کد خبر: ۵۸۶۳۲
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
یادداشتی خواندنی و در عین حال غم‌انگیز:
من و همکارانم به شکل روزانه درخواست‌های متعددی را از اساتید شناخته شده مملکت با رزومه‌های عالی داریم که درخواست پذیرش در دوره‌های Ph.D را دارند ...
 

حکیم مهر: یادداشت اخیر «دکتر کامران شریفی» دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان «تجربه دکتر محمدرضا باسامی: مدلی موردی از سرنوشت دانشگاهیان» (اینجا) واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

از جمله واکنش‌های خواندنی و در عین حال غمناک، دل‌نوشته «استاد دکتر محمد نوری» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بود که به صورت کامنت در ذیل این یادداشت منتشر گردید.

«دکتر فرهید همت‌زاده» استاد و مدیر گروه میکروبیولوژی، ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی دانشگاه آدلاید استرالیا نیز در واکنش به این مطلب، یادداشتی را در ذیل این خبر درج نموده‌اند که با توجه به جالب بودن آن، بصورت یک خبر مستقل تقدیم همراهان محترم حکیم مهر می‌گردد:

آموزش عالی کشور به کدام سو می‌رود؟!

نوشته آقای دکتر شریفی را با تاسف و تاثر زیاد خواندم. تجربه مرحوم دکتر باسامی در سیستم آموزش عالی کشور نه یک استثنا بلکه یک اصل است. با هم می‌توانیم ده تا یا بیشتر از این موارد را بشماریم. خودمان ببینیم که چه بر سر دانشجویان دوره‌های دکتری‌مان آورده‌ایم و وضعیت دانشگاه‌هایمان چگونه است.

خاطره‌ای را از زنده‌یاد آقای پروفسور جاب (Jubb)، مولف کتاب ارزشمند «پاتولوژی دامپزشکی» نقل می‌کنم: سال ۲۰۰۷ که برای طی دوره پسادکتری به دانشگاه ملبورن رفته بودم (همان دوره‌ای که بخاطر شرکت در آن از دانشگاه تهران اخراج شدم) روزی آقای پروفسور جاب مقاله را به من نشان داد و گفت این را بخوان تا فردا با هم بحث کنیم. فردای آن‌روز پیش از آغاز بحث گفتند که «سابق بر این یک موسسه‌ای در ایران بود به اسم رازی، کارهای خیلی خوبی را چاپ می‌کردند. رئیس آن را هم خوب می‌شناختم، دکتر رفیعی بود. فکر کنم آن موسسه دیگر تعطیل شده که خبری از آن در دنیا نیست!». با خجالت تمام گفتم که موسسه سر جایش هست و هنوز به‌کار مشغول. دکتر رفیعی هم اخراج، تقلیل رتبه یافته و بعد هم مرحوم شدند.

این را نه از بابت تخفیف شأن و منزلت موسسه رازی می‌گویم، بلکه این را آینه تمام‌نمای بخش عظیمی از سیستم پژوهشی و آموزش عالی مملکت می‌دانم. موسسه‌ای که در ردیف ۵ کشور اول دنیا و صاحب تکنولوژی‌های روز دنیا بود، به مرحله‌ای رسیده که از تولید واکسن‌های بدوی ویروسی و باکتری‌ها حتی با تکنولوژی ۷۰ سال پیش عاجز است. ما الان واردکننده واکسن‌های ترکیه‌ای، هندی، ارمنستانی و پاکستانی و... هستیم. البته این «عاجز است» خودش هزار و یک دلیل دارد.

دکتر شریفی عزیز اشاره کردند به داستان بورسیه‌های دولت قبلی، همان‌هایی که یک وزیر را برکنار کردند و جلوی دوتای دیگر ایستادند. یک متخصص میکروبیولوژی و معلم دانشگاه از همین دسته، پیشنهاد داده‌اند که جهت جلوگیری از هاری، ضایعات کشتارگاهی را در جنگل‌ها و مراتع پخش کنیم تا درندگان بخورند و سیر شوند و به دیگر حیوانات حمله نکنند؛ ویروس هم کشک!

این جمله تراژدی و کمدی دوگانه، گرچه استثنا است ولی هست و همچو آدم‌هایی را در گوشه و کنار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشورمان می‌توانیم پیدا کنیم . تلخ‌تر آنکه استعدادهای درخشان و دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌هایمان یا در کنج خانه مشغول پر کردن فرم‌های طرح جذب هستند و یا در حال چنگ زدن به ریسمانی که آنها را به طریقی به خارج از کشور برساند. خوش‌شانس‌ترها هم در یک داروخانه‌ای، کشتارگاهی چیزی در حال کلنجار با خط فقراند.

شاید باورناپذیر باشد، من و همکارانم به شکل روزانه درخواست‌های متعددی را از اساتید شناخته شده مملکت با رزومه‌های عالی داریم که درخواست پذیرش در دوره‌های Ph.D را دارند؛ شماره دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری متقاضی خروج از مملکت که دیگر سر به فلک کشیده. خودم از پاسخگویی به این‌گونه تقاضاها خجالت می‌کشم. Ph.D بهانه است، غمم می‌گیرد...

تجربه‌ی بازدید از بیش از ۵۰ دانشگاه برتر جهان و تدریس و تحقیق در دو مورد از برترین دانشگاه‌های استرالیا به من نشان داد که پژوهش و تدریس فرمایشی و استخدام و اخراج زوری، راه به جایی نمی‌برد. برترین دانشگاه‌های جهان پر هستند از دانش‌آموختگان سایر کشورها و دانشگاه‌ها. Inbreeding پدیده‌ای است مضر؛ نه تنها برای دانشگاه‌ها، بلکه برای جمعیت‌ها هم کشنده است.

همین است که دانشگاه‌های خوب دنیا با پرداخت هزینه‌های سنگین دانشجوی خارجی را بورسیه کرده و پذیرش می‌کنند. اگر مدل ما که در بهترین و سالم‌ترین شرایط، دانش‌آموختگان خودمان را برای استخدام انتخاب می‌کنیم خوب بود، باید دانشگاه‌های آکسفورد و هاروارد از دانش‌آموختگان خودشان برای تامین هیئت علمی دانشگاه‌هایشان استفاده می‌کردند، درحالی که در بسیاری موارد این‌گونه نیست. بد نیست سری به لیست اساتید این دو دانشگاه بزنید، حتی از روی اسم می‌توان به تنوع آنها پی برد. داشتن چنین تنوعی در هر کدام از دانشگاه‌های ما رویایی تحقق‌ناپذیر می‌نماید.

طنزی فارسی داریم که می‌گوید «من می‌گم نره، تو می‌گی بدوش»؛ آخر با ۳ میلیون یا ۱۰ میلیون کدام تحقیق را می‌توان انجام داد که تازه دانشجوها و اساتیدمان را تحت فشار قرار می‌دهیم که باید مقاله چاپ کنید. نمیشه، نمیشه. اگر هم بشه، چیزی از توش بیرون نمیاد. داستان تقلب علمی و تحریم قشر وسیعی از اساتیدمان را توسط نشریات علمی جهان به خاطر دارید؟

سال ۲۰۰۵ که معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده بودم، بودجه کل پژوهش دانشگاه تهران ۱۲ میلیارد تومان بود؛ همان سال میزان گرانت پژوهشی ۵ نفر از اعضای گروه میکروبیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه ملبورن ۱۲ میلیون دلار بود؛ تقریبا معادل هم.

هیچ صیادی در جوی حقیری که به گودالی می‌ریزد، مروارید صید نخواهد کرد (فروغ).

روزی در دانشگاه تهران و در زمانی که در اوج کار و مقاله و از این جور کارها بودم، یکی از همکاران باسابقه و دوستان صمیمی‌ام جمله‌ای را به من گفت که هنوز به یاد می‌آورم. ایشان گفت: «توی این دانشگاه آدم‌ها سقف پرواز مشخصی دارند، تو داری از سقف پروازت می‌زنی بالا، مراقب باش می‌زنندت زمین».

بله، زنده‌یاد دکتر باسامی هم از سقف پروازش زده بود بالاتر، مثل شعر عقاب ناتل خانلری:

شهپر شاه هوا، اوج گرفت

زاغ را ديده بر او مانده شگفت

سوی بالا شد و بالاتر شد

راست با مهر فلک، همسر شد

لحظه‌ای چند بر اين لوح كبود

نقطه‌ای بود و سپس هيچ نبود

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
7
16
سقف پرواز پیشکش ۹۵ درصد خروجی دانشگاه های ایران که به همت دانشکاه ازاد در کف سقوط دارند غلط میخورن!!
لعنت بر باعث و بانی این وضعیت که خشت نابودیش از زمان احمدی نژاد شروع شد و روحانی هم تنها پروژه ای که تکمیل کرد همین نابودی بخش اموزش و پژوهش بود!
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
6
21
تو این مملکت فقط سرمایه دار و ایثارگر
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما که میگی فقط سر مایه دار و ایثارگر میشه بدونم حالا که سرمایه نداری و معلوم نیست چکار میکردی که سرمایه نداری لااقل بگو زمانیکه وطن در خطر بود چرا ایثارگر نشدی؟
بزدل بودن هنر نیست اما تو مملکت ما کسانیکه روزگاری بزدل بودن امروز افتخار میکنن و همچین سرشون رو بالا میگیرن که انگار بزدلی جزو صفات والای اخلاقیه
دامپزشک
| Spain |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برادر الان بیش از سی سال هست که جنگ تمام شده.سن ماها که به ایثارگری جواب نمیده.حالا شما رفتی ایثارگری کردی که دانشگاه سهمیه بگیری؟ هر کسی نرفت جنگ بزدل هست و شما که رفتین جنگیدین هوخشتره؟مگه هرکسی رفت جنگ با شجاعت رفته؟ خیلی ها مجبوری رفتن و بعدش از مزایاش استفاده کردند و می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
گل گفتی دکتر رفیعی، و اینگونه مملکت به فنا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من فکر میکنم اگر سن شماها جواب نمیده اما سن پدران شماها که جواب میداده
البته شماها ادعای سوادتون گوش فلک رو کر کرده اما من کم ندیدم امثال شماها رو که فرق ........... و .......... رو بلد نبودین
اینکه پدران شما نرفتن از وطن دفاع کنن نشانه چیه؟نشانه شجاعته؟نشانه فکره؟دوست عزیز وطن ناموسه اگر پدران شماها نرفتن از ناموسشون دفاع کنن نشانه چیه؟تو باید بگی نشانه چیه
مگر مملکت فقط مال یعده خاصه؟اگر مال یعده خاصه پس شماها بهتره سکوت کنید،اگر مملکت مال شماها هم هست خب یک حرکتی باید انجام میدادین
اینکه پدر شما نرفته جنگ بدون هیچ آسیب روحی خودت و خواهر برادرات بزرگ شدین حالا ادعا میکنین زرنگین؟فرق شما با کسیکه پدرش رو در جنگ از دست داده چیه؟اگر پدر شماها بالاسرتون نبود خودتون ........... کجا بودن؟ مطمئن هستین که .......... خودتون لب جو در اثر اعتیاد جونتون رو از دست نمیدادین؟خداروشکر فرزندان شهدا و جانباز بلحاظ اخلاقی از میانگین جامعه بهترن، .........................
اینکه اون آدمها والدیتشون آسیب دیده در علم روانشناسی ثابت شده که میزان موفقیت اونها کمتره،نه اینکه خنگ باشن،خیر،امکان موفقیت اونها کمتره،شاید بخاطر مخاطرات روحی بوده که باهاش دست و پنجه نرم کردن
......................، اینکه شماها راحت درس خوندین و خون شهدا رو پله کردین و تن مجروح جانبازان رو وسیله پیشرفت حالا هم بله باید ادعا بالای ادعا کنید
خداروشکر در جامعه مشخصه یعده اتقلابی هستن یعده وانمود میکنن انقلابی هستن یعده هم از بیخ دشمن انقلابن،اون دو دسته فسادشون که مشخصه،انقلابیها هم که گوشه گیرن،چندتا فرزند شهید شدن مسئول؟حالا هم که شماها در زمانیکه دیگرانی بودن که سختیها کشیدن راحت بودین پدران شماها مشغول پول جمع کردن بودن و شماها در زیر سایه سختی دیگران درس خوندین بدون هیچ سختی و بدون هیچ غصه و غمی،حالا هم این مملکت دست شماهاست،بدزدید و بچاپید و بگید مقصر ایثارگران هستن،شرافت حکم میکرد که اگر پدرت نرفته جنگ علتش رو بگی و در مورد اونهایی که رفتن هم قضاوت نکنی
و یک سوال
فرق تو با فرزند شهید و جانباز و رزمنده چیه که تو پدرت باید بالا سر خانوادش باشه و راحت درستو بخونی و لابد پز بدی که چه زرنگ هم هستین؟چرا تو نباید پدرت آسیب دیده باشه تا هروقت بهش نگاه میکنی دلت از غصه داغدار باشه،تو مگه سر آوردی که با اونها فرق کنی؟
ایثارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
امروز راه ایثارگری وجود دارد کمی جربزه میخواهد هنوز برادرانمان در سوریه و لبنان و یمن به ما نیاز دارند,گر مرد رهی بسم اله
مزایاش هم به همسر و فرزندانتان می رسد و هم نامتان بر سر کوچه به یادگار می نشیند.
این جمله را خواهش میکنم به مادرت و پدرت و همسر و فرزندانت بگو و بگو این جواب کسی است که هر روز نام پدرش را سر کوچه می بیند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
در هنگام جنگ مشروع و دفاع از کشور کل مردم در حال ایثار هستند چه یک نانوا یا یک معلم و دانش آموز یا دانشجو یا یک کشاورز و یا دامدار حتی یک زن خانه دار .
مردم عادی که زیر بمباران و وحشت حمله های هوایی هستند و باز با ادامه فعالیتهای و کار خود چرخ مملکت را میچرخانند و امکان ادامه رزم را برای رزمندگان میهن فراهم میکنند از کوچک و بزرگ از فقیر و غنی همه در حال ایثار هستند و همه ایثارگر اند .
پاسخ فداکاری رزمندگان رانت نیست که این خلاف هدف و آرمانهای ایثارگران واقعی است که اکنون اکثرا" در کنج عزلت و فقر با درد های بی درمان رها شده اند احتمالا" انشاله گاهی اخبار آنها به گوش بعضی دوستان مدعی ایثار گری میرسد !!
هیچ ایثارگر واقعی حاضر نیست با پذیرفتن مقام و مسئولیتی که در توان و تخصصش نیست موجب خسارت به مردم و میهنش شود . هر کشوری و هر ملتی برای بقا و پیشرفت و سربلندی به توان و استعداد های گوناگون تمام افراد جامعه نیاز دارد ، عده ای در علم ، عده ای در اقتصاد ، عده ای در امور نظامی و دفاعی ، عده ای در کشاورزی و دامداری ، عده ای در نظافت و بهداشت شهرها ، عده ای در بهداشت و درمان و هر کس در کار و مهارتهای خود برای حفظ کشور و ملت ضروری است .
چه کسی حق دارد بین آنها تفاوتی قائل شود و امتیازی خاص برای عده ای ایجاد کند ، مگر آنکه قصدش ایجاد تبعیض و تفرقه باشد !!
وظیفه آن است که در رقابتی سالم بدون امتیازات خاص ، هر کس در منصب و مسئولیتی که واقعا شایسته آن است قرار گیرد تا همه جامعه از جمله رزمندگان و جانبازان از منافع آن بهره مند شوند نه متضرر که اکنون همه متاسفانه متضرر اند حتی آنانکه به خیال خودشان از رانتها بهره ها برده اند که بازندگان واقعی این بازی هم اینانند .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اون موقع که وطن در خطر بود ما به دنیا نیومده بودیم.
ولی حالا هستیم و می‌بینیم که شماها که بودین چه بلایی سر مای الان آوردین.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حرکت رو شروع می‌کنیم آقای ناشناس. در همیشه روی یه پاشنه نمیچرخه.
زندگی و جوونیمون سوخت شده یسریا باید تقاصشو پس بدن.
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
ناشناس دوم تیپیک دانشجوی سهمیه‌ای طلب‌کار از همه.
دامپزشک
| Romania |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
والا بنده پدرم سردار و جانباز بازنشسته سپاه هست.دانشگاه آزاد درس خوندم.در هیچ جایی هیچ سهمیه ای نگرفتم.کل دوران کودکیم پدرم منطقه بود.هر چند ماه یکبار چند روز میومد و میرفت.بخش خصوصی کار می کنم و سوادمم بد نیست.توی بخش کاری خودم موفقم.با همه اینها مثل شماها کاسه داغ تر از آش نیستم که همه رو به بزدلی و بچه خانواده بزدل محکوم می کنید.دیگی که برای شما از جنگ و ایثارگری می جوشه برای ماها که جنگ بیشتر لمس کردیم نمی جوشه.
این در جواب شمایی که یه متن بلند بالا نوشتی و هرچی خواستی گفتی نوشتم.اخوی کشور مال همه هست پدر منم برای کشورش نرفت بجنگه برای عقیده اش رفت جنگید مثل الان که یه سری برای عقیده شون میرن سوریه و لبنان می جنگن.پس جنگ برای وطن رو با جنگ برای عقیده قاطی نفرمایید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
16
نوشته وزین دکتر همت زاده را خواندم و انتظار این است که صدای به به و چه چه من هم به مانند دگران سر به فلک بکشد ولی اینجانب را اعتقاد دیگریست واگر قدری متفاوت از نوشته شما فکر میکنم بر من خرده نگیرید


دکتر باسامی یا مردی که نشان خانوادگیش حکایت از عزمی جزم دارد (همت زاده) یا هزاران هزار دکترهای دیگری که همچون دکتر نوری در اهواز همچون ستاره هایی درخشیدند و به آسمان زینت دادند همگی سخن از یک چیز دارد و آن حرکتهای فردی است که با پشتکار و استعداد افراد به ثمر نشسته اند و اکنون مردم در حال تماشای درخشندگی آنها هستند

اینها که چیز بدی نیست باید به تک تک آنها افتخار کنیم ولی مشکل آنجائیست که در این کشور از ابتدای دوره آمادگی قیف علم است که به گوش دانش آموزان گذاشته اند و فرو می کنند آنچه از الفبای زبان فارسی تا سنگین ترین مفاهیم جبر و هندسه و حساب است در مغز نوباوگان تازگیها که دو زبانه بودن هم روالی است از ابتدای زایش کودک

چرا کسی به مردم این کشور یاد نداد که کودکانشان قبل از عالم بودن باید انسان باشند ، چرا کسی به مردم این کشور یاد نداد که اگر من سیاستمدار خوبی هستم در دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی چه غلطی میکنم ؟

چرا کسی به من یاد نداد که اگر محقق خوبی هستم و معلم خوبی هستم چرا همزمان مسئول فنی این مرغداری و آن دامداری و صاحب این آزمایشگاه و آن بیمارستان و وارد کننده این دارو و آن واکسن هستم

چرا کسی به من یاد نداد که وقتی دامپزشک دولتی هستم بعداز ظهرها راه نیافتم برای گرفتن هدیه از این کلینیک و آن داروخانه به بهانه اینکه داشتم رد میشدم گفتم سری بزنم!!!

چرا کسی به من یاد نداد وقتی به عنوان کارمند دولتی با هزینه همین کشور و مردم به آموزش خارج از کشور فرستاده شدم و شدم مشاور این سازمان بین المللی و آن کشور جهان سوم وقتی مقام و منصبی در همان سازمان پیدا کردم کلیه راههای ارتقاء مشابه را برای بقیه ببندم تا دگر مادر گیتی چو من فرزند نزاید

وقتی شدم مسئول و رئیس موسسه رازی که از گذشتگان به یادگار مانده است بجای گسترش آن و پایدار ساختنش همصدا با وزیر خائن به کشور ایران فریاد بزنم : الیوم هرگونه تولید واکسن در موسسه رازی حرام است و چند صباح بعد یک بیماری مشترک دودمان نسل بشر را به باد بدهد و محققان موسسه رازی چون هندوانه فروشان سر چهار راهها نتوانند از مدارکی که از منچستر انگلستان در خصوص ویروس و باکتری دریافت کرده اند دو خط روان و سلیس بنویسند و منتشر کنند بلکه درگیر سیاست و خطوط مختلف آن شده اند

وقتی شدم مسئول بهداشت دامپزشکی 14 میلیون انسان در یک استان بجای آنکه توالت و ناهارخوری نونوار کنم به فکر این باشم که چگونه میتوانم پشتیبانی موفق تری برای تامین مراقبت های بهداشتی مردم ایجاد کنم

وقتی شدم مسئول در یک سازمان بجای گسترش سامانه های من درآوردی که الحق در هیچ یک از کشورهای دنیا نمونه ای از آنها نمی یابید (دامپزشکانی ساخته ایم که از رایانه فقط پر کردن سلولهای فرم را بلدند و تازه با افتخار این طاعون را به بخش خصوصی هم میگسترانیم) هوش مصنوعی را گسترش دهم تا ذهن ها از روتین های تکراری خسته کننده آزاد شوند و رو به اصالت خود بیاورند که همانا تفکر و تغییر است


بله فرهیخته گرامی زاده همت
مشکل ما عدم آموزش انسان بودن است در جامعه ای که بسیار بسیار بیشتر از علم به آن نیازمندند ، فقر اصلی ما علم نیست بلکه انسانیت است

خارج از جامعه خودمان هم به خوبی طمعکاری ما را تجزیه و تحلیل کرده اند و با علمی ترین روشها رهنمون میسازند تا این سیکل معیوب ادامه دار باشد و از سکه نیافتد

راستی خاطرتان هست برای تقی تقی پور بازرگانی ، فرهید همت زاده ، ایرج نوروزیان و ... چه اتفاقی افتاد
این خاک نفرین شده است استاد من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
آقای علامه دهر فیلسوف عزیز،من دامپزشکی دولتی ام. آدرس این کلینیک ها رو که هدیه میدن برام بفرست خیلی دستم خالیه،ضمنا برو ............. چون خود کلینیک ها تحت پوشش کامل امداد امام هستند کوفت هم نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
با سلام، کاملا رشوه گیری در اداره کل دامپزشکی مشهود هست و مسئولین نیز خبر دارند.(از کوزه همان برون تراود که در اوست) این دوستمون فکر کرده میری کلینیک طرف بهت هدیه میده نه دوست گرامی کارت که گیر افتاد بعد میفهمی مفهموم هدیه را...
ناشناس
| Germany |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اقای دامپزشک دولتی
اولا با یکی که حرف میزنی مودب باش
من قبلا خودم مسئول فنی آزمایشگاهی بودم تو اون اوایل، مسیول آزمایشگاه اداره واسه اینکه نمونه های مرغ مادر رو واسمون بفرسته شیرینی میگرفت!
کنار اون دوتا از دکتر های همون اداره فارم طیور ویزیت میکردن، اون مرغدارهایی رو هم که باهاشون کار نمیکردن رو اونقد تو مراحل جوجه ریزی و فروش مرغ اذیت میکردن تا باهاشون کار کنن!
دوما اون مملکتی که کارمند دولتیش بیاد بگی اون درمانگاه یا داروخونه رو معرفی کن تا برم منم بگیرم همون بهتر که نابود بشه! حکیم مهر میتونه از طریق ای پی اینجور افراد رو پیدا کنه معرفی کنه به مراجع قضایی!!
علامه دهر فيلسوف عزيز
| Mauritius |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ميبينيد حتي اينجا هم اشتباه آدرس ميدهيد ، آدرس كلينيك ها رو كه همه بلدن ميبايست آدرس همكارانتون رو كه هديه ميگيرند رو ازمون ميخواستي كه دستشون خيلي پره
پس معلوم تست كردي كه ميدوني كوفت هم نميدن احتمالا همكار خودت قبلا گرفته بود و شما رو سركار گذاشته بود
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
هستن کسانی که در سلامت دارن کار میکنن ولی قطعا با توجه به تجربه ۱۵ ساله من هر کجای اداره دامپزشکی استان و شهرستان رفتم هرجایی که پستی بود که میشد از بابت اون از ادباب رجوع چیزی گرفت یا با تعلل در ارائه خدمت مجبور به دادن چیزی ازشون کرد یک عده خاص بودن و به صورت باندی کار میکردن. از سکه و تراول و اینها بگیر تا کیف و خودکار و اتو و .... با اسامی عیدی و شیرینی و هدیه و ....
همکار دانشگاهی
|
Germany
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
7
با احترام و ارادت خدمت دکتر همت زاده عزیز

دکتر جان در کشورهای پیشرفته هزینه های تحقیقات و پروژه ها غالبا از صنعت تهیه شده و برای حل مشکلات موجود در صنعت آن طرح ها و پروژه ها مطرح و اجرا میشوند .

در این راستا دانشجو یا پژوهشگر و استاد همگی با پی گیری و نظارت صنعتگر مجبور به اجرای درست و دقیق کار و پروژه هستند و حتما طرح دارای یک یا چند خروجی کاربردی خواهد بود و کنار آن مقالات هم تدوین و منتشر میشوند .

در کشور ما که منابع مالی تقریبا مجانی نفت وجود داشت اساتید و مدیران دانشگاهی و دولتی فقط یک نسخه منسوخ بلد بودند و ان هم درخواست افزایش نیرو ، بودجه و امکانات !!!

در طی این سالها دولت های ناکارامد هم پشت سر هم می آمدند همگی آنها بدلیل برنامه کلیدی نابودی علوم انسانی با نادانی تمام با افزایش هر سه مورد پول و نیروی انسانی و امکانات باعث ایجاد ناکارامدی و فساد اقتصادی گسترده در ساختار دولت و به طبع آن وزارت علوم شدند ...


دولت بسیار بزرگ و ناکارامد و پر خرج و نادان ماحصل این چرخه معیوب بود .

اکنون ما بیشترین تراکم دانشگاه را داریم ولی فارغ التحصیل های بیچاره ما فاقد توان کار عملیانی هستند .
دانشگاه های ما پول مفت نفت داشتند و ارتباطی با صنعت برقرار نشد و فقط و فقط خروارها درس های تئوری بار دانشجوی بیچاره کردند .

اساتید هم در رقابت با هم با تولید هزاران مقاله تکراری و غالبا فاقد ارزش کاربردی فقط خود را ارتقاء رتبه دادند تا ژست دانشگاهی خود را در غالب دانشیاری و استادی و .... تکمیل کنند !!!

ماحصل کار شد به باد دادن پول نفت
تکمیل ژست تو خالی استادی
فارغ التحصیلان کارنابلد و ناتوان
گسترش فقر و بی کاری

و همه این بدبختی ها ماحصل دشمنی بنیادی با علوم انسانی بود که می بایست نسخه های علمی مدیریتی و اقتصادی را برای سیستم می پیچید
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
12
دانشگاه دولتی سطح ایران، پر است از اساتید جوانی که مورد غضب اساتید با سابقه قرار می گیرند و چون درگیر کار و درس خودشان هستند و تمایلی به باندی بودند ندارن، به همه شکل مورد توهین، تهدید، تهمت و... قرار می گیرن از جمله دانشگاه فردوسی مشهد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
11
متاسفانه کم نیستند افرادی که در دانشگاهها محیط علمی را حیاط خلوت شخصی خود دانسته و حکومتی ملوک الطوایفی راه اناخته اند تا مگر نیرویی غیر همسو با نظرات باندی آنها وارد این حیاط خلوت شود و آرامش حکومت آنها خدشه دار شود.
مغزهای کوچک زنگ زده ای که محیط علمی دانشگاهها را به این حال و روز انداخته اند و جوانان مستعد فراوان و آینده این کشور را با فراری دادن و سر خورده کردن آنان قربانی تفکرات خود کرده اند و می کنند.
دکتر حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
5
5
در ایران دامپزشکان و داروسازان عملا قبول نشدگان کنکور پزشکی و دندانپزشکی هستند که به ناچار تن به پذیرش نام دکتری می دهند و بسیاری در اواسط رشته پشیمان می شوند. بسیار دیگری هم بعد از فارغ التحصیلی بفکر کار در امور پزشکی و درمانی می کنند تا بتوانند رویای گذشته را تا حدی بازسازی کنند. بنظر من تا ما با این واقعیت روبرو هستیم، آینده دامپزشکی ایران بسیار تاریک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
3
استاد عزیز
ممنون.
توجه داشته باشیم که ریا ، دروغ، چاپلوسی، زیرآب زنی، خود کم بینی، حرف زدن بجای عمل کردن ، سقف پرواز ندارد.
امیدوارم روزی دامپزشکی به بلوغ فکری برسد.
در همین کانال به کامنت ها توجه کنید ، مشاهده می فرمائید که دامپزشکی راه زیادی تا بلوغ دارد.
در دانشکده ها علم صوری تدریس میشود اما اخلاق نه!!!!
از که توقع دارید.!!!!
فارغ التحصیلی که فقط علوم را حفظ کرده و الان بخاطر لقمه ای نان گرفتار شده است. اخلاق!!!!!!!!!!!! کیلویی چند؟
شرمنده ام .
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
5
از روزی که شعار تعهد بر تخصص برتر است سر داده شد سیر قهقرایی مملکت بویژه دانشگاهها آغاز شد تا هیئت علمی پر شود از متعهدان بی تخصص که البته تعهدشان هم .......... تبدیل به بزرگترین غارت و فساد سازمان یافته از سوی همین مدیران با تعهد شد
به قول معروف هم چوب را خوردیم هم پیاز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
6
3
سلام دکتر همت زاده عزیز استاد مشاور من هر چه هست کشور و وطن است و مثل خانواده مهم است و نمیتوان منکر ان شاد باید بقول داریوش وطن را دوباره ساخت و بقول دیالوگ فیلم تجارت کیمیایی اگه جاده سازی بیا تو کشور خودت اگه پل سازی بیا کشور خودت اگه میخوای مبارزه کنی کشور خودت اگه میخوای بمیری توی کشور خودت بمیر دور از جون
پاسخ ها
دامپزشک
| Spain |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما کمی بازتر نگاه کنید.وقتی میشه به جهان خدمت کرد چرا باید اسیر تفکر خانواده و وطن و.... شد.جایی باید باشیم که سودمند باشیم نه اینکه غیر خودی و....
با همین تفکر میگیم وقتی خانواده هست چرا وطن! مثل الان که همه برای منافع خانواده شون وطن شون دارن نابود می کنن
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
از این وطن چی به ما رسیده که ما بخوایم ادای دین کنیم؟
..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
3
1
با این حرف موافق نیستم. وطن جایی است که شهروند درجه 1 باشی وطن جایست که بر اساس استعداد پیشرفت کنی وطن جاییست که قانون برای همه یکسان اجرا شود نه دست یکنفر را برای یک دزدی کوچک قطع کنند ویکی میلیاردی بدزد راست راست راه برود. آنهایی که می‌توانند از جهنم سوزان تبعیض بروند و می‌مانند به مردم خدمت می‌کنند دارند لطف می‌کنند واگر بروند کاری بس درست نموده اند چرا که در دین ما مهاجرت بعنوان یک اصل پسندیده پذیرفته شده است. من به آقای دکتر همت زاده و فرزند استاد نوری و امثالهم کاملا حق میدهم چون اگر اینجا می‌ماندند بخاطر دانسته های اضافه از دور خارج می‌شدند ولی اکنون با توانایی هایی که دارند به علم جهانی کمک می‌کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
3
2
خدمت برخی از همکاران بی ادب و نزاکت .............. خطاب کردن همگان به رشوه و دزدی باید اثبات شود و گرنه خود این موضوع پیگیری حقوقی داره،البته میگن کافر همه را به کیش خود پندارد و شرط ادب و نزاکت برای کسی است که حداقل از واژه ی برخی استفاده نماید و این قدر جهان شمول صحبت نکند برخی از کلینیک ها که قرص ۲تومن را ۵تومن حساب میکنند بیشتر شبیه دزد هستند ودر نهایت اگر هم کسی باشد رشوه بدهد لابد یه جای کارش می لنگه که حتما هم می لنگه و هر دو ،مورد نکوهش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
يعني شما منكر رشوه در سيستم دامپزشكي هستيد ، شما حتي تفاوت رشوه و دزدي را هم نميدانيد

ما رشوه ميدهيم، موقعيت ما جوري نيست كه رشوه بگيريم مگر اينكه بياييم اينور ميز رشوه بدهيم و برويم آنور ميز رشوه را بگيريم

نه والا هيچ جاي كارمان نميلنگد قانوني قانوني است ولي براي اجراي قانون بايد پول خرج كني

حالا اين وسط نميدانم چرا اينقدر به شما فشار آمده ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
خوابی برادر اینکه قرص ۲ تومنی را ۵ تومن میده اسمش دزدی نیست الان میری هر جنسی بگیری حداقل ۵ برابر شده فکر کنم امثال شما جنساشون ۱۰ برابر میفروشن وقتی میخواند خرید کنند،، میگند: دزدیه چرا گرون کردی.
این اخوی در خواب هست. بابا طرف میخواد تو این جامعه زندگی کنه هزینه ها به دلار حساب میشه چرا نمیفهمی برو فرق دزدی و رشوه یاد بگیر بعد بیا حرف بزن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
5
3
خدمتگزاران واقعی ومغزهای متفکر در ایران میمانند وکشور را پیش میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
بله
کاملا مشخصه الان وضعیت فعلی رو چه کسانی و با چه مغزهای متفکری ساخته اند.
و البته عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ....
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
5
خدمتگزاران واقعی کسانی هستند که وقتی دیدند دارند فنا میشوند مایوس نشده و سختی مهاجرت را بجان بخرند و به جایی بروند که علمشان را در راه خدمت به بشر بکار گیرند و نه با تملق و چاپلوسی یک پستی بگیرند و جان خود و خانواده را نجات دهند. دوست من زمانه طوری است که اگر کسی توانایی مهاجرت را دارد ونرود در سنین بالا تر بسیار به روزهای از دست رفته حسرت میخورد. اینجا هیچ زمینه ای برای کار علمی وجود ندارد چرا که کل اقتصاد مملکت بر پایه دلال بازی بنا شده است.هیچ عالم متکی به علم در این سیستم آشفته دوام نمیآورد و برای حفظ دانسته هایش مهاجرت مینماید.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
مگه جنگیدن با همدیگه ... هنره .......................... انسانها نباید همدیگر را نابود کنند باید در صلح صفا در کنار همدیگر زندگی کنند ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
0
خیلی عالی
ناشناس ترین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
مشکل اصلی دامپزشکی ما فقط و فقط و فط مسئولین اجرایی آن هستند که انگیزه را هم از دانشجو و استاد گرفته هم از پرسنل خود سازمان
الان وزارت بهداشت دنبال ساخت واکسن کرونا است
دامپزشکی تو کدام درگیری توانست اقدامی در این حد انجام دهد؟
در اونجا که رسالت حاکمیتی دامپزشکی باید اعمال شود( در نظارتها و جایگاه این جامعه فرهیخته در سطح استانی و شهرستانی حتی بالاتر مثل تسری و ...)
برخی مدیران مبتلا به این سندروم اند:
................. syndrome
نظر شما
ادامه