کد خبر: ۵۸۴۷۱
 

فرماندار هشترود با بیان این‌که معدوم سازی گرگاس‌ها بلامانع است، گفت: شناسنامه‌دار کردن سگ‌های صاحب دار الزامی است و اگر کسی اقدام به شناسنامه دار کردن سگ خود نکند سگ به عنوان سگ ولگرد جمع آوری خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «امین امینیان» در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 نشان دهنده وضعیت نامناسب شهرستان هشترود بوده و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد به بار آمدن فاجعه انسانی خواهیم بود .

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسمات اعم از عروسی و عزا در هشترود ممنوع بوده و در صورت مشاهده، افراد متخلف به مجموعه قضایی معرفی خواهند شد .

وی اظهار کرد: به علت شیوع کرونا، اصناف سطوح سه و چهار، تا اطلاع بعدی حق هیچ گونه فعالیتی را ندارند و مغازه‌هایشان باید بسته بماند .

امینیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عملکرد ادارات متولی در جمع آوری و کنترل سگ‌های ولگرد رضایت بخش نیست .

وی مطرح کرد: وجود سگ های ولگرد در سطح شهر، ناامنی اجتماعی و بهداشتی را در پی دارد و باید برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تصمیمات جدی‌تری از طرف شهرداری، دامپزشکی و سایر ادارات متولی اتخاذ شود .

نماینده عالی دولت در هشترود یادآور شد: میزان حیوان گزیدگی در هشترود که بیش از 80 درصد آن توسط سگ صورت گرفته، سه برابر میانگین کشوری است .

برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در هشترود، دادگاهی می‌شوند

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری هشترود نیز در این جلسه، گفت: افرادی که در ایام کرونایی اقدام به برگزاری مراسمات مختلف از جمله عروسی و عزا بکنند، دادگاهی خواهند شد .

رحیم استادی اظهار کرد: شعبه ویژه‌ای در دادگستری هشترود برای رسیدگی به تخلفات کرونایی ایجاد شده و هر کسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته شده و به جرم تهدید بر علیه امنیت ملی در این شعبه محاکمه خواهد شد .

شهردار هشترود نیز در این جلسه، خاطر نشان کرد: شهرداری هشترود همگام با سایر ادارات در پیشگیری از شیوع کرونا و در انجام کمک‌های مومنانه پیشقدم بوده است .

مهدی پور صادق از اختصاص کمک‌های بهداشتی و معیشتی کارکنان شهرداری به بعضی از مراجعه کنندگان نیازمند خبر داد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: صید سگ‌های ولگرد به صورت روزانه و در ساعات مختلف شبانه روز انجام می‌شود .

وی اضافه کرد: شهرداری هشترود طبق دستورالعمل موجود، اقدام به جمع آوری و جداسازی سگ‌های مریض و سالم کرده و با کمک اداره دامپزشکی سگ‌های سالم را پلاک گذاری خواهد کرد و بعد از آن به مراکز مجاز نگهداری خواهد فرستاد .

پورصادق از جمع آوری 54 قلاده سگ در شهر هشترود خبر داد و گفت: متاسفانه سگ‌های ولگرد شهرهای اطراف، در محدوده این شهر رهاسازی می‌شوند .

 

نظر شما
ادامه