کد خبر: ۵۸۴۸۰

فرمانده انتظامی شهرستان لنده از تلف شدن بیش از۵۰ راس دام سبک در منطقه کشاورزی دشت آبلش از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فانوس زاگرس، فرمانده انتظامی شهرستان لنده از تلف شدن بیش از۵۰ راس دام سبک در منطقه کشاورزی دشت آبلش از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبرداد.

«سرگرد فرزین جمشیدی» با اشاره به تلف شدن بیش از ۵۰ راس دام سبک در شهرستان لنده گفت: عصر روز گذشته دامداران برای چرا دام های خود را به منطقه دشت آبلش که یک منطقه کشاورزی است به چرا برده بودند که دام ها پس از حضور در باقی مانده محصولات کشاورزی که متاسفانه آلوده به سموم کشاورزی بودند، مسموم شدند.

وی افزود: از عصر روز گذشته تا کنون بیش از ۵۰راس از دام ها تلف و این تعداد براساس گزارش های رسیده در حال افزایش است که ناشی از عدم اطلاع رسانی به سایر دامداران بوده است.

 فرمانده انتظامی شهرستان لنده تصریح کرد: استفاده کشاورزان از سموم شیمیایی برای محصولات خود می بایست همراه با آگاهی رسانی به دامداران برای جلوگیری از حضور دام ها در مزارع کشاورزی صورت گیرد تا این حجم از تلفات بر دامداران تحمیل نشود.

 وی تصریح کرد: انتظار داریم دامداران نیز قبل از حضور دام های خود به خصوص در مزارع کشاورزی نهایت دقت لازم را داشته باشند تا چنین حوادث تلخی که منجر به خسارات مالی شدید به آنان می شود، رخ ندهد.

جمشیدی در پایان  گفت: انتظار داریم مردم گزارشات خود را طریق سامانه ۱۱۰ و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق سامانه ۱۹۷به مرکز نظارت همگانی پلیس منتقل کنند .


نظر شما
ادامه