کد خبر: ۵۸۴۴۲

اتحادیه اروپا در قوانین و مقررات جدید خود، از انتهای سال ۲۰۲۰ اجازه مصرف خوراک ‌حشرات به عنوان خوراک طیور را صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، استفاده از حشرات برای تامین بخشی از نیاز پروتئین خوراک طیور ضمن اینکه باعث حفظ بیشتر منابع محیط زیست شده و به شرکت های خوراک دام کمک می کند تا کارآمدتر شوند و از منابع جدید پروتئینی استفاده نمایند.

افزایش تقاضا برای منابع پروتئینی گیاهی بر صنعت طیور فشار می آورد تا منابع پروتئینی دیگری را جایگزین نمایند و همچنین نگرانی های محیطی در مورد تولید انبوه کود مرغی سبب می شود صنعت مرغداری درباره سیستم های پرورشی سالمتر مطالعه بیشتری کند.

مطالعات زیادی در مورد استفاده از پودر حشرات به عنوان یک منبع پروتئینی جایگزینی برای خوراک جوجه های گوشتی انجام شده است و نتایج حاصله قابل قبول است.

حشرات نه تنها یک خوراک عالی هستند بلکه برای کره زمین نیز مفید هستند. با استفاده از حشرات به عنوان خوراک، می توان در تولید خوراک از ۵۰٪ انتشار گاز CO2 جلوگیری کرد.

ویژگی های مطلوب در انتخاب گونه های پیشنهادی حشرات که توسط FAO کاندیدای جایگزینی هستند نشان داد که تولید انبوه این حشرات به بهبود ضریب تبدیل غذایی و توانایی تغییر ضایعات آلی حاصله از فارم های طیور کمک کی کند همچنین در اثر استفاده از این لارو ها گونه های مختلف پشه های سرباز سیاه و پشه خانگی نیز کنترل می شوند.

منبع: وات اگ نت

 
نظر شما
ادامه