کد خبر: ۵۸۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - یادداشت وارده : 22 حقیقت درباره هومئوپاتی - دکتر سید علیرضا رفیعی

 

 دکتر سید علیرضا رفیعی - دامپزشک و هومئوپات

 

۱-  هومئوپاتی توسط آقای دکتر ساموئل هانمن در آلمان حدود ۲۰۰ سال پیش به صورت مدون و کلاسیک ارائه شد.

۲- قانون درمان در هومئوپاتی بر اساس اصل تشابه درمانی است و قوانین علمی‌ فیزیک مدرن آن را پشتیبانی‌ می‌کند.

۳- داروهای هومئوپاتی اساساً به دو روش رقیق سازی و توان دار کردن ساخته میشوند. در نتیجه هیچ مولکول شیمیائی از آن ماده وجود ندارد ولی‌ اثرات فیزیکی‌ یا انرژی مواد در آن بیشتر ظاهر میگردد که قدرت درمانی آن را افزایش میدهد.

۴- هومئوپاتی طب کّل نگر است یعنی‌ روی کل سیستم و علائم بیمار کار می‌کند و تنها یک علامت و بیماری را در نظر ندارد و در نتیجه بیمار درمان میشود نه بیماری. تفاوت در این است که بجای چندین دارو با یک دارو شخص درمان شود.

۵- داروی هومئوپاتی متناسب با علائم فیزیکی‌،روحی‌ و فکری شخص تجویز میگردد و برای هر فرد میتواند متفاوت باشد. مثلا ۱۰ نفر با سردرد مراجعه میکنند اما برای هر کدام داروی متفاوتی تجویز میشود.

۶- هومئوپاتی سیستم حیاتی یا توان بدن را افزایش میدهد و خود بدن میتواند مسائل و بیماریها را درمان نماید. در حقیقت در یک کلام درمان درون خود شماست. همانند خدا که درون همه ما افراد وجود دارد تا به خود نرسیم به خدا نمی‌رسیم.

۷- هومئوپاتی از اصول فیزیک کوانتوم و تکنولوژی نانو استفاده میبرد،یعنی‌ چند بعدی عمل کرده و ذرات را به حدی کوچک می‌کند که قدرت نفوذ آن زیاد میشود.

۸- هومئوپاتی بر خلاف پزشکی‌ رایج شیمیائی به دنبال سرکوب نیست بلکه به دنبال تقویت و تعادل بدن می‌باشد،سرکوب درمان نیست تعادل، درمان است.

۹-  اثرات درمان هومئوپاتی طولانی‌ مدت و کامل است و هیچ گونه اثرات جانبی یا وابستگی ندارد.

۱۰- داروی هومئوپاتی تنها یک چیز است و ترکیبی‌ از مواد مختلف نمی‌باشد. همچنین یک رنگ است برخلاف ظاهر رنگارنگ داروهای شیمیائی.

۱۱- حدودا ۴۰۰۰ داروی هومئوپاتی در حال حاضر موجود است.

۱۲- هومئوپاتی روی بیماریهای حاد نظیر سرماخوردگی‌،شوک،سوختگی،زخم،انواع جراحات،خون ریزی و غیره خیلی‌ سریع عمل می‌کند.

۱۳- داروهای هومئوپاتی بسیار ارزان هستند. در سال ۲۰۱۰ وزارت بهداشت انگلستان طبق آماری که منتشر کرد هزینه داروهای هومئوپاتی ۵۷۰۰۰ پوند در سال و هزینه داروهای شیمیائی ۱۱ بیلیون پوند بوده است.

۱۴- هومئوپاتی بر خلاف عقیده عده‌ای که معتقدند دارو نما می‌باشد،این طور نیست زیرا روی بچه‌ها و حیوانات بسیار خوب عمل می‌کند.

۱۵- تاثیر هومئوپاتی در کشاورزی نیز به اثبات رسیده بطوری که از آن برای دفع آفات و درمان بیماریهای گیاهی و افزایش محصول استفاده میکنند.

۱۶- معمولا بیمارانی که برای درمان به یک هومئوپات مراجعه میکنند از طریق دوستان و آشنایان خود که از این راه درمان شدهاند توصیه می‎‎گردند یا از درمان با داروهای شیمیائی نتیجه نگرفتهاند و نمی‌خواهند که داروهای شیمیائی با عوارض جانبی آن را تجربه نمایند.

۱۷- طبق آمار WHO یا سازمان جهانی‌ بهداشت، هومئوپاتی دومین روش درمانی رایج دنیا است. رشد تخمینی استفاده از هومئوپاتی توسط مردم جهان ۲۰% در سال می‌باشد.

۱۸- ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت اروپا طرفدار هومئوپاتی هستند و از آن استفاده میکنند که ۲۹% جمعیت کّل اروپاست و هر روز بر تعداد آنها  افزوده میشود.

۱۹- در یک مطالعه تحقیقاتی‌ جهانی‌ توسط شرکت معروف TGI ۶۲% مردم هند،۵۸% مردم برزیل،۵۳%مردم عربستان سعودی،۴۹% مردم شیلی،۴۰%مردم امارات،۴۰% مردم فرانسه،۳۵% مردم آفریقای جنوبی،۲۸% مردم روسیه،۲۷% مردم آلمان،۲۵% مردم آرژانتین،۲۵%مردم مجارستان،۱۸% مردم آمریکا و ۱۵% مردم انگلستان،به هومئوپاتی اعتماد دارند.

۲۰- بسیاری از افراد معروف دنیا نظیر چارلز دیکنز،برنارد شاو، ون گوک،بتهوون، شوپن، ستارگان هالیوود و دولت مردانی نظیر گاندی، کلینتون و خانواده سلطنتی انگلستان از آن بهره برده یا میبرند.

۲۱- از افتخارات ما ایرانیان که در هر علمی‌ نوابغی داریم این است که در هومئوپاتی آقای پروفسور مسعود ناصری را داریم که تئوری شعور و حیات در هومئوپاتی متعلق به ایشان می‌باشد.

۲۲- در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه نوبل پزشکی‌ آقای دکتر لوک منتانیر اثر هومئوپاتی را توضیح داد و اثبات نمود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
bahri
|
-
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
aghye doktor salam babat matalebe mofidetan mamnoon faghat befarmid az che tarigh mitavanim ba shoma tamas beghirim va soalat khod ra matrah konim man ke be nobeye khod babat salamtiyam az shoma mamnoonam va barayetan arzooye salamati va movaffaghiyat daram dar soorat pasokh mamnoon mishavam
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
0
سلام.وقتتون بخیر.اگر شما مالک خودروی ..........هستید لطفا با این ایمیل با بنده تماس بگیرید.متشکرم..........
ali_daroosaz
|
-
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
Salam.

Ba nazare man in harfa bishtar shabih be jok hastan. Man khodam hamin hafte chand darooye homoepathie sakhtam. Va vaghean bayad begam ke too in darooha hichi nist ke betoone asar dashte bashe.
Khodahafez

ali
نظر شما
ادامه