کد خبر: ۵۸۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: آتش‌نشان این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ عملیات زنده‌گیری مار را در مناطق مختلف این شهر انجام داده‌اند که سه برابر سال گذشته بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدفواد هاشمی» روز شنبه افزود: آتش‌نشانان این سازمان، این تعداد مار را که اغلب نیز سمی بودند، از منازل مسکونی، خودروهای سواری و واحدهای کارگاهی تولیدی و صنعتی حاشیه و داخل شهر با استفاده از تجهیزات زنده‌گیری به دام انداخته و به طبیعت بازگرداندند.

وی با تاکید براینکه زنده‌گیری مارها، به هیج وجه عاری از تهدید و خطر نیست، اظهار داشت: مردم باید در صورت مشاهده این خزنده خطرناک برای به دام انداختن آن اقدام نکنند و ضمن حفظ خونسردی بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما، طبیعت‌گردی افراد و خانواده‌ها نیز افزایش یافته است بنابراین توصیه می شود در بازگشت به شهر، داخل وسایل و زیر و قسمت موتور خودروهای خود را مورد بازدید قرار دهند.

وی گفت: متاسفانه جانور خزنده و ترسناکی چون مار برای فرار از گرما، وارد قسمت موتور خودروهای پارک شده در دامان طبیعت شده و از این طریق به شهر و مناطق مسکونی راه پیدا می‌کنند.

وی ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مارهای سمی در منطقه، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب‌وهوایی، ورود حیوانات موذی به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

براساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مارها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن بوکان و شرایط آب و هوای امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیراداری دور از ذهن نیست.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
مگرمارهای مرده هم هجوم میارند!!؟؟؟
نظر شما
ادامه