کد خبر: ۵۸۳۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور از اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام آماده صنعتی با خام فروشی نهاده ها از شهریور ماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین کیهانی» افزود: از سالیان قبل این طرح در قالب اجرای مصرف خوراک آماده صنعتی به دولت ارائه شد اما به دلایلی مسکوت ماند تا اوایل امسال به سبب شرایط اقتصادی و لزوم صرفه جویی اقتصادی در این حوزه خوشبختانه طرح مزبور از سوی دولت مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از خوراک آماده به نتایج مطلوبی در این طرح برسیم.

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور گفت: هم اکنون این طرح بصورت پایلوت در استان گلستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از شهریور ماه سال جاری بتوانیم از عرضه مواد خام در واحدهای پرورشی جلوگیری و این موارد بصورت مستقیم وارد کارخانجات فرآوری شود و پس از فرآوری در اختیار واحدهای پرورشی قرار گیرد.

کیهانی تصریح کرد: ظرفیت بسیار بالای در سطح کارخانجات فرآوری خوراک دام در سطح کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی کارخانجات خوراک دام ارائه خوراک آماده صنعتی به واحدهای پرورشی و جلوگیری از مصرف نهاده ها بصورت خام است.

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور گفت: بطورکلی 21 میلیون تن ظرفیت تولید در سطح کشور داریم و به اندازه کفایت این ظرفیت را می توانیم در اختیار واحدهای پرورشی قرار دهیم.

وی افزود: واحدهای خوراک دام علاوه بر تأمین نیاز داخلی این امکان را دارند که بتوانند محصولات خود را روی ریل صادرات قرار دهند.

کیهانی اظهار داشت: با اجرای این طرح 13 درصد وابستگی به ورود نهادهای دامی به کشور کم خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح چهار هزار میلیارد تومان فقط در سطح واحدهای پرورشی صرفه جویی اقتصادی اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از هدر رفت و پرتی مواد خام در واحدهای پرورشی موجب ارتقای کیفیت تولیدات محصولات پروتئینی در مملکت نیز می‌شود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
5
که هر آشغالی دلتون میخواد بدید به دست مرغدار و دامدار بیچاره، این همه سال وارد کننده نهاده پدر ما رو در آورد حالا نوبت شماست
ناشناس
|
Armenia
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
هیچی دیگه راه اختلاس جدید برای عده ای جدید، فقط چند درصد جابجایی در فرمول مساویست با سودهای میلیاردی برای دوستان کارخانه خوراک دام، که البته اکثر کارخانه ها مربوط میشه به مدیران جهاد کشاورزی
نظر شما
ادامه