کد خبر: ۵۸۴۱۵

مدیرکل دامپزشکی گیلان با هشدار نسبت به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در این استان از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سهراب عاقبتی» با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان گیلان، تأکید کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به هشدارهای بهداشتی در این زمینه، گفت: این بیماری دارای علائم مشهود نبوده اما در صورت ابتلاء انسان با آن سبب مرگ می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به برخی دستور العمل های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، افزود: شهروندان باید فرآورده‌های خام دامی همانند گوشت قرمز را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه مواد خریداری شده باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، تصریح کرد: استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت، پرهیز از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

عاقبتی تأکید کرد: شهروندان از خرید کشتار دام‌های خارج از کشتارگاه‌ها، مصرف گوشت‌های تازه قبل از نگهداری در یخچال و مصرف جگر خام جدا باید خودداری کنند.

وی همچنین از دامداران و روستاییان خواست از دست زدن و کشتن کنه‌های موجود در بدن دام خودداری و جایگاه‌های نگهداری دام را سم پاشی کنند.

لازم به ذکر است؛ تاکنون چهار مورد ابتلای قطعی به بیماری تب کریمه کنگو در استان گیلان شناسایی و در مراکز درمانی بستری هستند.

 
نظر شما
ادامه