کد خبر: ۵۸۴۲۳

مسؤول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: امر دامپزشکی نیازمند مدیریت مویرگی است و با حضور پررنگ باید نوع خدمات جهادی آنان موثر واقع شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم» در همایش جهش تولید در دامپزشکی و تشکیل شورای ذبح دام که امروز در سالن جلسات دامپزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به کلام ارزشمند امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر اهمیت همه امور، خدمات و مسؤولیت ها محوله به انسان ها و... فرمودند: در کار و مسؤولیتی که به افراد سپرده شده باید به چشم امانت نگریست، بنابراین امانت داری از نگاه اولیا الهی از پیامبر اکرم (ص) تا سایر ائمه معصومان جایگاه بسیار مهم و متفاوتی دارد و متفاوت از رکوع و سجود و مسایل دیگر بود و امر امانت بسیار  حساس و مهم است.

مسؤول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با یادآوری اینکه به این موضوع نگاه نکنید که یک فرد چه میزان و چگونه نماز و عبادت دارد، بلکه ببینید شخصی معتقد، امانت دار و انسان صادقی است یا خیر، افزود: کار و مسؤولیت برای مدیران و پرسنل ادارات نوعی امانت است و ادای دین آن هم از دیگر امور اوجب و حائز اهمیت است و در انجام وظیفه بایست نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم، چراکه بیانگر امین بودن و امنیت داری است.

این مسؤول تاکید کرد: خدمت رسانی در مجموعه دامپزشکی حساسیت بالایی دارد و با سلامت جامعه و بررسی حلال بودن، بهبود بهداشت و سالم بودن مواد غذایی در ارتباط است و از طرفی با کنترل و مبارزه با انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام سر وکار دارد و اهمیت آن دوچندان است.

حسینی مقدم با بیان اینکه باید انجام واکسیناسیون و مبارزه با قاچاق دام و... از سوی دامپزشکی با جدیت و به موقع باشد، گفت: واکسیناسیون دام ها باید صحیح، سالم و به موقع انجام بگیرد و واکسنی که خوب نگهداری نشده یا به موقع تزریق نشود، اثرگذار نخواهد بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه کار دامپزشکی نیازمند مدیریت مویرگی است، تصریح کرد: به این معنا که مدیریت، معاونان و کارشناسان که در ستاد حضور دارند در صف هم باشند به نحوی که خدمات جهادی آنان موثر واقع شود، لذا هر کاری در هر بخش به نحو شایسته انجام بپذیرد.

مسؤول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه دامپزشکی یک مجموعه بسیار مهم است، ادامه داد: در مبارزه با قاچاق احشام، تخلفات بهداشتی، امر نظارت و بازدید، قرنطینه و... که کارشناسان در اقصی نقاط استان اعزام می‌شوند و مسؤولیت دارند نیاز به تشویق، تنبیه کارشکنیها، حمایت و رسیدگی وجود دارد، چراکه طبق فرموده مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام با کسانی که کار می کنند و خدمت رسانی دارند با افرادی که کار نمی‌کنند و ادعای دارند نباید به طور یکسان برخورد شود بنابراین همه کارها را باید مهم دانست و نبایستی هیچگونه اموری را کوچک برشمرد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت کار فرهنگسازی به ویژه در حوزه دامپزشکی اشاره و بیان کرد: امور فرهنگی باید در اولیت قرار بگیرد، همچنین در برخورد با متخلفان بهداشتی بررسی اولیه و فرهنگسازی در مقابله با آن صورت بگیرد و در مسیر قانون حرکت شود تا مشکلات ریشه ای حل شوند.

مسؤول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با قدردانی از خدمات و تلاش شبانه روزی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه در تامین سلامت و بهداشت جامعه به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم، اظهار داشت: کار دامپزشکی در واقع تامین امنیت غذایی مردم بوده و امانت بزرگی است که نیاز به همکاری همه جانبه، همفکری، سعه صدر، تعامل و همگرایی از سوی همه متولیان مربوطه و آحاد جامعه را دارد تا ارتقای سلامت و بهداشت تحقق پیدا کند.

 

نظر شما
ادامه