کد خبر: ۵۸۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: کاهش جوجه ریزی و بروز وقفه در تولید گوشت مرغ به واسطه عدم تامین نهاده موجب افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمدجواد عسکری» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ، گفت: درحال حاضر نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در بنادر تخلیه شده اما ارز مورد نیاز آنها اختصاص داده نشده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته نیز به دلیل سوء مدیریت سیستم بانکی و دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی لازم برای واردات نهاده‌های دامی و تخصیص ارز مورد نیاز آنها صورت نگرفته است، ادامه داد: متاسفانه در مقطعی از زمان به دلیل بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و دان مرغ و عدم جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری دفن جوجه‌های یک روزه را نیز شاهد بودیم. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به موضوع افزایش قیمت گوشت مرغ و عدم تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی ورود می‌کند، عنوان کرد: در زمینه افزایش قیمت گوشت مرغ دولت و دستگاه‌های دولتی مقصر هستند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش جوجه ریزی و بروز وقفه در تولید گوشت مرغ به واسطه عدم تامین نهاده موجب افزایش قیمت این محصول در بازار شده است، گفت: بروز وقفه در تامین نهاده‌ مورد نیاز مرغداران و توقف تولید قابل قبول نیست، دستگاه‌های دولتی موظف هستند در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در اولین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مسئولین ذی‌ربط در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ به کمیسیون دعوت می‌شوند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
یک نفر می‌شه توضیح بده منظور از نهاده دقیقاً چی هست و چرا چند ماه هست که صنعت مرغ‌داری ورشکستگی خودش را مرتبط با نبود نهاده‌ها اعلام می‌کنه؟
نظر شما
ادامه