کد خبر: ۵۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

۶۵ قلاده سگ بلاصاحب در آستارا با حمایت یک خانواده و زیر نظر شهرداری این شهر جمع‌آوری و در پناهگاه «یگان وفادار» نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، ۶۵ قلاده سگ بلاصاحب شامل ۱۱ سگ نر، ۳۱ سگ ماده و ۲۳ توله سگ با همکاری یک خانواده در پناهگاه یگان وفادار آستارا و زیر نظر شهرداری این شهر مرزی و در محل کمپ حاشیه باغ پرندگان آستارا نگهداری می‌شوند.

این اقدام که حاصل اصرار دوستداران طبیعت است موجب شده تا سگ‌های بلاصاحب زنده گیری و به پناهگاه فوق انتقال داده و ساماندهی شوند و این مهم موجب شده تا باری از دوش شهرداری آستارا برداشته شود.

سگ‌های این پناهگاه که توسط این خانواده و در زمین متعلق به شهرداری آستارا نگهداری می‌شوند، به محض ورود به پناهگاه همگی با هزینه شخصی این خانواده شستشو، انگل زدایی و قرنطینه شده و در کنار نیازهای دارویی و مراقبتی، واکسن هاری به آنها تزریق می‌شود. در این پناهگاه که از هفتم خرداد ماه سال جاری شروع به کار کرده است، روزانه ۱۰۰ کیلو غذا در اختیار سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد و در این میان می‌توان به کمک‌های برخی از دوستداران حیوانات و محیط زیست در تهیه غذای این سگ‌ها نیز اشاره کرد.

همه سگ‌های این پناهگاه برای خود اسمی دارند و از طرف مجموعه یگان وفادار آستارا فرم‌های متعهد سرپرستی سگ‌ها و همچنین شرایط ترک توله سگ‌ها از پناهگاه برای مراجعه کنندگان تحویل و توضیح داده می‌شود.

ضرورت همکاری بیشتر شهرداری و نهادهای دوستدار حیوانات

سپهر مهدوی از فعالان اجتماعی آستارا و یکی از اعضای پرتلاش این پناهگاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این مکان متعلق به شهرداری آستارا است و تاکنون به غیر از کمک این ارگان رسمی هیچ کمکی از سایر دستگاه‌ها دریافت نشده است، اظهار کرد: مکان فوق فاقد یک حفاظ مطمئن است و از برق، آب و گاز نیز محروم است.

وی با اشاره به اینکه پناهگاه یگان وفادار آستارا از نظر فضای نگهداری سگ‌ها محدود است، افزود: پمپ آب از نیازهای اصلی این پناهگاه است.

مهدوی با تاکید بر اینکه تمام سگ‌های این پناهگاه واکسن‌های خاص خود را دارند و همگی با شامپوهای ضد انگل شستشو و به همه سگ‌ها واکسن انگل زیر پوستی تزریق و قرض ضد انگل داده می‌شود، گفت: در طول روز دو وعده غذا به سگ‌های پناهگاه خورانده می‌شود.

وی، ادامه داد: به توله سگ‌ها و مادر آنها شیر خشک و شیر کم چرب به همراه پودر تأمین آب بدن روزانه داده می‌شود.

مهدوی خواستار حمایت بیشتر شهرداری آستارا و مردم دوستدار حیوانات از این پناهگاه شد و افزود: حمایت از سگ‌های بلاصاحب با رعایت حقوق حیوانات و همکاری حامیان واقعی در شهرستان مرزی بندر آستارا دنبال می‌شود.

این فعال اجتماعی با تقدیر از مجموعه شهرداری آستارا، گفت: کنترل سگ‌های بلاصاحب به عنوان مطالبه مهم مردم دارای اهمیت است.

جمع آوری سگ‌های ولگرد از مطالبات شهروندان آستارایی بود

شهردار آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گلایه شهروندان از مشاهده سگ‌های رها و بی صاحب در شهر، افزود: فعالان اجتماعی و دوستداران حیوانات ظرف یک ماه گذشته ۶۵ قلاده سگ بلاصاحب را از نقاط مختلف شهر آستارا جمع آوری کرده‌اند.

جواد معیتی، اظهار کرد: شهرداری آستارا زمینی محصور را در نزدیکی باغ پرندگان برای تیمار و نگهداری سگ‌های بلاصاحب اختصاص داده است و سگ‌ها به صورت مرتب در آنجا انگل زدایی و واکسینه می‌شوند.

وی افزود: شهرداری آستارا به مراکز فروش دام و طیور، مواد غذایی و ماهی فروشان، کیسه زباله رایگان توزیع کرده تا دورریز مواد غذایی را تفکیک کنند و برای تغذیه سگ‌ها استفاده شود.

شهردار استارا از شهروندان خواست مشاهده سگ‌های بدون صاحب را به شهرداری آستارا گزارش کنند.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
3
6
چرا این سگهای بلاصاحب(خود معضل سگهای ولگرد کم بود این کلمه بلاصاحب را هم اضافه کردن بهش تا مشکل بزگتری نمود کنه) را جمع نمی کنند صادر کنند به کشورهایی مثل کره جنوبی و کلا شرق آسیا ؟؟؟ هم درآمد داره هم از شر سگها راحت میشیم هم این جوون میره دنبال یه شغل آبرومندتر
الآن خاک صادر میشه درحجم بالا ، بعد کود انسانی هم که وارد کردیم!
دیگه صادرات سگ نباید چیز عجیبی باشه
نظر شما
ادامه