کد خبر: ۵۸۵۴۰

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، فراخوان اعطای جایزه مصطفی (ص) که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود را منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر، جایزه مصطفی (ص) در چهار حوزه «علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علم و فناوری نانو» و «کلیه زمینه‌های علم و فناوری» اعطا می‌­شود و اسامی برگزیدگان این دوره، طی آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) در آبان ماه ۱۴۰۰، اعلام می‌شود.

شرایط اعطای جایزه در سه حوزه تخصصی «علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علم و فناوری نانو» شامل مواردی چون داشتن تابعیتِ یکی از ۵۷ کشور اسلامی است، اما محدودیت سنی، جنسی و دینی برای نامزد وجود ندارد. اما در حوزه عمومی چهارم (کلیه زمینه‌های علم و فناوری)، تابعیت، جنس و سن دانشمند مد­نظر نبوده و نامزد باید تنها مسلمان باشد.

کلیه زمینه‌های علم و فناوری شامل حوزه‌­های آموزشی یونسکو؛ علوم طبیعی، ریاضیات و آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی ساخت و تولید، کشاورزی، جنگلداری، شیلات و دامپزشکی، بهداشت و رفاه و همچنین علوم شناختی و اقتصاد و بانکداری اسلامی است.

نامزدها باید از سوی دانشگاه‌­ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌های علمی و فناوری و مراکز رشد، آکادمی‌­های علوم کشورهای اسلامی، پارک‌های علم و فناوری و یا از سوی سایر دانشمندان و شخصیت­‌های علمی برجسته به دبیرخانه این جایزه جهانی معرفی شوند. برگزیدگان در هر حوزه علاوه بر دریافت لوح و مدال جایزه، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مهلت نامزدها برای معرفی و ارسال آثار این دوره از اعطای جایزه مصطفی (ص) تا روز دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۳۱ آگوست ۲۰۲۰) تعیین شده است و علاقه مندان در این مراسم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای ارزیابی آثار ارسالی و ثبت­ نام در این دوره، به سایت www.mustafaprize.org مراجعه کنند.

منبع: ایسنا و ایرنا

نظر شما
ادامه