کد خبر: ۵۸۴۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: فرار شکارچی منجر به کشف آثار ده رأس آهو  از مخفیگاه وی شد که  توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان انار با همکاری پلیس اطلاعات امنیت نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد شجاعی» در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری پلیس اطلاعات امنیت نیروی انتظامی و مرجع قضایی امروز دوشنبه ۱۶ تیر ماه ۹۹ موفق به دستگیری یک شکارچی حرفه ای و بی رحم شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار افزود: طی گشت زنی و کنترل مناطق آزاد ‌دشت انار (مناطق شمش و کازه) حدود ساعت ۱۸ دیروز یکشنبه ١۵ تیر ماه متوجه حضور شکارچی شدیم که با ترفند تعقیب و دواندن حیوان پس از خسته کردن آن اقدام به تلف کردن آهو کرده بود.

وی ادامه داد: متخلف مذکور پس از حمل آهوی شکار شده به مخفیگاه چون به مناطق مسکونی بسیار نزدیک بود توانست از فرصت استفاده کرده و از محل متواری می شود که بحمدالله طی یک سری عملیات اطلاعاتی و شناسایی محل های متعدد مخفیگاه، وی دستگیر می شود.

شجاعی عنوان کرد: از مخفیگاه های این متخلف غیر از لاشه آهوی مذکور بقایای ۹ راس آهوی شکار شده دیگر، یک دستگاه موتور سیکلت، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو غیر مجاز یک قنداق اسلحه بدون متعلقات و تعداد دو عدد فشنگ گلوله زنی و دو عدد پوکه گلوله و موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار تصریح کرد: عمل این متخلف طبق ماده های ١١و١٢ قانون شکار وصید جرم محسوب شده که از ٩١ روز تا ۶ ماه حبس و تعرفه ضرر و زیان ناشی از تلف کردن هر آهو جنس نر ۲۵ میلیون تومان و جنسی ماده ۷۵ میلیون تومان حسب آخرین تعرفه شورای عالی حفاظت محیط در هئیت دولت تصویب شده است که متخلف باید به حساب خزانه واریز کند.

      

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
4
0
دمش گرم چه نفسی داشته پا به پا اهو می دویده
پاسخ ها
میم.سین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نامردها سوار بر موتور سیکلتهای قدرتمند آنقدر زبان بسته ها را تعقیب میکنند تا از نای و نفس بیفتند، دریغ از یک جو رحم و مروت و شرف، خدا لعنتشان کند.
پب تا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
باریکلا به این جوان مرد عجب قدریتی داشه
نظر شما
ادامه