کد خبر: ۵۸۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

ورود یک پرنده شکاری شاهین به شهر و ایجاد مزاحمت برای اهالی یکی از محلات سمنان، ماموران آتش‌نشانی را ناچار به اعزام به محل و گرفتن این پرنده کمیاب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سعید اسمعیل پور» رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سمنان 15 تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال  تماسی در خصوص مزاحمت یک پهله پرنده شکاری برای مردم محل، تک تیم امدادرسانی به محل اعزام شد.

وی از  گرفتن این پرنده شکاری در حوالی خیابان مینو در محله نگارستان سمنان خبر داد و افزود: برای امداد رسانی این حادثه یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی و دو آتش‌نشان از ایستگاه شماره یک سازمان آتش نشانی سمنان به محا اعزام شد.

اسمعیل‌پور با اشاره به نحوه امداد رسانی این حادثه خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله در پی تماس پلیس۱۱۰  با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مزاحمت یک بهله پرنده شکاری شاهین به محل حادثه اعزام شدند و به وسیله تجهیزات مناسب، این پرنده را  گرفته و به‌منظور رهاسازی آن در طبیعت، تحویل عوامل ۱۱۰ حاضر در محل دادند!

شاهین یکی از ماهرترین پرندگان شکارچی و جسور است. شاهین اگرچه از نظر جسه از قوش و عقاب کوچکتر است اما به دلیل جسارت بالایی که دارد، حتی به عقاب و قوش حمله می‌کند.

شاهین که از نژاد بازها است انواع مختلفی دارد که بالابان بزرگترین آنها است. این پرنده شکاری در گذشته نزدیک در ایران به وفور وجود داشته اما در حال حاضر از جمله پرندگان در خطر انقراض محسوب می‌شود.

این گونه به حیوانات خیلی بزرگتر نیز حمله کرده و آنها را شکار می کند و از همین رو از آن بیشتر در قوش بازی استفاده می‌شود همین سبب شده که به علت قاچاق آن به کشورهای عربی، جمعیت بالابان ها رو به کاهش بوده و باخطر انقراض مواجه باشد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
به نظر سارگپه است نه شاهین
نظر شما
ادامه