کد خبر: ۵۸۶۲۹
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
رئيس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها افتخار کنند که مثلا ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان آنها، افتخار عضویت در نظام دامپزشکی را پیدا کرده‌اند ...
 

حکیم مهر: رئيس سازمان دامپزشکی کشور، آیین‌نامه ماده ۱۹ نظارت بهداشتی دامپزشکی را پر از تضاد و مشکلات خواند و گفت: «به توصیه خیلی از کارشناسان سازمان، بهتر است به جای اینکه ماده ۱۹ را تغییر دهیم، با تصویب دستورالعمل‌های جدید درون سازمانی به سمت اصلاح آن حرکت کنیم.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» در نشست مشترک رئیس سازمان دامپزشکی کشور با رئيس و اعضای شورای نظام استان افزود: «بنده فراخوان ورژن ۵ ماده ۱۹ را اعلام کردم اما متاسفانه هیچ‌یک از تشکل‌ها در خصوص اشکالات ویرایش شماره ۵ دستورالعمل اجرایی ماده ۱۹ نظر مشورتی به سازمان ندادند و این نشان می‌دهد که تشکل‌ها هم در نحوه اجرای آن دچار سردرگمی هستند.»

وی افزود: «در کشورهایی مثل نیوزلند، افرادی که به اصطلاح ماهی‌بان خوانده می‌شوند، سیستم پرورش ماهی در قفس در دریا را هر ۲ ماه یک بار و در ازای دریافت مبلغ مشخصی پول مورد بازدید و نظارت قرار می‌دهند و به این شکل نیست که یک دکتر دامپزشک استخدام کنند.»

عضویت در نظام دامپزشکی باید تبدیل به یک افتخار شود

رئيس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: «اینکه تصور کنیم با بزرگ کردن نظام دامپزشکی توسط اعضای بدون تجربه، آن را توسعه دادیم یک اشتباه استراتژیک است؛ بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها افتخار کنند که مثلا ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان آنها، افتخار عضویت در نظام دامپزشکی را پیدا کرده‌اند.»

دکتر ماکنعلی افزود: «در حال حاضر با یک موج خیلی سنگین تحت عنوان دامپزشکی بخش خصوصی مواجهیم. متاسفانه کاری که در ایران خیلی راحت است، عضویت در نظام دامپزشکی است. در حالی که در سایر کشورها، عضویت در چنین مجموعه‌ای با هر عنوانی که دارد، به این سادگی نیست. امروز دامپزشک فارغ‌التحصیل می‌شود و فردا کارت عضویت دریافت می‌کند و متاسفانه در نظام دامپزشکی، شأن و منزلت تشکیلات بخش خصوصی برای انجام اقدامات بهداشتی سیاست‌گذاری شده توسط دامپزشکی، رعایت نمی‌شود. کسی باید بتواند عضو نظام دامپزشکی شود که دارای صلاحیت‌های فنی حداقلی باشد، اما در کشور ما به این شکل نیست.»

وی تاکید کرد: «ساختار نظام دامپزشکی نباید به گونه‌ای باشد که هر کس با هر سطحی از اطلاعات بتواند عضو آن شود. بلکه دامپزشکان بعد از فارغ‌التحصیل شدن باید مسیر سختی را طی کنند و شایستگی‌های فنی خاصی را به دست آورند تا به این افتخار برسند. بنده به عنوان یک کارشناس، از نظام دامپزشکی و اعضای آن انتظار دارم به سمتی حرکت کنند که عضویت در نظام دامپزشکی برای من یک افتخار باشد. کمااینکه در کشورهایی مثل نیوزلند، نروژ و کانادا، عضویت در نظام دامپزشکی منوط به گذراندن دوره‌های کارآموزی است.»

برنامه مشخصی برای ساماندهی واحدهای پرواربندی گوساله دارم

دکتر ماکنعلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از اینکه در کشور مد شده که با دست خودمان سایت‌های پر خطر به وجود آوردیم، تصریح کرد: «بنده اعتقادی به مجمتع‌های دامپروری با شکل و شمایل کنونی نداشته و برنامه مشخصی برای ساماندهی واحدهای پرواربندی گوساله دارم. کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ یک و ۲ دهم میلیارد دلار گاو وارد کرده و در طول یک سال ۵ میلیارد دلار از این محل درآمد داشته است. اما در ایران گله‌ها از کشورهای هم جوار شرقی حرکت و درجایی قرار می‌گیرند و انفجار تب برفکی ایجاد می‌کنند. لذا این فرایند از دیدگاه کارشناسی، پر ریسک است.»

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: «در وزارت  جهاد کشاورزی که ما هم عضوی از آن هستیم، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پروانه برای گاو و گوساله صادر اما بعد از بررسی مشخص شده که یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در آن موجود و قریب به ۲ میلیون راس از ظرفیت اعلامی آنها خالی است. در واقع اعلام شده که ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار گاو و گوساله داریم اما بعد از سرشماری مشخص شده که بیشتر از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار راس ندارند.»

ایکاش سیستم مدیریتی سازمان دامپزشکی مانند بانک بود

دکتر ماکنعلی با اشاره به اینکه محتوای دامپزشکی در ایران متفاوت از سایر کشورهاست، گفت: «نقشه‌ای در قالب یک پازل درست کردیم که وقتی به خیلی از جاهای آن دست می‌زنیم، سایر جاها خراب می‌شوند. ای‌کاش سیستم مدیریتی دامپزشکی مانند سیستم مدیریتی بانک‌ها بود. کمااینکه وقتی به یک سازمان، واژه تخصصی اطلاق می‌شود، یعنی از قبل با موضوعاتی مواجه شده و از پیش روی آن کار کرده‌اند. اما در دامپزشکی با موضوعاتی برخورد می‌کنید که بشریت با آن مواجه نبوده است. بیماری‌های نوپدیدی مثل آنفلوانزا، کووید-۱۹ و... که باعث می‌شوند واژه فوق تخصصی برای سازمان به کار رود.»

وی ادامه داد: «دامپزشکی سازمانی فوقتخصصی متشکل از بخشی خصوصی و بخشی دولتی است. پیش از این و در سال‌های قبل از ۷۲ تمام امور جاری دامپزشکی توسط بخش دولتی صورت می‌گرفت و چیزی به نام دامپزشکی بخش خصوصی نداشتیم. تفکر ما نیز این است که در دامپزشکی دولتی، از میدان تصدیگری به طور مطلق فاصله بگیریم. البته عده‌ای علیه ما نقد دارند که این کار دامپزشکی را ضعیف می‌کند اما اعتقاد ما این است که هر جا تصدی‌گری هست، چون منتج به پاسخ‌گویی می‌شود، دیگر مرجعیت و ذی صلاح بودن معنا ندارد.»

از میدان تصدی‌گری و پاسخ‌گویی بیرون می‌آییم

دکتر ماکنعلی تصریح کرد: «ما به دنبال این هستیم که تا جایی که قوانین اجازه دهد، از میدان تصدی‌گری و پاسخگویی بیرون بیاییم و همان راهکار سیاست‌گذاری و نظارت را در پیش بگیریم. به‌عنوان مثال اگر آیین‌نامه اجرایی بند ز آسیب‌شناسی شود، ایرادات زیادی از آن بیرون می‌آید. اما یک‌روزی تصویب شده و حالا هم اگر بخواهیم آن را اصلاح کنیم، با تفکری در سیستم دولتی مواجه می‌شویم مبنی بر اینکه تلاش برای اصلاح، منجر به نابودی وضعیت فعلی می‌شود. لذا پیشنهاد آنها این است که وارد فضای اصلاح بند ز آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ و ۷ و ۸ و ۹ نشوید. پس ما با یک‌سری دستورالعمل‌های این‌چنینی مواجه هستیم.»

رئيس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: «بنده به‌عنوان رئیس کمیته ملی راهبردی تولید بهداشت دام، به معاونت امور دام، شیلات، پشتیبانی امور دام، موسسه رازی و... نامه زدم تا تمامی وظایف تصدی‌گری را که تا به امروز واگذار کردند و نکردند، اعلام کنند. یکی از برنامه‌های مهم ما در سازمان دامپزشکی این است که هرچه وظیفه تصدی‌گری داریم، آنها را واگذار کنیم. اما در بعد نظارت حتما ورود خواهیم کرد، چون در این زمینه خیلی ضعیف هستیم.»

وی ضمن انتقاد از اینکه در ایران چیزی به معنای تخصصی «بیدارباش سیستم رصد و پایش دارویی» نداریم، تصریح کرد: «سیستم باید به گونه‌ای باشد که کسی جرأت نکند داروی بدون کیفیت تولید و عرضه کند که ما در این عرصه خوب حرکت نکردیم. در حالی در ایران ۱۱۴ آزمایشگاه دولتی داریم که این رقم در ترکیه ۸ و در ایالات متحده آمریکا ۱۲ است. همچنین آزمایشگاه‌های ما در قالب سیاست سه ستون افراد، تجهیزات و تست‌ها، ساماندهی نشده‌اند.»

کارهایی کردیم که فحش آن را خوردیم

دکتر ماکنعلی با بیان اینکه در بحث پیراپزشک، مایه‌کوبی و پت‌شاپ فاقد نظم هستیم، تصریح کرد: «پیش از این در حوزه معاونت بهداشتی کارهایی کردیم که فحش آن را خوردیم. یکی از این کارها، به‌روزرسانی پروتکل‌های بازرسی فرآورده‌های پروتئینی یا حذف ناظرین بهداشتی است. با این کار ملت و خودمان را راحت کردیم.»

وی در پایان گفت: «بنده از رئیس و اعضای شورای نظام، همچنین کمیته‌های تخصصی نطام دامپزشکی تهران تقاضا دارم بازوی مشورتی سازمان دامپزشکی باشند. سازمان آمادگی شنیدن هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را دارد. بنده به هیچ عنوان بخش خصوصی را رقیب سازمان نمی‌دانم و آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی هستم.»

 
 
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
دامپزشک
|
Ukraine
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
2
24
عجب چه پیشنهاداتی واقعاً ‌‌.....
مثلا چند سال دیگه نظام پزشکی بیاد اعلام کنه باید افتخار هر پزشکی باشد که بهش شماره نظام بدیم!!!
خیلی راهکارهاتون ویژس. دکتر
دامپزشکان باید افتخار کنند که عضو نظام دامپزشکی باشن اصلا یه چیز بدیهی رو دوست دارید بزرگ کنید، مثل همین دلار که تا بیست تومن میشه ۱۸ تومن ملت خوشحال میشن ولی .... راهکار های اینچنینی بسی زیباست........، حالا ما که عضو نظام دامپزشکی شدیم چ گلی به سرمان زدند .
پاسخ ها
رسولی
| Germany |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
به جرات می توان گفت دکتر ماکنعلی دارند انقلابی عظیم و شگفت اور در نظام و سازمان بوجود می آورند ، امیدوارم انسان های نا به کار و جاهل نتوانند جلو کار عظیم دکتر ماکنعلی را بگیرند
ناشناس
| Mauritius |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
بله واقعا ايشان پايه گذار حركتهاي بزرگي در سازمان بوده اند

انتقال آموزشهاي خارج از كشور به داخل

حذف نظارتهاي بهداشتي خارج از كشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اگر حکیم مهر سانسور نکنه، باید بگیم که دکتر ماکنعلی عزیز در جریان ماده ١٩ نیستند، و نمیدونند که ورژن ۵ یکبار ویرایش شد زمان دکتر خلج و در جلسه ای با حضور تمام روسای سابق سازمان رونمایی شد، حتی حضور نماینده وزارت تعاون و کار وجاهت قانونی آنرا بیشتر کرد، ولی متأسفانه هنوز مجری به اندازه آیین نامه اصلاح نشده است، دکتر عزیز تمایل دارند به جای متخصصین بهداشت این آیین نامه را با حضور کارفرماها اصلاح کنند،

قریب به ده سال زمان زمان کمی برای شناخت معضلات ساختار اداری سازمانی نیست...
دامپزشک
| Spain |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نه اینکه عضویت رایگان هست باید افتخار هم کرد.شما اول بفرمایید نظام دامپزشکی بابت حق عضویتی که میگیره چی کار می کنه تا بعدش ما افتخار کنیم.از حقوق دامپزشکان دفاع می کنه یا بیمه تکمیلی ........ پیشنهاد میده و ویلا پیش فروش می کنه.هر سال بابت تمدید پروانه باید یک مشت دوره بی خاصیت ثبت نام کنیم که پولش توی جیب نظام بره.خنده دار تر از این هست که طرف میخواد مسؤل بهداشتی کارخونه خوراک بشه و نظام بهش گفته کارگاه مامایی ثبت نام کن تا امتیاز بگیری و صلاحیتت تایید بشه
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
12
کمااینکه در کشورهایی مثل نیوزلند، نروژ و کانادا، عضویت در نظام دامپزشکی منوط به گذراندن دوره‌های کارآموزی است.»...
توی ایران هم همه دامپزشکا کارورزی میرن دکتر پس وظیفه سازمان نظام دامپزشکی است که به همت دامپزشکان بدون منت شماره عطا کند. و با تعرفه های نابود ! نابودمان کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
چی بگیم ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
21
با حذف ناظر دامپزشکی هر چیزی توی پلاستیک بسته بندی میره و میرسه دست مردم.
.................. چند وقت دیگه هم به این نتیجه میرسند که در داخل هم نیازی به ناظر دامپزشکی و کلا بهش خصوصی نداریم ......................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
2
1
پیشنهادبه جائیست.یه سوال؟...چنددرصد از دامپزشکان تخصص وتبحر در یک حرفه مرتبط با دامپزشکی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مشکل از دانشگاه هست که گرایشی آموزش نمیده و فارق‌التحصیل اطلاعات سطحی راجع به همه چیز داره اما توی فیلد نمی‌تونه عملکرد تخصصی خوبی نشون بده.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
11
حالا این نظام چه ...........ایه که عضوشدنش باعث افتخار باشه
همه جا راه حل در جهت ایجاد گشایش هست در مملکت ما ایجادمانع اولین راه حله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
16
............................
بابت افتخار به عضویت در نظام نباید ورودی اونو سخت گرفت بلکه باید بهش جایگاه و پرستیژ و درامد اقتصادی داد که به خودی خود باعث افتخار بشه
یک پزشک تا نسخه ای را مهر نکنه داروخانه دارویی تحویل نمیده و اینجا میشه یک جایگاه برای یک پزشک
اقایون بهتره برن فکری به حال وضعیت معیشت دامپزشکی کنن
۶ سال درس بخونن با کلی سختی و در اخر هم باید هر چی کارفرما گفت تایید کنی که مبادا بیکار نشی
دنباله الفاظ بودن چیزیو حل نمیکنه
پاسخ ها
آشنا
| Germany |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
داروخانه انسانی بدون نسخه تا حالا دارو نخریدین؟؟؟؟!
مشکل دامپزشکا دروغگو بودن اوناست
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
17
آقای رییس مابرای یافتن شغل مجبوریم عضو نظام بشببشیم
تنها کاری که در نظام انجام میدهند ............... ما دامپزشکان هستش
عضو نظام دامپزشکی بودن نه که افتخاری نداره بلکه اسباب شرمندگی و دردسر ماهاست
.....................................
اگر نمی ترسید و جراتش را داریداعلان کنید که برای فعالیت در دامپزشکی نیاز به کارت نطام و کلاس و....ننیستش اگه یک نفر دیگه تو نطام موندش
پاسخ ها
خفته در آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دمت گرم دانیال.
قضاوت
|
Mauritius
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
5
2
قضاوت و عکس العمل سریع به سخنان جناب دکتر ماکنعلی در مورد ماده 19 کاری منطقی بنظر نمی‌رسد. دکتر ماکنعلی از واقعیتی سخن می‌گوید که ماده 19 نیاز به بازنگری های اساسی را دارد. آنچه که می‌توان از این سخنان برداشت کرد این است : نظام دامپزشکی باید در جایگاه واقعی خود در جامعه قرار گیرد،
سخنان دکتر ماکنعلی از این حکایت دارد که حتی رئیسان نظام استان ها نیز باید مورد آزمون های علمی وسنجش توان مدیریتی قرار گیرند، هدف دکتر ماکنعلی شایسته سالاری است : یک باز نگری اساسی نه تنها در ماده 19 بلکه در کلیه موارد و دستور عمل ها باید به انجام برسد.
دکتر xy
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
10
چرا فقط دنبال اجرای ماده ۱۹ و اصلاح اون هستید. پس تکلیف ماده ۱۸ چی میشه. چرا همکارانتان در ادارات کل و شهرستان چشم دیدن این رو ندارند که حقوق ما طبق ماده ۱۸ باشه؟؟ چرا به کارفرما مشاوره میدن؟ ببخشید اینو میگم ولی خیانت از داخل سیستم دولتی هستش. چرا دستورالعملهای سازمان و نظام در شهرستانهایی که دورتر از مرکز استان هستند اجرا نمیشه و یا جدی گرفته نمیشه.
برای تمدید دو ساله کارت نظام ۳۵۰ هزار تومن پول دادیم ولی یک بار هم نشد از طرف نظام یا سازمان وضعیت قرارداد و معیشت و امنیت شغلی مارو پیگیری کنند فقط خودمون پیگیری کردیم.
ماده ۱۹ و ۱۸ رو حذف کنید. بزارید ما مسولین فنی هم مثل بخش دولتی حقوق بگیریم تا عدالت رعایت بشه و حسادتها و سنگ اندازیهااز بین بره. کارفرما باید پول رو به حساب نظام یا صندوقی تحت نظارت سازمان واریز کند و رابطه مالی قطع شود. عزل و نصب مسولین فنی باید دست نظام و سازمان باشد نه کارفرما.
این جمله از طرف کارفرما برای خیلی از همکاران مسول فنی آشناست و بارها شنیده اند:
" ما (کارفرما) به شما حقوق میدیم و شما نیروی ما هستید باید واسه ما کار کنید نه دامپزشکی"
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
وقتی من دولتی با مدرک دکترا و ۵ سال سابقه باید ۶ صبح پاشم و از ۸ صبح تا ۱.۵ بازدید کنم و با انواع قصاب و مرغ زنده فروش درگیر فیزیکی شم و با کلی مسئولیت قانونی و نظارت حراست و گزینش های سالانه در مورد لباس پوشیدن خودم و همسرم و... ۳.۵ حقوق بگیرم فکر میکنید میام به کارفرما بگم حتما به دکترتون که ۴ ساعت زیر کولر اینجا میشینه کتاب میخونه ۷ تومن بدید!!!
البته من نوعی منظورم هست ولی خودم شخصا میگم بدید چون اعتقاد دارم هممون یه خانواده هستیم.
بخش خصوصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دوست عزیز دولتی که از کار زیاد و بازدید و سروکله زدن با اماکن دامی خسته شدند، براحتی میتوانند بازخرید بشوند یا از خدمت معاف شوند و از بیمه تکمیلی و اضافه کار و عیدی سر وقت و تسری و کارانه و..... خودشون رو معاف کنند و مثل ما خصوصی ها به سختی زندگی رو بگذرانند و هرجور خواستند لباس بپوشند
دکتر xy
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همکار عزیز بخش دولتی من حاضرم جای خودم رو با شما عوض کنم. من هم ۱۰ شب میرم سرکار تا ۵ صبح. طاقت کار کردن داخل کشتارگاه و سروکله زدن با کارگر و دلال رو دارید ؟ طاقت شبکاری رو دارید بیخوابی و سر و صدای دستگاهها رو میتونید تحمل کنید ؟ ۳ ماه حقوق عقب افتاده رو میتونید تحمل کنید ؟ من میتونم پشت کامپیوتر و زیر کولر بشینم و gis وارد کنم مثل شما. یا برم به همکاران بخش خصوصی گیر بدم یا با بعضی هاشون زد و بند داشته باشم. از کارفرما لپتاپ و گوشت و مرغ و ...هدیه بگیرید. البته منظورم با بخشی از کارکنان بخش دولتی هستش.
از ماست که برماست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۱. با ۵ سال بازنشست و بازخرید نمیکنن
۲. چیزی به اسم کارانه در دامپزشکی نداریم، خیال پردازی های فضایی نکنید.
۳.هر ۲ ماه ۲۰۰ هزار تومن اضافه کار یا هر ۶ ماه ۱.۲۰۰ تسری رقم خیلی سنگینی است نگو که نمیدونیم چطور خرج کنیم.
۴. اینجا هم از قبل عید حقوق ندادند و بن میدهند بچه ها بفروشند!!!
۵.شمایی که حساب یک آدم فاسد که لپ تاپ گرفته را به حساب بخشی از سیستم دولتی دامپزشکی گذاشتی خودت فاسدی.
۶. ما ماموریت شبانه و کشتارگاه نداریم؟
۷. اگر یک کارمند را دیدید که دارد gis میزند و فکر میکنید کار او همین ۱ ساعت بود و هیچ کار اداری و ماموریت روزانه و شبانه دیگری ندارد و هیچ مسئولیت قانونی متوجه او نیست. حتما و حتما مدرک دکترای خود را پاره کنید چون از الفبای مشاهده و استدلال عاجز هشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
11
سلام آقای دکتر ماکنعلی چه خوب بود در پی این همه حذفیاتی که در بخش دولتی از واگذاری بدیهیات تصدی گری حاکمیتی من جمله صدور پروانه ها تا حذف اعزام ناظرین بهداشتی، داشتید کمی هم از پلن های دیگر جهت جایگزینی برای برای پرسنلتان صحبت میکردید ،شما تنها خود را بدون هیچ مسئولیتی از زیر بار این اقدامات راحت کردید چراکه این واضح بود که اعزام ها نواقصی داشت و زحماتی را بر شما تحمیل می نمود همگان میدانند این اقدام شما، در حذف ناظرین ،از بالا دست و با تایید شما صورت گرفت ولی کاش حداقل یک نقشه B,هم داشتید بطور مثال حداقل ،به موازات این عمل انقلابی در حذف ناظرین، طرح تسری را به سرانجام نهایی می‌رساندید چرا که این طرح بشکل قانونی بوده و قابلیت چانه زنی را نیز در خود دارد ،هنر این اینست که کارهای سخت را بعهده بگیرید و از نیروهای تان جهت برخورد با این چالش ها بهره ببرید نه اینکه امور مهم را که از وظایف ذاتی سازمان است تحت فشار ها، به حال خود رها کنید تا بتوان آسوده خاطر بود بایستی به جنگ این چالشها حرکت کرد نه اینکه از آنها فرار کرد به هر حال زمان قضاوت خواهد کرد این دست اقدامات صحیح بوده اند یا خیر
ناشناس
|
Australia
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
2
تو رو خدا به فکر مسولین فنی بخداستی مظلوم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
15
جناب اقاي دكتر ماكنعلي ، اگر ميتونيد و توانايي داريد ، جلوي ورود بي حساب و كتاب دانشجوي دامپزشكي رو بگيريد ، اينكه طرف الان فارغ التحصيل شده و بجهت كاري كم توان ، از ناكارامدي روساي قبل شما بوده ؛ هر وقت تونستيد قدمي مثبت و عملي براي دامپزشكان برداريد كه شرمنده زن و بچه نشن بعد بيايد آرمان گرايانه ايده ال هاي خودتون رو اجرايي كنيد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ما تازه فارق‌التحصیلا یه کورسوی امید به همین مسئول فنی شدن داشتیم که اون هم میخوان از بین ببرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
9
................ هر پزشک و دامپزشکی حقشه که نظام داشته باشه و باهاش بتونه کار کنه بعد از مدت طولانی گذروندن دروس سخت واقعا در عجبم نباید شماره نظام بگیره ........ بهتره به جای این صحبتها به فکر معیشت دامپزشکان باشن همین دامپزشکان سازمان دارن حقوق بخور نمیر میگیرن
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
3
جناب دکتر دانشگاه باید سخت بگیره نه مثل یک دیگ رنگرزی شهریه بگیره فارغ التحصیل کنه افتخار کنم که کتک خوردم فرداش یک جایگزین رئیس شبکه جام فرستاد نان نداریم بخوریم
پاسخ ها
خفته در آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
......... نمونه ها ..... هستند نه نظام دامپزشکی. همین کانون وکلا رو ببینین .............. ماهم همون امکانات رو میخایم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
1
واقعا بايد اين سوال رو پرسيد چرا جايگاه نظام دامپزشكي در مقابل نظام هاي ديگر مثل نظام مهندسي انقدر ضعيفه؟نظام هاي ديگر وزير جابجا ميكنند نظام ما حداكثر كارش بيمه خودرو و ...بده حتي بيمه نظام سلامت قابل قبول و درجه يك هم نميتواند به اعضايش ارائه دهد!؟
واقعا نقش نظام. ر نابساماني ها و تصميم گيري هاي صنفي و مملكتي كجاست؟؟؟
پاسخ: هيچ جا....
پاسخ ها
خفته در آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من از آینده مبهمم میترسم. تا حالا چندین بار لگد اسب و گاو رو خوردم. من از این همه مدت سابقه عضویتم و پرداخت هزینه اش به نظام و اما امتیاز زمان عضویت رو هیچ وقت حساب نمیکنند متنفرم. من خسته ام خدا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
6
حذف نظارت دامپزشکی در کشتارگاه مبدا که هیچ بار مالی برای دولت نداشت یکی از بدترین کارهایی بود که در حق سلامت مردم شد.
نظر من این است حکیم جان سانسور نکن و صدای مارا خفه نکن.
منتظر این باشید که کشتارگاه های داخلی هم بگویند ما را یک ممیزی کنید و سپس به حال خود رها کنید!!!
.........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بهترین کاری که باید اتفاق می افتاد مثل همه دنیا مگه الان روس ها در ایران ناظر دارند مگر چینی ها در ایران ناظر دارند مگر اروپایی ها در ایران ناظر دارند ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چین و اروپا و روسیه در ایران ناظر دارند؟؟؟؟؟
ما خودمون وارد کننده گوشتیم، مخصوصا از روسیه.
اونها حتی با ناظر مستقر هم حاظر به خرید از ما نیستن.
وقتی برزیل گوشت ۳ برابر قیمت به ایران میده و عملا امکان مرجوع کردن هم نیست چرا باید نظارت مبدا خودمون حذف کنیم؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
یکی از بهترین اقدامات دکتر ماکنعلی حرکت به سوی هدفمند کردن و اصولی کردن نظارت ها و حذف اعزام ناظرین بود که باید نفع همه مردم و کشور را در نظر گرفت، نه منفعت مالی تعدادی از دامپزشکان دولتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
8
سلام
یکبار پرسیدید نظام دامپزشکی که عضویت در آن باعث افتخار است چرا اجباری است چرا هر سال باید مبلغی به حساب نظام واریز کرد بدون حتی کمترین خدمات . فقط یک مقایسه کوچک حتی با نظام کشاورزی که بعد از دامپزشکی راه افتاد کافی است .
ناظرین بهداشتی را حذف کردید در کشورهایی مثل مغولستان و گرجستان و ارمنستان که خودتان هم نیک می دانید که اصلا شرایط بهداشتی مناسب ندارند چرا ناظر شرعی حذف نشد در حالیکه ذابح مسلمان است و طبق شرع همین کافی است ، چون این مسئله با فشار بالادستی ها بود .
اینطور که مشخص است می خواهید مسئول بهداشتی مزارع پرورش ماهی را هم حذف کنید " به نام "ماهی بان" این هم مبارک باشد
در این سازمان تخصصی به غیر سامانه ها چه کاری انجام می شود باز خدا رو شکر انفلوانزای فوق حاد در کل دنیا کم شد وگرنه معلوم نبود با واکسیناسیون طیور چه بر سر مرغداریهای کشور می امد
ضمنا فراموش نکنید چون همانطور که مسئول سلامت دام و تامین غذای سالم هستید در قبال همکاران زیر مجموعه و خانواده هایشان مسئول هستید وظیفه دارید به فکر آنها باشد
باز خدا پدر دکتر رفیعی پور پور رو بیامرزه که حداقل در حرف می گفت به فکر رفاه همکاران هست هرچند کاری انجام نشد
در پایان خیلی زود دیر می شود !!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
2
جناب اقای دکتر .
باید باور کنید که با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان روبه رو هستید که کار دیگری بلد نیستند .اگر همین ماده ۱۹ دست و پا شکسته هم نبود میدانید مشکل بیکاری سر به فلک می گذاشت!!!!!!
آقاجان، اینها همین قدر آموزش دیده اند ، چه توقعی داری!!!!
از عالم و آدم هم طلب کارند!!! چرا ؟
چون هر روز تحقیر میشوند.
پاسخ ها
خفته در آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تحقیر مال یه دقیقه اشه. ما بلدیم کار کنیم. ............ نظام و قبلا سازمان مجوز کار رو بهمون ندادنو والله بلدیم. باهوشیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
والا!
مثلا توی دانشگاه چی به ما یاد دادن؟ اسب که کلا از نزدیک ندیدیم بقیه حیوانات هم ماهی دو-سه تا از هر کدوم که اونم کل کلاس ۲۰-۳۰ نفره میخواستن معاینه کنن
استادا هم که اکثرا بی‌سواد و بیخیال

ما یقه کیو بگیریم که ۶ سال وقتمون رو با تئوری بدردنخور هدر کردن؟
خفته در اب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من اسب دیدم گاو دیدم گاو میشم دیدم بز گوسفند شتر. من پرورش پیدا کردم واسه درمان دام بزرگ . تو بهترین دانشکده دامپزشکی لز نظر کیس دیدن. من فقط این مجوز لعنتی رو میخام وگرنه مجبور میشم بدون مجوز کار کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
15
3
نگاه دکتر ماکنعلی رو واقعا دوست دارم با وجود اینکه سعادت هم صحبتی با ایشون رو نداشتم ولی دنبال کردن گفته های ایشون و آرمانی فکر کردن اینچنینی در سیستم دامپزشکی جای بسی خوشحالی داره
پیشنهاد میکنم نظام دامپزشکی همچون نظام مهندسی برای اعطای شماره نظام آزمون برگزار کنه و شرایطی رو فراهم کنه تا از یک فیلتری افراد گزینش بشن
پاسخ ها
خفته در آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من این سعادتی که شما دنبالش بودید رو داشتم. میدونی درد چیه؟ اینکه نظام مهندسی یا کانون وکلا تا بعد مرگ بچه ات رو حمایت میکنند. همشم چندتا امتحان هست و مصاحبه علمی. دیگه نمیخاد 1200 امتیاز جمع کنی. اما نه سیستم بیمار میفهمه و نه من دیگه توان و پولش رو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
آزمون چی . این همه تو دانشگاه آزمون دادیم .......... فکر میکنین با آزمون دادن مشکلات حل خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
................... با این خیل تحصیل کرده ها چه باید کرد این تفکرات کشورهایی است که بیکاری تک رقمی است و گرنه تبعات اجتماعی آن دامن گیر خواهد شد لطفا آقای دکتر ماکنعلی کمی واقعی تر صحبت کنید
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
2
جناب دکتر ماکنعلی عزیز .گفتهای شما برای کشور مانند نیوزیلند که تمامی ضوابط و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند جواب می دهد در این گونه کشورها یا تخلف صورت نمی گیرد یا اگر هم ناچیز باشد جریمه های بسیار بسیار سنگینی باید پرداخت شود و عواقب ناگواری را بدای تولید کننده در پی خواهد داشت.به خاطر همین امر است که در کشورههایی نظیر هلند زندان ها به دلیل این که حجم پرونده ها بسیار پایین است و زندانی هم به طبع کم است تبدیل به هتل می شوند.حال ایا در کشور ما که قوانین دامپزشکی از طریق ادرات موازی در حال دور زدن می باشد ایا حذف ناظر امکان پذیر است.بیایبد در این گونه موارد به جای راهکار فرار برای کارفرمایان متخلف به نیروهای پرکار توانمند و مظلوم خودمان اهمیت دهیم ورتبه بندی نظام برای انتخاب مسولین و دستیاران بهداشتی را سرلوحه کنیم و تعامل قوی بین انجمن صنفی ،نظام و سازمان برقرار سازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اتفاقا به همین دلیلی که شما میفرمایید، باید نظارت از طریق ممیزی انجام شود چون به فرموده خودتان کشورهای پیشرفته دارای پروتکل های بهداشتی و ضوابط بهداشتی قابل اعتماد می باشند.
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
5
ریاست محترم سازمان ما چیمون شبیه نیوزیلنده که دامپزشکیمون شبیهش باشه.حکیم مهر سانسور ممنوع عزیز
خفته در آب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
4
خسته و ناامیدم جناب ماکنعلی. میفهمین یه جوان 30 ساله نامید از زندگی باشه با مدرک تخصص بیکار یعنی چی؟ میفهمین از پدرم پول بگیرم 500 تومن بدم واسه 5 امتیاز به نظام یا هر فردی که ............... واسه برگزاری وبینار یعنی چی؟ میفهمین اینکه بگن ما گواهی نمیدیم مثل کلاس دکتر ............. و بگن برو از نظام امتیازت رو بگیر یعنی چی؟ و بگن بهم هر و از بر تشخیص نمیدم و من ساکت بشم که از امتیاز وبینار محروم نشم یعنی چی؟) نمی فهمیم نکشیدین ؟ خسته ام و نامیدم. میخاین چند وقت دیگه خبرا رو چک کنین شاید خبر خودکشیم رو دیدین؟ یه پسر شرمنده پدرش باشه و تو خونه پدرش رو میفهمین؟ ........... به علی نکشیدین که بفهمین/ زور اینه که با مدرک تخصص ام واسه گرفتن مجوز درمانگاه تو یه روستا محروم هم دارند اذیتم میکنن. تمام انرژیم داره هدر میره. فقط میخام از این مسول فنی بودن آزاد بشم. .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مسئول فنی از باباش پول نمیگیره!!!!
اسماعیلی، فعال آبزی پروری
|
United States of America
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
7
1
با سلام، متشکریم از آقای دکتر ماکنعلی که موضوع مهمی را طرح فرمودند، نظام دامپزشکی و اجبار آبزی پروران به بکارگیری فردی که کمترین اطلاعات از میگو و ماهی ندارد و بعد به عنوان ناظر هم میخواهد خود را به سیستم تحمیل کند. برخی از همکاران بنده میگویند ما حاضریم حقوق این دامپزشک اجباری را بدهیم به شرطی که سر مزرعه نیاید! چون وقتی میآید کار که بلد نیست تا گره گشایی کند در عوض ناظر بازی در میاورد و بقیه را هم از کار باز میدارد.
بکارگیری دامپزشکان برای بحث بهداشت و بیماری های آبزیان مانند آوردن تریلی برای اسباب کشی منزل است! طرفداران این رویه غلط میگویند تریلی خیلی قوی است و خیلی بزرگ است و ظرفیت بالایی دارد، همه اینها قبول ولی تریلی اینکار را نمیتوانند انجام دهد بلکه یک خاور اتاقدار به راحتی کار شما را انجام میدهد. به همین دلیل است که در کشورهای پیشرو در آبزی پروری موضوع بهداشت و بیماری های آبزیان ربطی به نهاد دامپزشکی آنها ندارد.
برای خراب کردن یک شخص یا سازمان کافیست او را بر سر کاری بگماریم که سر رشته ندارد. دامپزشکان برای آبزی پروری تربیت نشده و آموزش ندیده اند. آنها در دام و طیور و امثال آن قوی هستند و صاحب تکنیک ولی در آبزی پروری باید از روی دست سرکارگر نگاه کنند.
البته طبیعی است که برخی دامپزشکان از روی علایق خود و بعد از فارغ التحصیلی در این موضوع ورود کرده و صاحب نظر شده اند و بخش خصوصی هم پذیرای هر کارشناس کاربرد خواهد بود اما رویه از بیست سال قبل اشتباه گذاشته شد و بهداشت و بیماری آبزیان به این سازمان واگذار شد و پس از آن ضربات سنگینی به این صنعت وارد گردید که نمونه آن همین موضوع مولدین میگو در سال ۹۹ میباشد. راه حل درست آنست که سازمان دامپزشکی محترمانه از آبزی پروری خارج شود و مسئولیت و تولی گری آبزی پروری در شیلات یکپارچه شود و اینطور نشود که گاز و فرمان دست یکی و کلاچ و ترمز دست دیگری باشد که این اتوموبیل سالم به مقصد نخواهد رسید. با تشکر. اسماعیلی
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
2
ایده های آرمانی خوبه ولی اجرا نشدنیه.جناب دکتر ماکنعلی شما همانقدر که مسئول بهداشت و سلامت مردم هستید مسئول رفاه حال همکاران نیز هستید و این جزء وظایف قانونی و شرعی شماست و یه سوال دارم اگر در یک کشور بیگانه درجه چندم ما اعتماد به تولید کننده داریم و تمام وظایف بهداشتی را به عهده دامپزشکی در به داغون همون کشور میذاریم چرا در کشور خودمون که دائما نظارت داریم کارفرما رو مجبور به گرفتن مسئول فنی میکنیم؟ البته من منظورم این نیست که اینجا مسئول فنی نداشته باشیم بلکه منظورم اینه که در خارج از کشور باید ناظر داشته باشیم. حالا اگر ناظر هم از بخش خصوصی باشه اشکال نداره و اگر نظارت حاکمیتیه از بخش دولتی باشه.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
11
حرمت امامزاده به متولیشه شما به عنوان متولی دامپزشکی چه کاری انجام دادید ...................؟ نه زورتون میرسه حق دامپزشک رو از کارفرما بگیرید نه زورتون می رسه جذب دانشجو رو کم کنید حتی حق کارمندهای خودتون رو هم نمی تونید بگیرید شهرداری صنف گل فروشان و... به راحتی با دامپزشکی برخورد سلیقه ای می کنند آقای رئیس لطفا جواب بدید بر اساس کدام عقبه و بستر سازی این حرف ها رو میزنید؟ چرا فقط زورتون به فارغ التحصیل ها میرسه ؟ ........................ اگر اون فارغ التحصیل علم کافی رو نداشته باشه خود به خود از بازار کار حذف میشه اگر هم داشته باشه پس چرا سنگ میندازین ؟ اگه قراره برای درست شدن بازار کار عملی انجام بشه باید ریشه ای با کم کردن پذیرش دانشجو انجام بشه نه اینکه عمر و پول یسری جوونو هدر بدید بعد همه ی راه ها رو ببندید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حرف حق
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
همین توان رو دارند که هرکسی عضو نظام نشود که بعد متوقع باشد. راحت ترین روش
مرد تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
4
2
آقای دکتر ماکنعلی دست شما رو می بوسم لطفا افراد حاشیه ساز و مضر رو از کارهای حساس دور نگهدارید باز هم ممنون و متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
1
از حکیم مهر ممنونم که مطالب ونظرات همکاران رابدون سانسور جهت اگاهی کلیه اعضا در سایت خودش به بحث میزاره بنده یک خواهشی از رییس نظام دارم اینه که موقعی که انتخابات بر گذار میشه رییس شورای نظام استانها را که میخداد انتخاب کنند یک‌ هماهنگی هم با مدیران کل استانها و رییس سازمان داشته باشند تا افراد با سابقه مدیریت و با اخلاق انتخاب بشه تا در اینده تامل بهتری با سازمان و ادارات کل در شهرستانها داشته باشه ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چه ربطی داشت ؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
میتونه این قضیه برعکس باشه ،از رییس نظام کشور و استان بابت انتصاب مدیر کل ها پرسش بشه
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
0
احتمالا دوست عزیز تازه کاری ربط اش اینه که این اقدام دیدار بزرگواران تامل دو سازمانه هر چه این تامل بیشتر بشه شما بهتر میتونی سود ببری به نفع همه است در هر حال متشکرم از اظهار نظرتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
2
از ریاست محترم سازمان دامپزشکی درخواست میشود دستور دهند تحقیقی در گروه های تلگرامی با عضویت دامپزشکان صورت گیرد تا معلوم شود که دانشگاهها چه افرادی را از تحصیل فارغ کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
6
4
متاسفانه مقصر شرایط فعلی سازمان دامپزشکی در ادوار گذشته میباشد حتی قبل از زمانیکه اقای دکتر ماکنعلی وارد رشته دامپزشکی شوند در ان سالها متاسفانه یکمرتبه سازمان محترم دامپزشکی بخش دارو و درمان را رها کرد و هر کس که فقط دارای مدرک دکتری دامپزشکی شد مجاز شد با دامداران روبرو و داروخانه یا مطب دایر کند در نتیجه در اکثر موارد به دامداران اجحاف شد .واگذاری مطب و داروخانه نباید به هر فارغ التحصیلی داده شود تعلیمات لازم بعد از خروج از دانشکده لازم است همه دامپزشکان صلاحیت کار در بخش خصوصی را ندارند اکنون هم دیر نشده است بیانات ریاست محترم سازمان کاملا متین و منطقی است من خودم بعنوان شاغل در بخش خصوصی از رفتار برخی همکاران صنف داروخانه در شهرستان بوکان متاسف هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
وقتی بازرسی و کنترل و نظارت و الزام به احساس وظیفه و وجدان کاری نباشد طبیعی است افراد خدمتگزار هم به اتش افراد دیگر خواهند سوخت بطوریکه اعتماد دامداران نسبت به کل افراد شاغل در یک صنف کم میشود و مثلا میگویند همه ی داروخانه ها گرانفروشند یا بدون نسخه میفروشند در حالیکه ممکن است در یک شهر فقط یک نفر که تعادل روحی و روانی ندارد ودر زمینه هایی شکست خورده است با عملکرد ناثواب خود دیگزان را هم بد سابقه کند در هر شغلی نظارت و کنترل حاکمیتی لازم و ضروری است
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
قطعا خود شما یکی از افرادی هستید که صلاحیت کار در بخش خصوصی را ندارید چون اخلاق حرفه ای را هنوز نیاموخته اید ، اگر کسی براساس گفته ی شما تعلیمات کافی برای کار در بخش خصوصی را ندیده باشد قاعدتا صاحب دام به او مراجعه نمی کند پس اگر شما توان کافی برای رقابت را داشته باشید نباید ترسی از ورود این افراد داشته باشید لطفا به جای تخریب همکاران جوان خود در این وضع نابسامان اقتصادی و توجه یکطرفه به منافع خود نگاه خود را تغییر دهید و فراموش نکنید که خود شما هم روزی بی تجربه بودید و از چه جایگاهی شروع کرده اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
5
شماره نظام یعنی اینکه یک ارگان تائید می کند که شخصی توانمندی کار دامپزشکی را دارد و به عنوان یک ملاک شناسایی است.
حال نظر دکترماکنعلی اینه که ،
شخص شاید فاقد صلاحیت لازمه؟
سوال این است:

۱.پس سیستم ارزیابی دانشگاه ها با وجود اساتید تخصصی وکارگروه های تخصصی اشتباه است؟
۲.اگر به این مسیر رفتیم صحت و سلامت علمی ممتحن نظام را چه کسی گارانتی می کند و می گوید که این شخص امتحان گیرنده،توانایی علمی سوال کردن را دارد.
حال اگر شخصی چنین توانمندی دارد،چرا هیات علمی دانشگاه نمیشود؟
چرا در خط پایان دانشگاه حضور ندارد و همانجا کار را لایه برداری و واشکافی نمی کند؟


مثل اینکه شخصی گواهینامه رانندگی بگیرد و سپس موسسه ای ادعا کند که این شخص گواهینامه دار،صلاحیت رانندگی ندارد و موسسه فلان،یک بار دیگر امتحان بگیرد.

بهتر نیست،عزیزان دلسوز اعم از دکتر ماکنعلی و تمام همکاران،
به جای مانع تراشی در ارتزاق قانونی همکاران از ماحصل نتیجه بیست ساله تحصیل خویش،
به راهکارهای مفیدتر فکر کنند .
.
.دکترجان،بهتر است قبل از اینکه بخواهید جلوی آب خروجی پشت سد را بگیرید که تخریب نکند،
منابع ورودی را کنترل کنید.
.
.
صددرصد شما عزیزان به عنوان روسای سازمانها باید برای وزرا خوراک فکری تامین کنید تا سیستم دام و دامپروری و دامپزشکی این کهن دیار را ساماندهی کنند.
.
از مدیریت ما در سیستم دامپزشکی همین بس که ۶ سال در مورد سگ و جزئیات ان درس می خوانیم ولی سگ داشتن ،مجاز نیست.
.
بله،سگ بازی طبق هیچ اصل و اصولی شایسته نیست ولی وقتی داشتن سگ در ماشین ممنوع است،من نوعی چگونه سگ باغ خود را به کلینیک برسانم؟حال چون سگ گارد باغ خود را رسیدگی می کنم،حمام میبرم ،شانه می کشم و .... سگ باز هستم؟

عزیزان بزرگوار،
بریدن نان که هنر نیست.
فکر ارتزاق این صنف به صورت اصولی باشید و هر کدامتان که بر مسند مینشیند،طوفانی به پا نکند.
اینقدر کار برای انجام وجود دارد که حد و حساب ندارد.
برادر بزرگوار،اول ورودی آب سرچشمه را تنظیم کن و ورودی دانشگاه ها را منطقی کن.
بعد موجودی منبع را ساماندهی کن.
.
.اگر بخواهی کار انجام دهی،کار سنگین و بزرگ و پرمسئولیتی داری
اگر صرفا یک دوره سازمانی است که باید خدمت کنی،
خوب انشالله به خیر و خوشی برای دامپزشکان تمام شود .



یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
4
3
بیانات ریاست محترم سازمان مورد موافقت اینجانب هم هست به راستی افرادیکه شماره نظام دامپزشکی میگیرند ایا هیچگونه تجربه نباید داشته باشند .قطعا صرف فارغ التحصیلی از دانشگاه نباید ملاک باشد
همکار سازمان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
2
دکتر جان یک امتحان ورودی هم برای انتخاب مدیران کل و رووسای ادارات ستادی و معاونین فنی بگذارید فقط نتیجه اش رو خودتون بدونید بعد ببینیند وضع علمی مدیرانتان کجاست تا دانشجوی تازه فارغ التحصیل رو بتونید بر انداز کنید. از مدیران خود سازمان شروع کنید. فقط خودتون بدونید و بس ....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
به استحضار میرساند مدیریت هیچ ارتباطی به سواد ندارد چه بسیار افرادیکه در یک رشته دانشگاهی دارای بالاترین مدرک هستند ولی مدیریت ندارند و چه بسیار افرادیکه فوق دیپلم دارند ولی مدیر هستند
بنده خدا
|
Philippines
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
1
سلام و درود
دیدگاه دکتر ماکنعلی ایدآل است ولی چند نکته :
۱. عده زیادی از رئسای ادارات کل سازمان ، ادارات کل استان ها و کارشناسان مشاور که به ظاهر گفته های شما را تایید می کنند ، در زمان عملکرد با سیاستی که خودشان از چشم نیفتند جهتی دیگر دارند و هدف های شما را تخریب می کنند . آگاه باشید
۲. برای اصلاح ساختار نظام دامپزشکی ورود مسئولین ادارات کل در هیئت مدیره نظام کاری خلاف ، بیهوده و مخرب است این مسئولین اگر موافق کمک به دامپزشکی هستند در پست خود می توانند موثر تر باشند و با این ورود وقتی را که باید به امور سازمان اختصاص دهند را کم کرده و در حاشیه فعال می شوند . آگاه باشید
۳. در صورتی که دکتر ماکنعلی بر این اهداف استوار باشند باید بدانند تا کنون درست حرکت نکردیم وگر نه باید حال بهتر از این می بود پس از نیروهایی کمک بگیرید که راهکار های قبلی در ذهنشان نهادینه نشده باشد . پیشنهاد مدیر کل شدن از طرف مدیر قبلی سیاستی نهادینه شده است که هیچگاه ارتقا و نو آوری بدنبال ندارد . آگاه باشید
۴. در آمار و اطلاعاتی که به شما می رسد دقت کنید یکی از مهمترین راهکار های موفقیت در مدیریت اصلاح راویان و داشتن مخبران با وجدان است که می تواند تحول مثبت ایجاد کند مصداق خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج . پس خشت اول را با خبر موثق پایه ریزی کنید . که تا کنون چنین نبوده ایت . آگاه باشید
با آرزوی موفقیت
کجوری
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
نظام دامپزشکی استان ما خودش محل سلیقه در صدور مجوز شده. جناب دکتر عضویت در نظام هزینه هدردادن هست فقط.
نظر شما
ادامه