کد خبر: ۵۸۶۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
روز جاری برگزار گردید:
در بخشی از این نشست، «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران گفت: تنها افرادی که کد دارند می‌توانند نسخه آنلاین تجویز کنند ...
 

حکیم مهر: نشست هم‌اندیشی رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعضای چهارمین دوره شورای نظام دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، در ابتدای این جلسه «دکتر رامین سلامتی» رییس نظام دامپزشکی استان تهران ضمن تبریک انتخاب آقای دکتر علی‌صفر ماکنعلی به‌عنوان رئيس سازمان دامپزشکی کشور، ایشان را از چهر‌ه‌های علمی و مایه افتخار دامپزشکی کشور خواند و در ادامه گزارش عملکردی از فعالیت‌های یک‌ساله شورای جدید ارائه داد.

حضور نمایندگانی از تمامی بخش‌های دامپزشکی در شورای نظام استان

وی ضمن ابراز خرسندی از فضای تعامل بوجود آمده بین اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان تهران، تصریح کرد: «کمتر استانی را می‌توان پیدا کرد که بین اداره کل و نظام دامپزشکی چنین فضای تعامل و همکاری وجود داشته باشد. همچنین خدا را شاکریم که در شورای چهارم نظام دامپزشکی استان تهران شاهد تشکیل شورایی با همدلی و هماهنگی بین تمامی بخش‌ها بوده‌ایم. تلاش ما این بوده است از تمامی بخش‌های خصوصی، دام کوچک، مایه‌کوبی، داروخانه‌ها و سایر رده‌ها همچنین از بخش دولتی نمایندگانی را در کنار خود داشته باشیم.»

تصمیمات از حالت رئیس‌محور و سلیقه‌ای جدا شده است

دکتر سلامتی یادآور شد: «بر خلاف بیشتر استان‌ها، در استان تهران هر یک از اعضای شورا کاری را بر عهده گرفته و تمامی تصمیمات در راستای دو کارگروه اماکن دامی موضوع ماده 5 و کارگروه ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود و تصمیمات از حالت رئیس‌محور و سلیقه‌ای جدا شده است؛ تمامی تصمیمات بر اساس همفکری و مشورت گروهی گرفته می‌شود.»

وی تصریح کرد: «همچنین در هر دو کارگروه نمایندگانی از اداره کل دامپزشکی استان تهران حضور دارند. بنده خود عضو هیچ کمیسیونی نیستم و تلاش کرده‌ام بیشتر پاسخگوی اعتراضات و شکایت‌های احتمالی باشم. مسیر را با همفکری اعضا طوری تعیین کردیم که تصمیمات با رأی و نظر کمیسیون پیش رفته و اشتباهات به حداقل برسد. همچنین در این مسیر جوابگویی نیز سرعت بیشتری گرفته است.»

اهمیت اعمال نظارت توسط اداره کل دامپزشکی بر بخش‌های واگذار شده به نظام

رییس نظام دامپزشکی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت بخش نظارت توسط اداره کل دامپزشکی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه سال‌های اخیر شاهد این بودیم که هر قسمتی که به نظام دامپزشکی واگذار می‌شد، در اداره کل نظارت بر روی آن قسمت برداشته می‌شد. در صورتی که بنده شخصاً اعتقاد ویژه‌ای به نظارت دارم و در دور جدید شورا سعی کردیم جای خالی این نظارت‌ها پر شود و خدا را شکر اداره کل نیز در این مسیر همراه و کمک حال ما بود. هر قسمتی از کار که نیاز به بازنگری دارد، از طرف اداره کل نظارت و پیگیری می‌شود. این مهم شفافیت و تضمین سلامت کار را بالا می‌برد.»

درمانگرهای غیرمجاز از چرخه درمان خارج می‌شوند

وی همچنین از حضور درمانگران غیرمجاز بخش خصوصی گلایه کرد و گفت: «یکی از مشکلات عمده در استان تهران حضور درمانگران غیرمجاز و داروهای تقلبی است. متاسفانه در سال‌های قبل بانک اطلاعاتی درستی در دست نبود. در دور جدید شورا تلاش بر این شد که سیستم الکترونیک و یکپارچه‌ای را تشکیل دهیم. با راه‌اندازی این سیستم در جهت نسخه آنلاین در استان و ثبت مشخصات مسئولین فنی کمک بزرگی صورت گرفته است. تمامی مسئولین فنی موظف به ثبت اطلاعات در اتوماسیون اداری هستند. با روی سیستم آمدن این فرآیندها مسئولین فنی ملزم به پاسخگویی هستند. برای همه آنها کدی از طرف نظام دامپزشکی تعیین می‌شود و به این طریق تنها افرادی که کد دارند می‌توانند نسخه آنلاین تجویز کنند. در نتیجه خود به خود درمانگرهای غیرمجاز از چرخه درمان خارج می‌شوند.»

دکتر سلامتی از نظارت جدی بر مرغداری‌ها خبر داد و گفت: «در بخش داروهای قاچاق کارهایی صورت گرفت و از مسئولین فنی خواسته‌ایم در بخش مرغداری‌ها نظارت محکم و جدی‌تری داشته باشند.»

خرید ساختمان برای نظام دامپزشکی استان تهران

رییس نظام دامپزشکی استان تهران همچنین از خرید ساختمانی برای نظام دامپزشکی استان تهران خبر داد و افزود: «خوشبختانه در هفته گذشته موفق شدیم در مزایده بانک تجارت شرکت و ساختمانی در شأن همکاران و اعضای محترم نظام دامپزشکی استان تهران خریداری کنیم که انشالله ظرف یکی دو ماه آینده به مکان جدید منتقل خواهیم شد.»

ماده ۱۹ ایرادات ساختاری فراوانی دارد

در ادامه جلسه «دکتر سعید کرمی» معاون اداره کل و عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران افق دوردست نظام دامپزشکی استان تهران را عدم وجود واحدی در استان بدون حضور مسئول فنی در آن واحد دانست و افزود: «در یک سال اخیر شاهد تحرک و فعالیت خیلی بالایی در نظام دامپزشکی استان تهران بوده‌ایم. حضور نمایندگانی از اداره کل در تمامی کارگروه‌ها و تصمیمات نظام موضوعی بود که قبل از این اتفاق نیفتاده بود و این مهم به پیشنهاد نظام دامپزشکی استان تهران رقم خورد.»

دکتر کرمی موضوع ماده 19 را یکی از موضوعات مهم در دستور کار دانست و توضیح داد: «ماده 19 دستورالعملی است که متاسفانه ایرادات ساختاری فراوانی دارد. با وجود 5 ویرایش از آن اما همچنان شاهد ایرادات ساختاری و اساسی در آن هستیم و این مهم نیازمند طرحی جدید می‌باشد. اگر این موضوع حل شود، قطعا تغییر چشمگیری در نظارت واحدهای تولیدی و بهداشتی شاهد خواهیم بود.»

در بحث اماکن دامی دقت نظر بالایی در شورای چهارم نظام صورت می‌گیرد

 «دکتر محسن مشکوة» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات، پیگیری، سلامت، شفافیت و سخت‌کوشی دکتر سلامتی، از تلاش و فعالیت اعضای شورای نظام دامپزشکی استان تهران در جهت انجام سیاست‌ها، دستورالعمل و ضوابط اعلامی از طرف سازمان دامپزشکی کشور یاد کرد و افزود: «به طور مثال در بحث اماکن دامی و رعایت حرائم بهداشتی دقت نظر بالایی در شورای چهارم نظام صورت می‌گیرد و تلاش بر این است پروانه‌های صادره طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها با حداکثر رعایت حرایم بهداشتی صورت بگیرد؛ هر چند در این زمینه مشکلات زیادی بوجود می‌آید و شاهد اعتراضات زیادی از طرف جهاد کشاورزی هستیم.»

شورای جدید کمیته مشورت دارویی تشکیل داده است

 «دکتر فرانک ابناء رودحله» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز به یکی از ایرادات بزرگ در سیستم دارویی اشاره کرد و توضیح داد: «قرار بر این بود از سال 92 شیوه‌نامه احراز صلاحیت مسئولین فنی واحدهای دارویی صادر و اجرایی گردد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد. خوشبختانه با روی کار آمدن شورای جدید نظام دامپزشکی استان تهران کمیته مشورت دارویی تشکیل داده و از اساتید مختلف و صاحب‌نظر در این حوزه استفاده و دعوت شد. تقریبا 19 جلسه در این خصوص تشکیل گردید و نهایتاً شهریورماه شیوه‌نامه را آماده و تحویل سازمان دامپزشکی دادیم ولی تا به امروز جوابی گرفته نشده است.»

وی ضمن اظهار امیدواری از به سرانجام رسیدن و ابلاغ این شیوه‌نامه با روی کارآمدن ریاست جدید سازمان دامپزشکی گفت: «استان تهران با حدود 500 واحد تولید، واردات و توزیع دارو به طور قطع برای نظارت و عملکرد بهتر نیازمند کارشناسی و ابلاغ این شیوه‌نامه است.»

شهرداری‌های مناطق مشکلات زیادی برای دامپزشکان به وجود می‌‌آورند

در ادامه جلسه «دکتر عباس نعمت‌الله» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران ضمن تبریک مجدد به منظور روی کار آمدن دکتر ماکنعلی به عنوان ریاست جدید سازمان دامپزشکی کشور از وی به عنوان یکی از فنی‌ترین دامپزشکان در پست ریاست نام برد و گفت: «با حضور جنابعالی به عنوان رییس سازمان دامپزشکی کشور امید است در بخش خصوصی و شیوه‌نامه‌هایی که در دوره‌های قبلی مشکل داشت بازنگری‌هایی صورت بگیرد.»

وی همچنین از مشکلاتی که برخی از شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران برای همکاران دام کوچک بوجود آورده‌اند گلایه کرد و گفت: «امیدواریم با حضور شما و استفاده از ارتباطات و تفکر مثبت و فنی جنابعالی، دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نبوده و راهکارهایی در این زمینه پیدا کنیم.»

در ادامه آقای «حسنی فراهانی» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران به موضوع همکاران پیرادامپزشک اشاره کرد و افزود: «امید داریم بتوانیم در بحث پت‌شاپ‌هایی که در سطح شهر فعال هستند، همچنین مایه‌کوبی‌ها فعالیت‌های به‌جا و مناسبی انجام دهیم.»

شناسنامه‌دار کردن دام‌های کوچک از اولویت‌هاست

«دکتر محمدرضا جهانبخش رفیعی» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز شناسنامه‌دار کردن تمامی دام‌های کوچک در سطح استان تهران را یکی از اولویت‌های شورای نظام دانست و توضیح داد: «در تلاشیم سامانه یکپارچه‌ای راه‌اندازی کنیم که تمامی دام‌های کوچک در سطح استان از طریق نظام دامپزشکی استان شناسنامه‌دار شوند. با این کار قطعاً کمک بزرگی به حذف درمانگرهای غیرمجاز خواهد شد.»

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
...........................
اگر واقعا از ظرفيت هاي دانشگاهي و با معلومات كشور در كميته دارويي نظام استفاده بشود استقبال بيشتري از اين طرح ميشد ضمن اينكه در اين طرح اصلا از سازمان دامپزشكي عليرغم تذكرات متعدد ، سازمان مشورتي گرفته نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
2
.................... این سیاست غلط سامانه های یکپارچه که مثل ویروس در سازمان دامپزشکی رخنه کرده وارد نظام هم شده کار پرسنل شده فقط نشستن پشت کامپیوتر و پر کردن فرم ها و ستون ها ...کار کارشناسی کلا تعطیل این کار ها را یک کاربر دیپلمه با مدرک کامپیوتر هم میتواند انجام دهد
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
2
سلام پیشنهاد میکنم بررسی ها را از خود بخش دولتی شروع کنید. با تشکر
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
1
سلام و وقتتون بخیر
جناب آقای دکتر ماکنعلی راه رو اشتباه نرید
اگه میخواهید مشکلات دامپزشکان رفع بشه بجای جلسه با نظام و... بیایید با اصناف دامپزشکی تبادل نظر کنید
بزرگترین مانع کسب و کار و احقاق حق دامپزشکان خود نظام هست
نظام نماینده ی چند درصد دامپزشکان هستند، سالانه خودشون دور هم جمع میشن از خودشون رای میگیرند و برای خودشون کار می کنند
لطفا ما رو با کشورهایی که رفتید مقایسه نکنید ما هنوز سازمانمون به این درک نرسیده که ناظر بهداشتی نباید حقوقش رو از کارفرما بگیره، کارفرما اعتقادی به دامپزشک نداره، مطب و کلینیک ما چارچوب کاریش و تعرفش معلوم نیست و یا حداقلی هست، سامانه های پایش دامپزشکی مترسک اند و.....
بیایید در دل جامعه دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
با سلام ببخشید در حال حاضر هیچ سیستم نظارتی یا روند مشخصی بر روی عملکرد معرفی و استخدام مسولین فنی بر روی نظام وجود ندارد و کاملا سلیقه ای داره عمل میشه
نظر شما
ادامه