کد خبر: ۵۸۴۳۰

رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره گفت:یک بهله سارگپه پابلند و یک قطعه لک لک سفید در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان دیواندره رها سازی و به دامن طبیعت بازگشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود عسکری» رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: این دو پرنده که به دلایل مختلفی مصدوم شده بودند توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شدند.

او ادامه داد: این پرندگان ضمن معاینات بالینی و جسمانی توسط دامپزشکی و تیمار توسط کارشناسان اداره و با بازیابی سلامت جسمی و توان زندگی دوباره در طبیعت، توسط مأموران یگان حفاظت در زیستگاه‌های مورد نظر رها سازی و به دامن طبیعت بازگشتند.

منطقه چل چمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار وسعت طی مصوبه شماره ۴۴۸ شورای عالی حفاظت محیط زیست، در سال گذشته به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت و در حد فاصل بین شهرستان‌های دیواندره، مریوان و سقز قرار دارد و جزو مناطق بکر، زیبا و مهم با پوشش گیاهی غنی و تنوع زیستی مناسب جانوری است که گونه‌های منحصر به فرد جانوری همچون خرس قهوه ای، سیاه گوش، پلنگ و عقاب طلایی و همچنین زیستگاه قدیمی پرنده نادر و زیبای میش مرغ بوده است.

 
نظر شما
ادامه