کد خبر: ۵۸۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

سگی که از طبقه دوم خانه ای در شهرستان رودسر گیلان توسط یک فرد حیوان آزار به بیرون پرت شده بود، از سوی اعضای یک سمن زیست محیطی نجات یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان رودسر ضمن اعلام این خبر گفت: شخصی که نسبت به اذیت و آزار یک قلاده سگ اقدام کرده بود شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

«علی محمدپور» روز سه شنبه افزود: شخصی که در رحیم آباد شهرستان رودسر اقدام حیوان آزاری و پرت کردن یک قلاده سگ از طبقه دوم ساختمان نموده بود توسط ماموران یگان حفاظت این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی رحیم آباد معرفی شد.

وی با قدردانی از مدیر عامل و اعضای سمن زیست محیطی حافظان میراث زیستی گیل که برای درمان به موقع و تیمار حیوان آسیب دیده اقدام کردند، افزود: سگ آزار دیده از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده و پس از بهبود تحویل افراد متقاضی برای نگهداری می شود.

وی اظهار داشت: حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با بیان اینکه پیش تر نیز شاهد موارد حیوان آزاری از این نوع بوده ایم،  اضافه کرد: هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور نداریم این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی در راستای مقابله با حیوان آزاری در این خصوص همکاری می کند.
 
محمدپور با اشاره به توصیه های مکرر در آیات و روایات اسلامی نسبت به محبت به حیوانات و عدم اذیت و آزار این مخلوقات گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نسبت به این ناهنجاری زیست محیطی حساس بوده و با قاطعیت با عوامل آن و متخلفان برخورد می کند.

شهرستان روسر در ۸۵ کیلومتری رشت در شرق استان واقع شده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا امید بی تدبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
0
این فرد از لحاظ روانی داغونه . در اصطلاح میگن رد داده . لطفا ازش غافل نشید اوضاع وخیمی داره حتما باید تحت نظر روانپزشک درمان بشه.
نظر شما
ادامه