار مترمربع ساخته و تجهیز شده است که زنده گیری سگ‌های ولگرد و نگهداری از آنها بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند افزود: در این سایت در حال حاضر ۲۴۰ قلاده سگ نگهداری می‌شود که برای جداسازی، واکسیناسیون و عقیم سازی آنها با اداره کل دامپزشکی هماهنگی‌های لازم انجام شده است به علاوه برای تغذیه این سگ‌ها هم با دادستانی مکاتباتی از طریق دامپزشکی انجام شده است.

محمدزاده گفت: معاون استاندار نیز از این مکان بازدید کرده است و می‌توان این اقدام را به عنوان یک فعالیت ویژه در سطح کشور مطرح کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که امکان حصار کشی شهر به منظور جلوگیری از تردد سگ‌های ولگرد وجود ندارد بنابراین شهروندان چنانچه سگ ولگردی را در سطح شهر مشاهده کردند می‌توانند به سامانه ۱۳۷ اطلاع بدهند تا نسبت به زنده گیری سگ‌ها اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: مشکلی که با آن روبه‌رو هستیم متوقف نشدن سگ‌ها در یک محله یا خیابان است و امکان دارد از زمان اطلاع شهروندان به سامانه ۱۳۷ تا حضور همکارانمان مقداری طول کشیده و سگ‌ها به خیایان یا مکان دیگری تردد کنند.

 

نظر شما
ادامه