کد خبر: ۵۸۱۸۵
تعداد نظرات: ۹۶ نظر
یادداشتی در ستایش هویت‌دار بودن نظرات درج‌شده در ذیل اخبار حکیم مهر:
به‌عنوان یک مسئول میانی در کشور و سازمانی که در آن برای مدتی مسئولیتی دارم، خود را موظف به خواندن تمامی نظرات ارائه شده در حوزه کاری دانسته و خواهم دانست ...
 

«ناشناس» نباشیم تا «ناشناس» نمانیم ...!!

دکتر سید بهمن نقیبی
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور

تفاوت در بین انسانها یک اصل است و اصولاً بهنظر میرسد وجود تفاوتهایی همچون تفاوت در دیدگاه، تفاوت در اندیشه، تفاوت در بیان، تفاوت در سلیقه و... وجه تمایز مهم و قابل اعتنای انسان بر سایر مخلوقات است. تحمل دنیایی با وجود انسانهایی ماشینی و بهعبارتی دیگر ماشینهایی انساننما که یکشکل بیندیشند، یکشکل سخن بگویند و حتی به سبب یکنواختی سلیقه یکشکل بخورند و بپوشند، چقدر میتوانست ملالآور باشد. اما این تفاوتهای ذاتی زمانی ارزشمندتر شده که در قالب ایده و نظر بر زبان آید و یا مکتوب گردد تا در تایید، تکمیل و یا رد آن نظرات دیگر هم بیان و یا نگارش گردد.

اگر چه بر حقانیت این کلام که بنگرید «چه گفته شده» بر اینکه «چه کسی گفته» اعتقاد راسخ وجود دارد، لیکن نمیتوان اهمیت هویت گویندهی کلام را به سبب تقویت جایگاه آن نادیده گرفت. امروزه در گردش انبوه  سخنان منتسب به بزرگان که حجم قابل توجهی از فضای مجازی را به خود اختصاص میدهد، عمدتاً خواننده کلامی از صاحب هویتدار آن هستیم و تقریباً در اکثر موارد نام صاحب کلام ما را به خواندن متنی ترغیب می‌کند.

مسئولین دستگاههای اجرایی در هر حوزه به مناسبتهای مختلف سخنانی در ارتباط با عملکرد دستگاه متبوع و یا برنامههای پیش رو بر زبان میآورند که در قالب مصاحبه و یا خبر در فضای رسانهای کشور منتشر میگردد. بدیهی است که این اخبار میتواند واکنشهای متعددی در جامعه به دنبال داشته باشد و افراد حسب ذوق و سلیقه خود ممکن است چند خطی در ارتباط با آن بنویسند. قطعاً هر یک از ما برای تفکر و عقیده و اظهار نظر خود ارزش قائل هستیم، چرا که اینها بخشی از هویت ما هستند و حیف خواهد بود که به دلایلی مبهم و احتمالاً غیر واقعی، هویت خویش را با عنوان «ناشناس» مخدوش نماییم.

بعضاً مشاهده میشود حتی در  اخبار انتصابات افراد که در همین پایگاه خبری منتشر میگردند، تبریک به همکار و آرزوی موفقیت برای او بصورت ناشناس ثبت میگردد!!! پذیرش مسئولیت بیان و نگارش در موضوعات مختلف از طریق ثبت هویت، جایگاه صاحبش را ارتقاء داده و انگیزه پاسخگویی مسئولین را دو چندان خواهد ساخت و استمرار تضارب آراء و اندیشهها سبب تمیز سره از ناسره خواهد شد.

بهعنوان یک مسئول میانی در کشور و سازمانی که در آن برای مدتی مسئولیتی دارم، خود را موظف به خواندن تمامی نظرات ارائه شده در حوزه کاری دانسته و خواهم دانست و البته ترجیحم همکلامی با کارشناسان زبدهای خواهد بود که مصاحبتشان بر دانشم بیفزاید و در این مسیر، آگاهی از هویت افراد جهت استمرار ارتباط اصلی خدشهناپذیر است. حوزه معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور حوزهای گسترده در راستای تحقق شعار «برتری پیشگیری بر درمان» است و نیازمند بیان شفاف نظرات کارشناسان دلسوز مطلع در موضوعات مرتبط است. جهت بهرهمندی کامل از دانش و تجربه صاحبنظران و تقویت پل ارتباطی دانش و عمل، گوشمان آماده شنیدن سخنان و دستمان آماده فشردن دستان بزرگوارانی است که نقدهای «هویتدارشان» باب گفتگو را گشوده و استمرار خواهد داد.

پس لطفاً «ناشناس» نباشیم.

دکتر سید بهمن نقیبی

پنجشنبه ۹۹/۴/۵

پینوشت حکیم مهر:

در ابتدا جا دارد از یادداشت خواندنی و قابل تامل معاونت محترم بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تشکر نماییم. هرچند بسیاری از متولیان دامپزشکی در کشور بصورت روزانه اخبار و تحلیلهای رسانه حکیم مهر را پیگیری نموده و مطالعه مینمایند، تنها عده معدودی از این عزیزان هستند که خود را در خصوص نظرات ارائه شده «پاسخگو» دانسته و اقدام به ارائه پاسخ به نظرات درج شده در ذیل اخبار مربوطه می‌نمایند. این اقدام بسیار قابل تقدیر بوده و مطمئناً موجب افزایش اعتماد عمومی به این مسئولین خواهد شد. شاید به جرأت بتوان جناب آقایان «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاونت محترم بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی و «دکتر محمد حبیبی» رئیس محترم مرکز ملی تشخیص و سرپرست دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور را در زمره پاسخگوترین مدیران این سازمان در اخبار مربوطه دانست.

در اینجا ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از این دو عزیز، از سایر مسئولین سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، شوراهای استانی نظام دامپزشکی، مسئولین دانشکده‌های دامپزشکی و سایر متولیان صنف دامپزشکی دعوت به عمل میآوریم که با پیش گرفتن این رویه پسندیده، «پاسخگویی» را در صدر مسئولیت خود قرار داده و با این کار، اعتماد عمومی و صنفی را نسبت به خود افزایش دهند.

از همراهان محترم حکیم مهر نیز که اقدام به درج نظرات خود در ذیل اخبار این رسانه مینمایند نیز خواهشمندیم در صورت امکان، نظرات سازنده خود را به نام حقیقی خود مزین نموده و بدینگونه شفافیت را سرلوحه نظرات خود قرار دهند.

  

انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
1
53
با تشکر از آقای دکتر نقیبی بابت ارائه نظر قابل تامل، لازم می دانم دو نکته رو به عرض برسانم:
اول اینکه متاسفانه تجربه ثابت کرده که برخی از مدیران کل استان ها ظرفیت شنیدن انتقادهای درست خیلی از همکاران رو ندارند و این عرصه حاشیه امنیتی برای دوستان بوجود آورده که با خیالی آسوده و به دور از نگرانی حواشی ایجاد شده بعد از ارائه نظر خود، به راحتی بتوانند صحبت کنند.
و دوم اینکه مطالعه و توجه به کامنت های همکاران، میتواند در تحلیل جهت گیری های فکری جامعه دامپزشکی کمکی هر چند کوچک کند، توجه به تعداد مثبت و منفی های زده شده بر روی هر یک از کامنت های همکاران گرامی خود گویای خیلی از مسائل است که من به نوبه خودم از مسئولان حکیم مهر بابت این امکان تقدیر و تشکر میکنم.
به امید روزی که مسئولان دلسوز سازمان توجه ویژه ای به کامنت ها داشته باشند و بدانند که اصطلاح مشت نمونه خروار... از دل همین صحبت ها استنباط شدنی و صرفا یک نظر شخصی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آقای دکتر همکاران خود شما به کرات به نفع خودشان ،کامنت های گل وبلبل درج میکنند، حاکم عالم و دانشمند..... از نمونه های اخیر آن بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
سلطان محمود را در حالت گرسنگی، بادمجان بورانی پیش آوردند. خوشش آمد و زیاد خورد و گفت بادمجان طعامی است خوش. ندیمی در مدح بادمجان، فصلی پرداخت. سلطان چون سیر شد، گفت: بادمجان سخت مضر چیزی است. ندیم در مضرت بادمجان مبالغتی تمام کرد. سلطان گفت: ای مردک! نه آن زمان مدحش می گفتی؟...!. ندیم گفت: قربان! من، ندیم توام نه ندیم بادمجان!! اين چاپلوسي ها كم كم به كل جامعه سرايت پيدا كرد! رعيت بيچاره وقتي ديدند كساني بهترين جايگاه را در جامعه دارند كه مشغول گفتن به به وچه چه به كارهاي پادشاه هستند كم كم راغب به انجام اين عمل كه همانا پاچه خواري است شدند! سالها گذشت و این موضوع به صورت موروثي نسل به نسل منتقل شد تا اينكه نهال چاپلوسي وتملق تبديل به درختي كهن شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
21
مسئول و مدیری که گوش شنوای نقد داشته باشد نیست،
تجربه بیست ساله کار با گوشه گوشه سازمان و ادارات کل این نظر را تقویت کرده است،
اتفاقات و حوادثی که گاهی برای معدود مسئولین و مدیران رخ میدهد نیز این نظر را تشدید می‌کند.

ایمان داشته باشیم که هوش جمعی و افکار عمومی هوشیارانه در حال رصد است، و عمل و نظری که بین همکاران مشترک است باید مورد نظر قرار گیرد. و وضع نابسامان دامپزشکی و مدیریت ناکارامد خرد و کلان آن از آن مواردی است که همگان بر آن متفق القول هستند

امیدواریم ریاست جدید بتواند بر حواشی و وسوسه ها غلبه کند و با اتکا به خرد و تجربه راه حل مشکلات را نبندد.

از تمام ناشناسان این حرفه به تمام شناخته شدگان و برگزیدگان و دیگر منتصبان چون محک آید به میان خیلی از نامها به نیکی گفته نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آقای دکتر مسئول رده بالای سازمان، بفرمایید چه اهمیتی دارد که چه کسی در جهت حل مشکلات یک سازمان نظر میدهد ،مهم این است که به این نظرات که بالای ۹۰ درصد بجا و سازنده هستند ، توجه شود و مورد تامل قرار گیرد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
اینکه شما خود را موظف به خواندن تمامی نظرات ارائه شده در حوزه کاری دانسته عالی هست اما جامعه کنونی نیازمند عملگرایی است، فقط خواندن و یا تعیین هویت نویسنده اهمیت چندانی ندارد
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
24
لطفا به فکر حقوق همکارانتان در سازمان و حق تسری آنان باشید. ۸ سال چشم انتظار هستیم.ارزش پول کشور کاهش یافته و نیازمند هستیم. چه زمانی حق تسری پرداخت می شود.
پاسخ ها
صادقی
| France |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
امیدوارم جواب ایشان را که ناشناس نیستند بدهید. حق تسری چقدر است و چرا چرداخت نمی شود؟
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
جناب صادقی با سلام و ارادت ؛ آیا واقعا" از حوزه بهداشتی و پیشگیری سازمان انتظار پاسخگویی به این سئوالتان را دارید !!؟
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام پس از 8 سال از شما نپرسیم از کی بپرسیم؟.در شهرستان کسی پاسخگو نیست و اصلا پیگیر حق تسری ما نیست؟ شما بفرمایید پرداخت می شود یا خیر؟
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
قطعا" پرداخت خواهد شد و اگر مبنای پرداخت زمان بندی سالیان گذشته باشد ؛ نبایستی خیلی دور باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
1
15
با سلام و تشکر از حکیم مهر و مسئولین پاسخگوی دامپزشکی؛
به نظر بنده ارائه نظر توسط خوانندگان اخبار و مطالب بسیار امر پسندیده ای است و نشان از عدم بی تفاوتی خواننده می باشد.
کسی که بدون ارائه هویت نظر و پیشنهاد خود را ارائه میدهد نشاندهنده این است که میخواهد امور به نحو شایسته تری مدیریت شود و اشکالات مرتفع گردد ولی لزومی به معرفی و مطرح کردن خود ندارد.
از این رو میتوان بدون دانستن هویت افراد به جمع بندی رسید و افکار عمومی را در مسائل تخصصی تجزیه و تحلیل نمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
13
ای بزرگان سازمان به فکر فقرای دامپزشکی باشید که با این حقوق باید کاسه به دست شوند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
13
بنام خدا. جانا سخن از زبان ما میگویی. چون یقین دارم که جناب اقای دکتر نقیبی خودشان شاهد برخوردهای خشن با عزیزانی که نظراتشان میتوانست سازمان را از این حال و روز در بیاورد ، بوده اند خدمتشان عرض کنم مواردی که شما می فرمایید مدینه فاضله است و اگر عزیزان بصورت ناشناس نظراتشان را را ارسال نکنند ، قبل از اینکه شما بخواهید از نظرشان استفاده نمائید به تیر غیب گرفتار خواهند شد . پس بهتر از شما هم به همین مقدار بسنده کرده و از نظر ایشان استفاده نمائید .........................
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
سلام ؛ بهر حال بنوبه خود از اینکه نظرتان را درج فرموده اید ؛ متشکرم . شاید در ایامی دیگر فرصت آشنایی بیشتر میسور گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
5
حضرت آیت الله جوادی آملی می‌فرمایند: معمولاً در بحث‌هاي علمي مي‌گويند « اُنْظُرْ اِلي ما قالَ وَ لا تَنْظُرْ اِلي مَنْ قالَ». آنها كه يك مقدار روشن‌تر هستند مي‌گويند هم « اُنْظُرْ اِلي ما قالَ » و هم « اُنْظُرْ اِلي مَنْ قالَ»؛ ببين چه حرفي است و ببين چه كسي گفته است. اما هميشه همين دو مطلب است و آن ريشه اصلي را فراموش مي‌كنيم و در زندگي ‌ما نيست. قرآن سه تا حرف دارد، يكي اينكه حرف و قول چيست؟ و اينكه از دهان چه كسي خارج شده است؟ و يكي اينكه [از جهت] (أَنطَقَنَا اللَّهُ الَّذِي أَنطَقَ كُلَّ شَيْءٍ (سوره فصلت/21) چه كسي انطاق كرده است؟ كي به حرف آورده است؟ اما اين حرف در زندگي ما نيست.
غلامرضا توکلی الموتی -همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
4
با سلام وادب واحترام
جناب آقای دکتر نقیبی شما سالهای سال در مدیریت رده بالای سازمان بوده وهستید وانشاالله خواهید بود ودر جریان ریز مسایل بویژه در میزان درآمد همکاران بخش دولتی هستید وبهتر از همه می دانید قریب به اتفاق همکاران با این حقوق ناچیز با مشکلات فراوانی روبرو هستند . لذا شما در صورتی که واقعا به دنبال افزایش کمی وکیفی انجام خدمات دامپزشکی توسط بخش دولتی هستید . به دنبال رفع مشکلات معیشتی از طریق مکانیسم دولتی ویا اجازه کار به همه همکاران دربخش دولتی در وقت غیر اداری را بدهید . چراکه این امر درتمامی وزارتخانه ها درحال انجام می باشد که تحقق این امر دوحسن اساسی خواهد داشت.
1- به روز شدن همکاران بخش دولتی با آخرین یافته های علمی وفنی دامپزشکی درخصوص روشهای درمانی و پیشگیری از بیماریها واشراف بهتر به عملکرد بخش خصوصی
2-ایجاد درآمد و تسهیل در رفع هزینه های روزمره زندگی که واقعا روز به روز سنگین تر می گردد.
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
جناب دکتر توکلی عزیز با تشکر
نظرتان را به معاونت ذیربط در سازمان منتقل خواهم کرد. بجز حقوق مستمر و اجتناب ناپذیر که بر مبنای حکم کارگزینی پرداخت می شود و مشتمل بر آیتم های مشخصی است ؛ پرداخت های غیر مستمر ؛ مرتبط با پیگیری های مسئولان استانی است. در مورد اشتغال نیمه وقت نیز بایستی توسط معاونت تشخیص و امور درمان تعیین تکلیف گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
6
من میخاستم خودمو معرفی کنم منتها عذر موجه دارم ...
اولا ک یکی از ارزوهای بنده ملاقات حضوری جنابعالی است منتها فعلا امکانش نیست
دوما یک سوالی مدتی ذهن منو درگیر کرده، امیدوارم پاسخی دریافت کنم:
اینکه ارایه مدرک مثلا تخصص نسبت به دامپزشکان عمومی تنها حدود ۱۵۰ تومن تغییر ایجاد میکنه
اما سابقه کار حتی با مدرک لیسانس تفاوت میلیونی (شاید در حدود ۲-۳ م) در دریافت حقوق ایجاد میکنه
حالا سوال من اینه ک یک فرد جوانی ک با هزار امید و ارزو بهترین سالهای عمرشو صرف تحصیل کرده و ب هزار و یک دلیل نتوانسته وارد دانشگاه یا .. شود و با ازمون استخدامی وارد سازمان شده چطور با این حقوق زندگی کند..
وقتی مدرک و تحصیلات ارزش مادی ندارد چرا سنوات اینقد باارزش است ؟ در صورتی ک ما همه در یک عصر زندگی میکنیم و شاید فشار هزینه بیشتری بر من ک تازه وارد شدم نسبت ب باسابقه ها وارد بشه.. با توجه ب تورم هایی ک هرسال افزایش پیدا میکنه و بسیاری از نیازهای معمول تبدیل به ارزو خواهند شد..واقعا بی انصافی ک ما بی سابقه محسوب بشیم..
والا ک تا حالا نشده برای خرید وسیله ای یا حتی ماده غذایی کسی بگوید چون تو کم سابقه هستی نصف قیمت حساب میکنم برات یا صاحبخانه بگوید چون کم سابقه هستی اجاره منزل را نصف پرداخت کن...
خواهشا رسیدگی کنین یا یک پاسخ درست بمن بدید تا دفه بعد با افتخااار خودمو معرفی کنم ...
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
سلام. در صورت صلاحدید بصورت تلفنی می توانم خدمتتان باشم تا انشاا... دیدار حضوری
جناب دکتر احتساب تجربه و سابقه و مدرک در حکم کارگزینی و امتیازدهی به هر یک از آنها خارج از اختیارات سازمانی همچون سازمان دامپزشکی است و متاثر از قوانین ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی است. با شما هم عقیده هستم که میزان دریافتی دامپزشکی دولتی ناچیز است ولی در بخش غیر دولتی هم وضعیت خیلی مناسب نیست‌
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
8
دکتر‌ نقیبی گرانقدر
از توجه و حسن نظر حضرتعالی به کامنت های خدمتگزاران بی ادعا و مظلوم همکاران عزیزمان و ارائه پاسخ کمال تشکر و قدر دانی را داریم.
حضرتعالی بعنوان معاون بهداشتی و پیشگری سازمان قطعا و یقینا در خصوص سلامت فنی و اداری و حتی زیر ذره بین قرار دادن انتصابات مدیران تک تک استانها و عملکردهایشان وظیفه مهم و سنگینی بر دوش دارید.
خیلی از درد دلها را همکاران در اینجا برایتان با چشم امید مرقوم میفرمایند، انتظار میرود که مثل همیشه با صبر و حوصله بخوانید و مطالب نوشته شده را بررسی و پیگیری بفرمایید.
اقای دکتر فکر میکنم دلنگرانی قریب به اتفاق همکاران محترم از نحوه مدیریت و بی عدالتی هایی میباشد که متاسفانه گریبانگیر برخی استانهاست
خواهشی که داریم نسبت به ارزیابی عملکرد، و زیر ذره بین قرار دادن مدیران کل با دقت و ریزبینی بیشتری اهتمام ورزید،
بلا شک حضرتعالی هم کاملا مستحضر هستید که باید از کدام استانها شروع بفرمایید.
و من الله توفیق
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
با سلام ؛ ممنون از نظرات جنابعالی . حتما" توجه خواهد شد.
عالیقدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
3
باسلام و احترام
اقای دکتر نقیبی
شما که به عنوان مسئول دلسوز و با کفایت این نطام مقدس جمهوری اسلامی برگزیده و شناخته شده اید از محضرتان تقاضای مساعدت در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرار دادی که هیچ پشت و پناهی ندارند را خواهانیم.
فقط برای لحظه ای خودتان را جای این نیروها فرض کنید.
بنده نیروی رسمی هستم ولی می بینم که در هیچ جایی برای احقاق حق این همکاران عزیز و پر تلاشمان سخنی به میان نمیاد.
استدعا داریم که به فکر تبدیل وضعیت این عزیزان باشید که کاری خیر و پر ثواب در نزد حق تعالی میباشد.
با تشکر فراوان و ارزوی سلامتی برای یکایک عزیزان
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
جناب عالیقدر گرامی با سلام ؛ بهر حال بایستی بپذیریم ارتقا و تبدیل وضعیت در هر مرحله بر اساس قانون صورت می پذیرد و این قبیل اقدامات نیاز به طی مراحلی خاص دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
خوشم آمد.
مهر فام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
8
جناب آقای دکتر نقیبی
سلام و عرض ادب . خدارو سپاس که برای شما نظرات همکاران مهمه و مثل اغلب مدیران فعلی به ویژه مدیران کل استانها خصوصا مدیرانی که سالهاست در کسوت مدیریت مانده اند، نسبت به بازخورد تصمیماتی که گرفته اید و برنامه هایی که اجرا کردید حساسید. این واقعا مایه خوشحالیه.
اگر اجازه بدید من یک نقدی صادقانه و بی غرض خدمتتون داشته باشم. شما در حال حاضر معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان هستید و همزمان سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی و همین طور سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دام. اگرچه یقین دارم دست کم به دلیل منع قانونی به زودی برای دو دفتر نامبرده باید مدیر کل معرفی کنید اما سوال مهم اینجاست این نگاه انحصاری و حلقه تنگ مدیریت و تصمیم سازی در سازمان از کجا نشئت می گیره. واقعا چه بلایی سر کارشناسان وزین و با تجربه سازمان اومده که یا مدیران عالی به آنها اعتماد ندارند و یا آنهابرای پذیرش مسئولیت فاقد هرگونه انگیزه اند.قبول بفرمایید سه مسئولیت مهمی که شما بر دوش گرفتید هر کدام به تنهایی بسیار خطیر و مهمند و قبول بفرمایید که ابر مدیر هم اگر باشید قطعا قصوراتی هر چند سهوی، رخ خواهد داد که تاوانش را دامداران و بهره برداران و مردم جامعه می پردازنند. بزرگواری بفرمایید و در نوع نگاه مدیران عالی سازمان این انحصار گرایی را تعدیل کنید و هرچه زودتر امانات بسیار مهم مدیریتی متعددی و اضافه ایی که دارید را به اهلش بسپارید و همچنین مدیران کل ناکارامدی که بواسطه رفاقت و همکلاسی بودن و ... در سنوات گذشته منصوب و یا ابقاء شدند را مرخص کنید و بگذارید سازمان از مدیران باهوش و با سواد و کارامد و پاکدست جانی دوباره بگیرد. پیروز و سرافراز باشید.
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
جناب مهرفام عزیز با سلام ؛ کلامتان آنقدر منطقی است که پاسخی ندارد. یکی دو روز دیگر تحمل کنید ؛ ان شاا... مشکل حل خواهد شد.
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
6
با سلام و عرض ادب و ارادت ویژه خدمت اقای دکتر
کاملا مشخصه که کسی که میخاد انتقاد و گلایه کنه ترجیح بده که ناشناس بماند اما مطمئن هستم در سایر موارد در صورتی که مسئله ای کاری و علمی مطرح شود همکاران با اشتیاق و با نام واقعی همفکری و همکاری میکنند .. پس از ناشناس ماندن برخی ناراحت نشید ..
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
برادر یا خواهر همنامم سلام ؛ فرقی نمی کند مثلا" اهل خراسان باشی یا استان مرکزی یا هر جای دیگر از این خطه عزیز ممنون که امیدوارم کردید به شفافیت در ارائه نظرات . چه بهتر که این شفافیت در نظرات فنی و علمی باشد. خداوند نگاهدارت باشد.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
15
سلام . چه فرقی میکند من کی هستم و از کجا ، نکته ای که مهم است که بزرگورانی چون شما پیگیر موضوعات مختلف هستید . سید بزرگوار جزئیات شما را از وظیفه ای که دارید پرت نکند چرا که وظیفه ای خطیری دارید و آن هم بالا بردن شان و مقام خانواده دامپزشکی که از لحاظ نیرو و هم امکانات و هم حقوقی بسیار ضعف دارد ، یکسری افراد ...... پست های مدیریتی را گرفته اند و با ......... و لابی گری با ریس سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان محترم سکان را گرفته اند و حتی نمی دونند که مدیریت چیست ؟ این آقایان هر کدام برای خودشان دست نشانده ای دارند ( مدیر کل دو نفر ، معاون توسعه مدیریت دو یا سه نفر ، رئیس امور اداری یک نفر ) که حتی نامه های اداری را بدون اطلاع مدیر امضا می کنند و اگر بپرسند که این نامه چی بود و چرا امضاء شد و غیره خبری ندارند چون که اصلا کارتابل را به کسی دیگری واگذار کردند . در زمان مدیریت مدیر کل قبلی با رجوع به نامه های دو یا سه ماهه قبل و پیگیری مجدد کسی فرصت خطا نداشت و همه براساس شایسته سالاری کار می کردند ، الان معاون توسعه مدیریت نداریم آقایی این پست را اشغال کرده و فقط و فقط دنبال کارهای نظام دامپزشکی هست ؟ آیا صحیح هست ؟ لطفا شما که نفر دوم در سازمان هستید وظایف سازمان دامپزشکی و وظایف سازمان نظام دامپزشکی استان ها را مشخص کنید که تا چه مقدار نیروهای دولتی می توانند در نظام دامپزشکی استان فعالیت کنند و چه ساعاتی می توانند به نظام دامپزشکی بروند ؟ آیا این موضوع فردی از ساعت 8 صبح تا 14 در نظام دامپزشکی فعالیت و برای خودش تبلیغ نماید و اکثر نیروهای اداری و فنی را نیز در اکثر اوقات جهت جلسات و غیره به نظام دامپزشکی ببرد و کار اداره کل را مختل نماید و کلی حقوق و مزایا از اداره کل بگیرد از لحاظ حقوقی درست است ؟
چرا حراست ، بازرس معتمد و سایر مسئولین پاسخگو نیستند آیا طبق قانون این افراد نباید پس از ثابت شدن موضوع و موارد تخلف مواخذه ، انفصال از خدمت و جریمه شوند ؟
جناب دکتر من که جرات ندارم نام خودم را بجهت فعال و انفعالات مدیران و آسیب های روحی ، جسمی و مالی را ببرم و در کل اعتقاد دارم کسی که از فردی با نام خویش تعریف می کند در شرایط کنونی پاچه خوار است و لا غیر
لطفا از حوزه ریاست ، دفاتر پاسخگویی به شکایات ، بازرسین بخواهید بصورت محرمانه وضعیت موجود اداره های کل استان ها را بسمع و نظر رئیس محترم سازمان برسانند ، فرصت نیست چون که کاری بزرگ شروع کرده اید لطفا :
1- تکلیف مدیران کل استان ها ، خصوصا افراد فرصت طلب را مشخص نمایید
2- مشکل تسری را حل کنید تا بصورت صد در صد در احکام بیایید
3- اجازه فعالیت نیروهای دولتی در بخش خصوصی بصورت نیمه وقت بدهید
4- الان ماه چهارم از سال هست که ما نه اضافه کاری گرفتیم و نه ماموریت ( در صورتیکه سازمان هر ماه به نیروهای خودش ماموریت ، اضافه کاری و .... می دهد ) لطفا موانع را بردارید و همه را به یک چشم ببینید
5- بیمه تکمیلی که اداره کل ما قرار داد بسته بسیار ضعف دارد ، لطفا بیمه تکمیلی ملی ببندید و تمامی اداره های کل استان ها با یک سازمان و ارگان جهت بیمه تکمیلی قرارداد داشته باشند و چون تعداد افراد زیاد میوشوند امتیازات خوبی داده می شود و جلوی لابی گری افراد در استان ها گرفته می شود
6- لطفا از استان ها بخواهید قرعه کشی وام های بانک کشاورزی طبق برنامه و قواعد خاصی باشد سال گذشته بدون قرعه کشی آقایان ( مدیر کل ، معاون سلامت ، معاون توسعه مدیریت و منابع ، رئیس دفتر مدیر کل و.... از وام بانک بدون اطلاع ما و یا قرعه کشی استفاده کردند و امسال هم .........
جناب دکتر سید بهمن نقیبی عزیز باز هم لازمه من اسم خودم بنویسم و این رک گویی منو ببخشید چون که احتمال دارد که رئیس سازمان دامپزشکی کشور عزیز ما تا سال بعد تا موقع انتخابات دولت جدید باشند لطفا هر چه زودتر اصلاحات را شروع کنید و اداره های کل استان ها را نظم دهید و نام نیک بجا بگذارید . زمان می گذرد
دکتر عزت مزید
|
Sweden
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
9
عالی مرتبه گرانقدر
سید بهمن خان نقیبی
قبلا خدمتتان عارض بودیم که همه ما در اینسوی میزها در کنار شما که در حوزه دولتی بزرگ شده اید و سلسله مراتب را طی کرده اید تا به این مقام برسید مسیر دور و درازی طی کرده ایم تا به اینجایی که هستیم برسیم

بالطبع با توجه به دولتی بودن شما طی این مسیر برایتان راحت تر از ما بوده است ما بارها و بارها به دلیل سیاست های خلق الساعه و قانونهای ضد ارزشی که در سیستم طراحی شده است به نقطه صفر بازگشته ایم و دوباره رشد کرده ایم در این مسیر رشد و نمو مجدد که بارها گریبانمان را گرفته است دو نکته بسیار مهم را به خوبی آموخته ایم :


1- داستان آن فرد معترض در جلسه ای که خروشچف فجایع دوران استالین را گزارش میکرد را که شنیده اید و وقتی معترضی از حضار با صدای بلند پرسید که در زمان اینهمه فاجعه تو کجا بود؟ صدایی نیامد که خروشچف ادامه داد : من همانجایی بودم که تو اکنون هستی ، همه ما می ترسیدیم . آقای دکتر اگر نگاهی دقیق تر به اوضاع و احوال همکاران خودتان در بخش دولتی در استانها و یا بخش خصوصی بیاندازید نیک در می یابید که این وحشت ایجاد شده و تلاش برای ناشناس ماندن حتی از سوی همکاران دولتی خودتان ناشی از جو رعب و وحشتی است که نیمچه مسئولان شما در استانها و سازمان مرکزی به را انداخته اند ما به نیکی شما و ریاست محترم سازمان دامپزشکی را میشناسیم و شاهد بزرگ شدن شما در این سیستم بوده ایم ولی شما باید با زوایای تاریک موجود در بسیاری از استانهایتان آشنا نیستید وقتی تیمی در یک اداره استراتژیک شکل میگیرد که افراد خارج از آن تیم را قلع و قمع میکند و نهادهای نظارتی مثل بازرسی و حراست همچون تماشاگری فقط به نظاره می نشینند و عافیت طلبی را بر احقاق حق مردم و دامپزشکان ترجیح میدهند الحق والانصاف باید بپذیرید که سخن گفتن با هویت حکم رولت روسی را برای گوینده هویت دار بازی خواهد کرد این رویه فقط شامل حال همکاران بخش خصوصی نیست بلکه بسیاری از دولتی ها نیز از رسیدن به عدالت خسته شده اند ، اگر میخواهید با هویت سخن بگویند تیم های مافیایی که در ادارات کل مهره چینی می کنند و کارکنان شما و ارباب رجوعتان را به اجیری می گیرند متلاشی کنید تا بتوانند بدون واهمه سخن بگویند مسلم بدانید در این فضا کسانی که سخن خواهند گفت و بیم ترور شخصیت ، هویت و حرفه شان را نداشته باشند روز به روز بر ارزشهای شما و دکتر ماکنعلی خواهند افزود ولی اگر به رویه رئیس سابق سازمان دامپزشکی ادامه دهید حتم بدانید که روز به روز بر تعداد ناشناسان و ناراضیان از سیستم افزوده خواهد شد

2- پاسخگو بودن دکتر ماکنعلی، شما ، دکتر حبیبی در فضای حرفه ای صنف آنهم بصورت مستقیم و بدون واسطه به همکاران و بهره برداران سنت بسیار حسنه ای است که باید فکری به حال مستند و قانونی بودن آن بکنید چرا که ما خبر داریم بسیاری از افراد و مقامات سابق و فعلی سازمان رویه شما سه نفر را نمی پسندند و به شدت از این رویه ای که ایجاد کرده اید ناراضی هستند چرا که شفافیت و پاسخگویی که شما ایجاد کرده اید در حال ضربه زدن به منافع گروههای مافیایی موجود در استانها و سازمان است ، این مسئله در استانهای استراتژیک بسیار نمود بیشتر یافته است و بدخواهان فعالیتهای مرموزانه خود را گسترش میدهند تا به برانداختن این روش نایل شوند

ایام عزت مستدام
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام ؛ دکتر عزت مزید عزیز همیشه متن هایت را با دقت و حساسیت می خوانم چون دقیق و پر مغز است. نمی شناسمت ولیکن بدلیل نگاه خاصت لطفا" از دیدگاههایت در امورات فنی بهر طریقی که صلاح دانستی محرومم نکن.
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
16
سلام.تجربه 16 سال کار در بخش دولتی بنده میگوید هیچ مدیری از هیچ انتقادی استقبال نمی کند ،مگر اینکه ان انتقاد میزش را به خطر نیندازد.

متاسفانه نامدیران همواره سعی می کنند منتقدین خودو حتی سیستم را به روشهای غیر اخلاقی و ناجوانمردان از میدان بیرون کنند.
کار انجا مشکلتر می شود که پای مافیا و باند و گروهی در میان باشد .
تیرها از عالم غیب بسویت به پرواز در می ایند.
تو می مانی وسپر محکم توکل
و زمزمه ی بسم الله القاصم الجبارین.

ناشناس نوشتن محصول مدیریت نامدیرانی که سالها به ناحق سکان مدیریت را غصب کرده اندو انتقاد سازنده را با مشت گره کرده پاسخ داده اند .درد انجاست که حتی سازمان و وزرات خانه هم منتقدین خود را به رسمیت نمی شناسند و دستور برخورد را با منتقدین صادر می کنند و این موضوع همگان در انتخابات نظام دامپزشکی دیدید.

و هزاران افسوس
همه سکوت کردند.

گاهی از ناشناس نوشتن دوستان ناراحت می شوم اول بخاطر اینکه شناسایی دوستان هم فکر سخت و غیر ممکن می شوددوم ناشناس نوشتن سبب می شود نوشته مارا حتی اگر دارای نکات ارزشمندی باشد ،جدی نگیرند.

در پایان به نظر می رسد ،بایستی به تمام نظرات دوستان و از مطالب ارزنده انان حتی بصورت ناشناس توجه و استفاده کرد.

باشد روزی در این کشور کسی بصورت ناشناس مطلب ننویسد.
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
جناب دکتر کامیاب عزیز برایم شناسنامه دارترین منتقد سالیان اخیر بوده ای . گاهی تند و کمی خارج از انصاف و البته زمانی مانند ایام اخیر با صبر و حوصله و منطق بیشتر. شاید همه مان داریم یاد می گیریم که گفتگو بهترین راه ارتباط است و البته لازم نیست که باور داشته باشیم فقط خودمان حق مطلقیم !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
10
جناب دکتر نقیبی به قول دوستان چه تفاوتی دارد نویسنده انتقاد کیست؟ مهم سازنده بودن انتقاد است البته اگر گوش مسئولان شنوا باشد چیزی که مدتها در کامنتهای دوستان عریز از سراسر کشور عیان شده بی عدالتی و بی کفایتی مدیران در سطح استانهاست هیچ تفاوتی ندارد چه مدیران جوان و چه مدیران مسن و باتجربه ، چه خانم و چه آقا هیچ کدام ظرفیت انتقاد شنیدن را ندارند تنها مرجع شکایت همکاران حکیم جان است و البته بصورت ناشناس! جناب دکتر نقیبی عزیز کاش میشد حکیم مهر اسم استانها را سانسور نمیکرد تا حداقل شما مسئولان محترم تلنگری به استان مربوطه میزدید و ای کاش در انتصاب مدیران کل استانها کمی دقت می کردید تا زمانی که شاهد اعتراضات بیش از 90 درصد همکارانتان در استان ......... بودید تأمل میکردید و خود شما باعث این دلزدگی و بی انگیزگی همکاران نمی شدید یکسال است که مدیر کل منتصب شما دائما" در تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت میکند و بعد از آن هم به دنبال نمایندگان منتخب جهت رایزنی برای بقائ مدیریتش است نمیدانم سازمان دامپزشکی چرا رصد نمیکند که مدیران کی و چه زمان کار میکنند؟ اصلا" قدم از قدم برمیدارند؟ کاش ریاست سازمان اجازه دخالت به نمایندگان مجلس را در بحثهای تخصصی و دامپزشکی که اصلا" سررشته ندارند نمیدادند و ای کاش..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
مهم عمل کردن و استفاده بهینه از این نقدهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
10
جناب دکتر نقیبی عزیز
علاوه بر مطالبی که همکاران در کامنتهای قبلی اشاره کردند خدمتتان عرض می کنم که این آش آن قدر شور شده است که مدیران کل استانها تلاش می کنند از هرگونه برجسته سازی و به چشم آمدن مدیران و کارشناسان زبده شهرستانی و استانی جلوگیری کنند تا خدای ناکرده سازمان از وجود چنین افرادی باخبر نشود.
نمونه بارز آن نامه ای بود که آقای دکتر ماکنعلی در مقام معاونت سازمان به استانها فرستاده بودند با این مضمون که همکارانی که مایل به همکاری با سازمان هستند رزومه خود را از طریق اداره کل ارسال کنند. برخی مدیران کل برخی رزومه های علمی و سوابق همکاران را آن چنان خطرناک!!! تشخیص دادند که از ارسال آنها به سازمان جلوگیری کردند. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
2
بسم الله
سلام عليكم
خيلي ممنون كه اين بحث را مطرح فرموديد
ولي شماهم خيلي به اسم همكاران كاري نداشته باشيد
همينكه مي خونيد و براي برخي فكر چاره هستيد ممنونيم.
اين تسري هم كه در صحبتها مطرح شد ظاهرا حقوقي و اداري سازمان دوست ندارند وارد حكم بشه
شنيده ها حكايت از اين داشت كه راي دادگاه به نفع پرسنل بود و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
من رای دادگاه را گرفتم ولی سازمان مقاومت می کند
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سلام ؛
هیچ دلیل منطقی برای اینکه بخشی از سازمان در مقابل ارائه راهکاری قانونی برای وارد شدن فوق العاده تسری در حکم کارگزینی مقاومت نمایند وجود ندارد ؛ زیرا قانونی است که تمامی بخش های فنی و اداری را البته با تفاوت در ضرایب شامل می شود.
بواسطه حداقل ۹ سال خدمت بعنوان معاون اداری پشتیبانی یک اداره کل و آشنایی با الفبای قوانین مالی و اداری با توجه به آنچه در قانون فعلا" وجود دارد ؛ امکانی جهت درج آن در حکم کارگزینی را نمی بینم مگر آنکه قانون اصلاح شود که آن هم راهی دشوار بوده و کم خطر نیست.
لطفا" در مورد ادعاهای اعلام شده در ارتباط با موضوع با دقت و حساسیت بیشتری مطلبی را بپذیرید.
آشنای ناشناس!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
6
حیف خواهد بود که به دلایلی مبهم و احتمالاً غیر واقعی، هویت خویش را با عنوان «ناشناس» مخدوش نماییم.

بله دکتر عزیز
حیف خواهد بود
اما خودتون خوب می دونید چرا ناشناسیم اما بدونید همه این ناشناس ها کاملا آشنا هستند!
البته اگه اصرار دارید ناشناس ها رو بشناسید از طریق دوستان حکیم مهر IP ها رو استخراج کنید!!
اما مگه فرقی هم می کنه
موفق باشید
کارمند ..........
|
Germany
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
11
بنده یکی از کارمندهای دامپزشکی استان ............... هستم ، گاهی نظرات مثبت و گاهی انتقادی از عملکرد اداره کل مون میکنم . دقیق میدونم که اگر موقع انتقاد متوجه هویتم بشوند من را به یکی از شهرستانهای دور افتاده تبعید میکنند. واسه همین ناشناس مینویسیم .
پاسخ ها
انتقاد
| France |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
حکیم مهر محترم شما اسم من و استانم رو سانسور کردید. تا نفهمند از کدوم استان هستم. بعد انتظار دارید اداره کل مون از انتقاد استقبال بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
بیگ لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
البته برادر اگر نیروی رسمی هستی بی انصافی نکن توپ هم نمیتونه تکونت بده مگر اینکه تخلف اداری کرده باشید در غیر اینصورت رئیس محترم سازمان هم قادر به انجام این کار نیست که تبعیدتون کند ولی خوب مدیر اونقدر میتونه سوهان اعصابت بشه که از صد تا تبعید بدتره و در واقع آدم میگه عجب شکری خوردم انتقاد کردم نتیجه اخلاقی اینکه از دیده ها پنهان بمانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
ناشناس ماندن از ویژگیهای جوامع جهان سومی است. حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
3
سلام علیکم
لطفا اصلاحات بقول دوستمان را زود شروع کنید تا این اقایان اینقدر دنبال لابی گری نباشند . بخدا سکته میکنند و گناهشان پای شما نوشته میشه ....دکتر عزیز لطفا نظاره گر پیام ها نباشید ..مدیران کل بومی متاسفانه استان ما خوب جواب نداد و اگر دیر بجنببد تخلفات زیاد شده و پاسخگوی سازمان های مختلف میشد ...در حال حاضر تخلف اداری .مالی و شاید اختلاس بنا بر تعاریف سازمان بازرسی میشه استنباط کرد کاری مدیر ما به اسم کمک ..................... زود دیر میشود
پاسخ ها
قربانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
دوست عزیز اصلا بحث مدیرکل بومی و غیر بومی نیست که. مدیر کل استان ما غیر بومی اساسا اداره و بچه هارو به ته چاه انداخته.
اینجا بحث شرف، انسانیت و وجدان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
6
جناب افای دکتر عزیز
رصد افکار عمومی یعنی همین کامنتهای اشنا و نا اشنا
شما عملگرا هستید نه شعار ده این گوی و این میدان
حقوق ها پایین است
کمبود واکسنهای دام و طیور مشهود است
بیماریها کماکان هر چند وقت یکبارشیوع پیدا میکنه
اعتبارات مبارزه با بروسلوز بسیار نا چیز است
از بیمه دام استقبال چندانی نمیشود
با توجه به گرانی دارو دفترچه بیمه به درمان دام اختصاص یابد
شرکت ها پاسخگویی شوک واکسن نیستند
نیروهای شرکتی یک میلیون و صد هزار تومان حقوق میگیرند خیلی کم است
خودروهای اجاره ای بسیار پایین حقوق پیگیرن
کمبود نیروی انسانی فنی
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
11
0
مثل بعضی از همکاران از ادارات کل و سازمان دامپزشکی به زمان گشتاپو می ماند
متاسفم که این قدر سازمان و همکاران زحمت کش را به زیر سوال می برید
در دفتر قوه قضائیه به علتی شخصی مانند طبری و.... جه کارها نمی کنند و قوه عدلیه کشور در کشور شیعان به چالش می کشند چنین صحبتها و انگ ها وجود ندارد که شما چند نفر در این فضای مجازی این همه تهمت به کارکنان وزارت جهادکشاورزی و .... روا می دارید
انشاء ا... عاقبت به خیر شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
جناب اقاي كلهر
طبري و امثال طبري ها در قوه قضائيه بايد كشف شوند و رسوا شوند تا اعتبار و جايگاه قوه قضائيه ثابت و پابرجا بماند قوه قضائيه جاي امثال بهشتي هاست نه جاي طبري و جرثومه هاي فسادي مشابه وي براي زنده نگه داشتن بيمار ديابتي بايد عضو فاسد را قطع كرد وگرنه كل بدن را از ميان ميبرد

حالا سوال من از شما جناب كلهر اينست كه واهمه شما از درخواستهاي همكاران از مسئولين سازمان براي برخورد با فاسدين و باندهاي فاسد چيست كه اينگونه برآشفته ايد مگر خداي ناكرده ممكن است مسائل پشت پرده اي بيرون بيافتد كه نگرانيد

پرسنل خدوم جهاد كشاورزي بر روي چشم مردم و همكاران جاي دارند ولي مردم انقلابي اجازه ريشه دواندن فاسدين و خيانت كاران را كه سر از روماني و کانادا در مي آورند را نخواهد داد
انشاء ا.... كه ريشه فاسدين في الفور خشكيده شود
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
جناب کلهر عزیز
بنده اکثرکامنتهای شما ذیل اخبار مربوط به سازمان و افراد با نفوذ رو خوندم و همه اونها در مدح و تعریف از صاحب خبربوده . اینکه جنابعالی از دامپزشکان و همکاران عزیز هستید یا خدمات گیرندگان از سازمان خیلی در کامنتهای شما تاثیر گذار خواهد بود . من میخوام بدونم هیچ ایرادی در برخی اقدامات سازمان پیدا نمیکنید که همواره به تعریف و تمجید میپردازید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
باسلام
من نظرات رو کم وبیش خوندم،
همش حرف تسری وحقوق ماموریت در ادارات دولتی هست
............................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
با سلام به جناب دکتر نقیبی و سایر عزیزان
ضمن قبول مطلب و دیدگاه شما به لحاظ نظری در جامعه مدنی سالم که هدف رشد و تعالی جامعه هست نکاتی را تقدیم می کنم.
اولا با عرض شرمندگی تصور من این هست که حتی حضرتعالی هم در عمل به آنچه آورده اید عمل نمی کنید چون شما هم به خوبی به همه امورات کشورمان و مسئولین و نگرش آنها نسبت به مخالفین خودشان آگاهی دارید و صدالبته به نتایج زیانبار آن .........................
دوم اینکه در راستای مقام و مسئولیتی که شما دارید موظف و مجبور به شنیدن تمام مطالب اعم از ناشناس و آشنا، کارشناس و غیر کارشناس، نخبه و غیر نخبه هستید پس ترجیحتان را در انتخاب مخاطبتان فقط مربوط به امور صرفا شخصی خودتان محدود کنید.
یاحق
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام ، اینکه موظف به شنیدن و خواندن نظرات تمامی همکاران به سبب مسئولیتم هستم انکار ناپذیر است. هدف من از این نوشتار یافتن کانالی با ثبات جهت استمرار ارتباطات در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کاری با کارشناسان صاحبنظر بوده است. نه تنها همچنان خود را موظف به خواندن نظرات همکاران می دانم که بصورت ناشناس نوشته می شود بلکه مهمتر از آن موظف به پاسخگویی هم هستم.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
باسلام مجدد به جناب دکتر نقیبی عزیز
در نیت مثبت شما شکی ندارم ولی چنانچه مصر به ایجاد کانال ارتباطی با عزیزان هستید راهکار آن به نظر بنده این است که کانال ارتباطی خصوصی مثل ایمیل را در همین حکیم مهر اعلام بفرمایید تا دوستان با اطمینان بیشتر مسائل را با شما در میان بگذارند بدون اینکه پروای برخوردهای بعدی را داشته باشند و چنانچه برخوردی صورت گرفت بدانند از کجا و از چه کسی خورده اند.موفقیت بیشتر شما را در خدمت به مردم و همکاران آرزومندم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
حکیم مهر بهترین مکان برای ارتباط با صاحب نظران صنف هست در صورتی که اعتماد کنید و عمل کنید، زیاد دنبال نویسندگان نباشید
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
همکار عزیز سلام ؛ پیشنهاد خوبی است. می تواند عملیاتی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
جناب دکتر نقیبی عزیز برای یک بار هم شده به لابی کثیف و خطرناک مدیران کشتارگاههای صنعتی و برخی از مدیران کل وارد شده و با کمک دستگاههای نظارتی این مافیا ی بی رحم و از بین ببرید.ازتون خواهش می کنیم ما مسئولین فنی بهداشتی رو در یابید. لا اقل به خاطر مردم آحه اون بندگان خدا چه گناه دارند که باید در حقشون اجحاف بشه حکیم مهر خواهشا سانسور نکن
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
1
1
جناب دکتر نقیبی عزیز سلام
فرمایشات جنابعالی کاملا درست وبجاست ولی درفضایی دموکراتیک . وقتی همکاری بانام ونشان از اقدام خطرناک اداره کلی درخصوص پنهانکاری ببماری مرس در شترهای جاسک‌ عصبانی میشه چرا که باجان او بازی شده وبه یکباره درفردای همان روز کامنت تعریف و تمجید میداره بنظرتون چه اتفاقی افتاده ؟ یا وقتی درذیل کامنت من نوشتم تشخیص آنتروتوکسمی با دامپزشک هست ۱۲ کامنت منفی و صفر کامنت مثبت گذاشته میشه ولی با کاربر ناشناس پیام کذاشتم و نظرات مثبت زیاد میشه بنظرتون چه اتفاقی افتاده ؟وقتی که با نام انتقادی بجا از کمکاری سازمان میکنید و شما را تهدید به سوال و جواب دستگاه امنیتی میکنن بننظرتون چطور همکاران ناشناس نمانند ؟ ویا اینکه حکیم مهر دربسیاری از موارد نام اشخاص ویا استان را سانسور ودرمواردی که بعضا توهین اشکار هست اسامی رامنعکس میکنه بنظرتون دلیلش چیه . ؟
از آنجا که بنده طی چند سال اخیر جنابعالی رافردی دلسوز ، فنی و مسول میشناسم پیشنهاد میدم با رایزنی با سردبیر و مدیر مسول حکیم مهر کامنتهای با نام رو سانسور نکنند یا اگر فردی بعداز کامنت تهدید یا آذیت شد در همین فضا منعکس بشه . قطعا خیلی ها ناشناس نمیمونند . برقرار باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
4
جناب آقای دکتر ...
اینجا ریشه ها خشکیده!!!!
......................
دامپزشکی به فنا رفت
اون وقتاییکه شب و روز درس خوندم و تو کل آزمونهای چن ساله اخیر سهمیه دار ها جامو گرفتن،کی بود بپرسه چرا با این نمره ها.. با این تجربه و تخصص بیکارم..
................................
تا وقتی تعهد جای تخصصو داشته باشه همه ناشناس میمونن..
محمود حیدری فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
ضمن عرض سلام وادب وتبریک به دکتر عزیز امیدوارم این اخلاق حرفه ای که شما به ان اشاره نمودید دربین همکاران عزیزی که ناشناس قلم میزنند نهادینه والگو شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
2
در یکی از روزها که دکتر ماکنعلی به شهر ما امد بنده یک درخواست معمولی از ایشان کردم که نیز تا حدودی موافقت کردند بعدها متوجه شدم مدیر کل که در معیت ایشان بود ناراحت شدند این در حالی بود که موضوع هیچ مشکلی برای مدیر ایجاد نمی کرد و اصلا مربوط به ایشان نبود بگذریم .................. ولیکن ما هم در حال جداکردن ترکش های ناشی از صحبتهای خود توسط مدیر کل هستیم اگر این حرکت های شما پوپولیستی نباشد قابل تقدیر است شما اگر حتی یک کار کوچک ماندگار برای پرسنل بردارید ارزشمند خواهد بود قرار نیست تمام امور حل و فصل گردد
شفائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
1
با سلام
جناب آقای دکتر نقیبی با توجه به اینکه قطعا جنابعالی به کشورهای مختلف به عنوان ناظر بهداشتی و یا بازرس دوره ای اعزام شده اید و با توجه به تجربه جنابعالی در سطوح مختلف و حضور در دفتر قرنطینه با کشتارگاههای خارج از کشور و شرایط بهداشتی آنها آشنایی کامل دارید همچنین همکارانی که به کشورهای مختلف اعزام شده اند قطعا این مطالب را تایید خواهند کرد که در اکثر کشتارگاههای خارجی خصوصا در کشورهای درجه 2 شرایط ضمن اینکه تخلفات بسیار زیادی صورت می گیرد شرایط بهداشتی نیز بسیار نامطلوب است و حدف ناظر بهداشتی از در این کشورها با این شتاب منطقی به نظر نمی رسد لطفا در خصوص اعزام ناظرین بهداشتی تجدید نظر بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
درود و سلام وارادت خدمت دکتر شفائی عزیز
دکتر روزهایی بر سازمان گذشت که شعار "اولویت روابط عمومی" تسلط بر همه ضوابط و اصول علمی داشت
اقتدار علمی و مدیریتی را برای همه مسئولین فعلی سازمان از خداوند متعال خواستاریم.اما به قول سعدی:
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید(دکتر دستور را خدا حفظ فرماید انشاءالله)
...........................
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام. اعزام و عدم اعزام ناظرین بهداشتی هم مزایایی داشت و هم معایبی . بعنوان کسی که طی ۶ ماهه اخیر مسئول دفتر قرنطینه بودم یک پیشنهاد برادرانه دارم . بودن ناظرین بهداشتی در کشتارگاههای خارج از کشور را "سفید مطلق " و نبودنشان را "سیاه مطلق" نبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
آقای دکتر نقیبی بزرگوار حداقل من فهمم پایین تر از سفید مطلق است و شاید هم شما معذوریت در سخن گفتن دارید از شروع سفر را تا به انتهایش بهمراه خواری هایش دامپزشک تحمل میکرد بلکه ابتدا کمی خود و سپس مردممان از این رهگذر منتفع گردندچون همه باور داریم اعتبارات دامپزشکی ضعیف است ،و کاری از کسی ساخته نیست ولی پس چه عمل برجسته ای در طی این سالها انجام شده است اگر آن را ذکر بفرمائید تشکر میکنم به قولی چه کردید که با افتخار از آن یاد کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
6
همکار محترم جناب آقای دکتر نقیبی
مجموع نظرات همکاران ذیل این اظهار نظر جنابعالی نشان می دهد که سازمان دامپزشکی کشور به شدت به یک مجرای امن ارتباطی با با بدنه کارشناسی خود حتی در دورترین نقاط کشور نیازمند است. نحوه برقراری این ارتباط از هنرهای جنابعالی می تواند باشد. آیا تا به حال از خود پرسیده ایم سازمانی که باید کارشناس محور باشد چرا کارش به جایی رسیده است که بیشتر کارشناسانش در حد یک اپراتور دیپلمه به امتثال امر مافوق خود اشتغال دارند؟ وقتی که سازمان از اقناع بدنه کارشناسی خود برای اجرای طرحهایش عاجز بوده و صرفا به روش دستور اداری کارهایش را به پیش ببرد انتظاری بیش از این نداریم که در مدت بیش از نیم قرن در مبارزه با بیماریهایی مانند سل و بروسلوز کم اثر بوده و بازدهی لازم را نداشته باشد. با این حساب وضعیتمان در برابر بیماریهای نوپدید و بازپدید کاملا مشخص است. وقتی سازمان کارشناس- محوری مانند سازمان دامپزشکی کشور هیچ چشم انداز بلند مدت امیدوارکننده ای برای همکاران و جامعه هدف خود ترسیم نکند چگونه می توان از آن انتظار بهره وری داشت؟ وقتی که هیچ معیار و شاخص استانداردی برای ارتقای اداری و انتصاب مدیران وجود ندارد آیا امیدی برای ارتقای اداری سالم می توان متصور بود؟
بدنه فنی و کارشناسی این سازمان از بسیاری از حقوق اولیه خود محروم مانده است که به برخی از آنها اشاره می شود:
- ناشایسته سالاری عمیق و مدید طی دهه های گذشته
- حاکم شدن روابط ناسالم به جای روابط سالم اداری
- حاکم شدن رویه های غیر علمی به جای نظرات کارشناسی به بهانه های واهی و شبه قانونی
- ارتقای روزافزون افراد فاقد صلاحیتهای علمی و اداری و منزوی شدن نیروهای کارامد و علمی
- کم توجهی به معیشت حداقلی همکاران طی دهه های گذشته
- دخالتهای فرابخشی گسترده در امور اداری و کارشناسی سازمان
جناب آقای دکتر بهمن نقیبی: شاید بفرمایید که این نگاه بدبینانه است ولی خدمتتان عرض می کنم با نزدیک به سی سال حضور در بخشهای مختلف دانشگاهی، بخش خصوصی و دولتی تمام موارد فوق را با پوست و استخوان خود لمس کرده ام بنابراین انکار یا تغافل موارد یاد شده، مشکلی را حل نخواهد کرد. نخستین گام حل مشکل، پذیرش آن است.
هم شما و هم همه همکاران، نیک می دانند که این روند متاستاتیک بوده و اهل علم، پیش¬آگهی خوشبینانه¬ای برای آن قائل نیستند. برای کند کردن این روند پیشرونده و معکوس سازی آن هنوز کورسوی امیدی هست. اگر توان و استقامت ورود به این میدان پرمخاطره را دارید با راه اندازی یک کانال ارتباطی امن و به کارگیری کارشناسان و صاحب نظران بخش خصوصی و دولتی و پیش کسوتان دلسوز، مقدمات آن را فراهم آورید. از شما و همکارانتان انتظار نداریم مشکلات انباشته چند دهه گذشته را حل کنید. اما همین که در این راه قدم بردارید برای دلسوزان کشور امیدوارکننده خواهد بود. موفق باشید.
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
سلام. ممنونم از نظرات مبسوط مسئولانه تان. تلاش خواهم کرد موارد مطروحه را پیگیری نمایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
5
به گفته بنگر نه به گوينده آن.
امير المؤمنين على بن ابيطالب عليه السّلام:

لاَ تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَالَ وَ اُنْظُرْ إِلَى مَا قَال

به گوینده نگاه مکن و به سخن نگاه کن.

این ، نه یک دستور دینی صرف یا موعظه اخلاقی که یکی از فرمول های پیشرفت هر جامعه ای است.
هر گاه مردمان جامعه ای خود را از قید حب و بغض افراد رهانیده و به حق و باطل سخنان و اعمال آنها توجه کرده اند ، مسیر ترقی شان گشوده شده است ولی جوامعی که ملاک ها و میزان هایشان ، نه "حق و حقیقت" که "افراد و گروه ها" بوده اند ، با سر به زمین خورده اند. کشورهای جهان سوم که پر هستند از قهرمانانی که مردم آنها را می پرستند ، مصداق عینی این ماجرایند.

به هزار تأسف باید گفت که جامعه ما به شدت از عمل به آموزه ارزشمند حضرت علی علیه السلام فاصله گرفته است و عمدتاً نگاه می شود که "چه کسی" می گوید و اکثراً کاری ندارند که "چه چیزی" گفته می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
دکتر عزیز شما که به دنبال حاشیه ها نبوده و نیستید. شما هدف بزرگی دارید و قصد خدمت جانانه . پس ادامه بده که موفقی . بگذار دیگران البته ناکسان هرچه خواهند بگویند ولی تو موفقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
1
6
جناب آقای دکتر نقیبی عزیز و همکاران عزیزبا سلام
در ادارات کل دامپزشکی استانها و معاونت های آنها با سوء مدیریت که وجود دارد مدیران مجموعه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات اداری همکاران وجود ندارد با گماشتن تعدادی افراد در اتاق های ورودی به محل کارآقایان امکان ملاقات با عزیزان به سختی صورت گرفته و همیشه بنا به اظهارات گماشتگان یا در جلسه تشریف دارند یا در اتاق در حال جلسه با دوستان خود می باشند آیا کارشناسان اداری و پشتیبانی سازمان رصدی درخصوص حکم های کارگزینی همکاران و پست های که عزیزان با سلیقه های کاملاً شخصی و خصمانه اعمال کرده و یک دامپزشک با استخدام در بدو ورود با مدرک دکتری با بیش از 20 سال سابقه از کسانی که با مدرک دیپلم بصورت قراردادی و کارمشخص و شرکتی و... با پارتی بازی های مدیران کل ودوستانشان برای شغل های خدماتی و راننده و... جذب شده ودر سنوات گذشته موفق به اخذ مدارک تحصیلی بالاتر شدند حکم های پرسنلی و حقوق دریافتی آنها بیشتر بوده و و کاملاً سلیقه ای حکم های آنها دستکاری شده است کسی پیگیر این موضاعات می باشد. در اتاق کدام مدیر کل و معاونت های ایشان باز می باشد که همکاران بتوانند حرف های دلشان را بگویند .تعداد قلیلی از مدیران کل استان ها و ...با تلاش شبانه روزی فقط در پیشبرد اهداف خودشان موفق هستند امادر خصوص مشکلات همکاران گوش شنوایی وجود ندارد اگر پیگیری صورت گیرد کاملاً خصمانه دمار از روزگارتان در آورده و با انتقال به شهرهای دیگر به مقصودشان می رسند....
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام . بعنوان یک تجربه در زمان مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان قزوین ؛ باز بودن درب اتاق مدیر کل بصورت تمام وقت و حتی زمان برگزاری جلسات هیچگاه باعث اختلال در کارم که نشد اتفاقا" اثرات بسیار درخشانی در پی داشت.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
7
با سلام . جناب دکتر نقیبی عزیز ، جدبدا یکی از مدیران کل یکی از استانهای ..... کشور منتقدینش {کامندان دامپزشکی}را تهدید کرده که از طریق پلیس فتا و در آوردن آی پی انها اقدام میکند تا منبعد انتقاد از این مدیر ارزشی صورت نگیرد آیا در طول تاریخ دامپزشکی سابقه داشته است اینچنین زبان تهدید مدیرکل به کارمندان ؟ حال شما می فرمایید ناشناس نمانید ولی ناشناس ماندن در چنین فضایی بهتر است چون موجب غضب مدیرکل شده و گارمند را بیچاره میکند . البته که سازمان در این چنین موارد تا این لحظه منفعل بوده و اصلا بدلایلی که روشن نیست به خواست همکاران این استان توجه نمیکند .هرجند گزارشات زیادی بر اساس مستندات به دفتر بازرسی سازمان و ... داده شده ولی متاسفانه ...
رهنما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
3
جناب دکتر عزیز
همین که کامنت ها رو میخونید خودش با ارزش است و احترامی است به همکاران از این بابت قدردانم. چند توصیه خدمتتان دارم:
1-از طریق سایت سازمان یه کانال ارتباطی برقرار کنید تا شما و رئیس محترم سازمان بلا واسطه شنوای حرف همکاران گردند.
2-اصلاح را از خود سازمان آغاز کنید حتی بهتر است بگویم از همان بخشی که بودین و شاید هنوز هستین یعنی دفتر قرنطینه ............................
3-یه راهی پیدا کنین تا از نیروهای با سواد و کاری استانها به سازمان ببرین تا سازمان از اون حالت در جا زدگی خارج بشه
4-فکر حقوق و معیشت همکاران در استانها باشین چون بازوان شما اونها هستن اگه اونا ناتوان باشند هیچ طرح و برنامه ای موفق نخواهد بود.
5-روال منطقی و عقلایی این است که کسی که در مناطق دور افتاده کار میکند از نظر درآمدی باید در سطح بالاتری باشد تا یه کارشناس بیسواد در سازمان که متاسفانه این موضوع کاملا بر عکس هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
2
در کامل کردن مطالب بالا اختلاف حقوق بیش از 10/000/000 ریال می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
4
اقای دکتر نقیبی ،شخصا تصمیم گرفته ام چون زیردستان جنابعالی تا سطح حتی شهرستان را ناعادل میدانم من بعد برای درخواستهای خودم به دیوان عدالت اداری پناه ببرم گرچه ممکن است نتیجه مورد نظر عاید نگردد. ولی به هر حال وجدانم آسوده است که تلاش خود را برای احقاق حق خود نموده ام ضمن اینکه بقیه دستگاه های دیگر را نمیدانم ولی در دامپزشکی نیروی سالم که تملق بلد نیست بدرد نمیخورد
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
1
به نظر بنده بسیاری از همکاران عزیز که ذیل این مطلب کامنت گذاشته اند، از مسئولیت دکتر نقیبی بی اطلاع هستند.
ایشان معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان هستند و امورات فنی تخصصی در حوزه ایشان است؛ بنابراین بازگو و گلایه در مورد حق تسری و امور مالی و حقوقی همکاران، برعهده سایر معاونت ها بوده و ایراد آن، به دکتر نقیبی ارتباطی ندارد.

امید است با نصب ایشان در معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی؛ نقشه جامع، کامل و بروزی در جهت حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور تهیه و اجرایی شود.
متأسفانه در مواجه با اپیدمی بیماری ها مخصوصا امراض اگزوتیک مانند بیماری لمپی اسکین، همچنان از دستورالعمل های گذشته استفاده میکنیم که در عصر حاضر قدیمی بوده و چاره ساز نیست.
چند سال پیش تب برفکی، یکی دو سال پیش لمپی اسکین، و شاید در سالهای آینده گرفتار اگزوتیک های دیگری مانند بیماری طاعون اسبی، زبان آبی گوسفند، آکابان و ... شویم که این هشدارها می طلبد قبل از شیوع و بروز هر نوع بیماری، آمادگی لازم را جهت مقابله با آن پیدا کنیم.

بنده حقیر پیشنهاد میکنم به مانند زلزله که هر چند وقت یکبار مانوری جهت آموزش در مدارس اجرا می شود؛ سازمان دامپزشکی نیز مانور مقابله با بیماریهای اگزوتیک را در شبکه های دامپزشکی بویژه استانهای مرزی اجرا کند تا در مواقع لزوم نیروها یاد گرفته باشند چطور با واکنش سریع بیماری را مهار و تحت کنترل درآورند و خسارت به مراتب کمتری به صنعت دامپروری کشور وارد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
دکتر جان کامل حق با شماست ولی دکتر نقیبی به جهت تسلط کامل به حوزه اداری و مالی و دلسوز بودن در بدنه سازمان حتما در حل این مشکلات و انتقال آن به معاونت توسعه که شاید دغدغه همکاران را ندارند و ارتباطی هم با بدنه سازمان ندارند کمک کننده هم باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
5
جناب اقای دکتر نقیبی بنده با ۳۴ سال سابقه خدمت دولتی بعنوان دامپزشک در یکی از استانها خدمتتان عرض میکنم که در شرایطی که سیستم اشکال دارد و اکثر مسئولین با فشارهای بیرونی انتصاب میشوند و سیستم سهمیه ای در پذیرش دانشگاهها برای تربیت مسئولین وجود دارد به استحضار میرساند که ناشناس ماندن برای در امان ماندن روزی خانواده بهتر است انصاف نیست که بخاطر اظهار نظر یا کامنت شما افراد تحت تکفلتان در مضیقه مالی قرار گیرند چون تجربه و سوابق کاری حقیر از جنابعالی بیشتر است لذا پیشنهاد میکنم ناشناس بمانید به عافیت نزدیکتر است برقرار باشید
نا
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
1
حکیم باشی از خودتون....ندیدم و....
دکتر محمد دهداری دامپزشکی سروستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
1
2
با سلام خدمت استاد بزرگوار دکتر نقیبی عزیز.
بسیار خرسندم که یک مسئول با این رتبه ،نقدپذیر و چهره ای مردمی و دلسوز می باشند که جواب تک تک همکاران را می دهند.
..............................................
امیدواریم با کمک جنابعالی و مدیرکل جدید شاهد تحولات خوبی در استان فارس باشیم.از جنابعالی خواهشمند است بیشتر به فکر استان نخبه پرور و بافرهنگ فارس باشید و امیدواریم بیشتر بتوانیم ازآموزه های جنابعالی بهره مند شویم و شاگردان خوبی برای جنابعالی در جهت نوسازی و علمی کردن دامپزشکی فارس باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
اقای دکتر نقیبی با سلام همانگونه که مستحضرید چند سال قبل افزایش ۳۵ درصد شامل حال پرسنل شد ولی در همان زمان به کارشناسان فنی کمتر از ۲۵ درصد اختصاص یافت و این در حالی است که با افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم حدود ۱۵ به دامپزشکی تعلق گرفت چنانچه میسر است احکام آن مقطع را بطور تصادفی در هر استان بطور نمونه برای کارشناسان بررسی بفرمائید چراکه بنظر میرسد پرسنل دامپزشکی در این بین بسیار متضرر گشته اند در مجموع دو مرحله افزایش، با احتمالا بسیار فراوان انچه برای یک دامپزشک کارشناس افزایش یافت بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بود البته مدیران بطور کامل افزایش را دریافت نمودند فردی با مدرک دکتری در جهاد کشاورزی که ۱۰۰ تومن از من دریافتی اش کمتر بود در حال حاضر و البته با ۲۴ سال سابقه (۴سال از من بیشتر)با اعمال فصل دهم، دقیقا یک میلیون و ششصد هزار تومن دریافتی بیشتر دارد اگر در زمینه ی ضرایب ناقص تسری هم که به میزان دلخواه تقسیم میگردد بررسی انجام گردد ممنون و سپاسگزارم میشوم
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
با سلام ؛ در حدی که من میدانم افزایش ۳۵ درصدی امتیازات فصل دهم در تیرماه سال ۹۲ و مابقی ۱۵ درصدی آن در اسفندماه ۹۸ ربطی به اداری و فنی بودن افراد ندارد و در مورد تمامی پرسنل مشابه عمل شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
سپاس فراوان از جناب آقای دکتر نقیبی،سئوال اصلی این بود آیا در همان مقطع ۳۵ درصد افزایش به همه تعلق گرفت یا خیر،اطلاعاتی که حقیر دارم اینچنین نیست و برخی در حدود ۲۲ درصد افزایش داشتند منتهی من نمیتونم قطع به یقین صحبت کنم از اینرو خواستم اگر امکان پذیر است بررسی شود ممنونم
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
سلام . اینها دو موضوع کاملا" مجزا از هم هستند. افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بنیزان ۵۰ درصد برای تمامی همکاران اعمال گردیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اقای دکتر نقیبی از پاسخگویی شما ممنونم گرچه میدانم محدودیت هایتان زیاد است ولی این پاسخ گویی مکرر شما ،احتمالا بزرگی و بزرگواریتان را به رخ می کشاند باز هم سپاسگزارم و تشکر میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
جناب دکتر نقیبی با سلام
شاید بهترین بهانه برای باز شدن فضای کارشناسی و علمی طرح این سوال از سوی سازمان باشد که در شرایط ویژه کورونایی کشور سازمان دامپزشکی چگونه می تواند از چالش موجود فرصت سازی کند؟
شاید در بین اظهارنظرهای کارشناسی پاسخ های درخور توجهی یافت شود.
دوست وهمکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
2
4
جناب آقای دکتر نقیبی سلام، بعنوان دوست و همکار شما در اداره کل قزوین و اتفاقا کمی متفاوت از نظر دیدگاههای سیاسی و ... ، اجازه بدهید به دلیل اینکه ممکن است منافعی از گفته هایم متوجه خودم بشود نامی از من نباشد تا راحت تر مطالبم را بیان کنم. 1- ورود جنابعالی به پاسخگویی به اظهار نظر های در رسانه مجازی همچون قایقرانی در رودخانه خروشان صخره ایست؛ البته در مهارت شما شکی نیست ولیکن مراقب باشید ریسک آن بالاست دقیقا به دلیل همین نقطه ضعفی که درسیستم مجازی به آن اشاره کرده اید، فقط مراقب باشید.
2- در حال حاضر شما قبل از اینکه بخواهید پاسخگو باشید باید شنونده باشید تا در برنامه ریزی هایتان لحاظ شود. البته همانگونه که جنابعالی بهتر از بنده می دانید، یکی از راههای دریافت اطلاعات رسانه است و بهتر از آن حضور در استانها ، بااولویت حضور در میان بهره برداران و نه فقط شنیدن گزارش مدیران استانی 3- تقویت نظارتهای واقعی توسط کارشناسان دفاتر و حتی نظارت کارشناسی متقابل استانها از یکدیگر و از دفتر فنی سازمان، بسیار مفید وکمک کننده است. 4- آنچه که بسیار مهم است و در اختیار جنابعالی نیست موضوعات انتصابات مدیران استانی، انتصابات داخل استانی و ... که روشهای انجام آن نیاز به توضیح ندارد. فردی با پرونده تخلفات اثبات شده دارای رأی هیئت در یک استان مسؤولیت می گیرد! حتما در این شرایط انتظار ندارید همه به راحتی اظهار نظر کنند ! این رو اضافه کنید به تشکیلات عریض و طویل بازرسی ، حراست و ... که سالهاست که عقیم اند!!! 5- در آخر نقش موثر موضوعات مالی بر بخش فنی است که به نظرم درحال حاضر باید به برخی عملکردها بادیده شک نگریست و مطمئن باشید تخلفات زیر پوستی و در مواردی حتی علنی مجموعه فنی در ستاد سازمان ، ادارات کل و شهرستانها را همچون موریانه ای در حال خوردن است هرچند نیروهای با وجدان در این مجموعه ها کم نیستند.
پیشنهاد می کنم بعنوان یادگار این اثر را از خود بجای بگذارید: سازمان از نظر محتوی و ماهیت به شدت توخالی و صرفا بصورت ظاهری و شکلی امورات فنی را انجام می دهد ، عقب ماندن سیستم حاکمیت از همکاران بخش خصوصی و حتی بهره برداران کاملام مشهود است؛ لذا بهبود آموزشهای ضمن خدمت بصورت دوره های اختصاصی کوتاه مدت ، انجام آموزشهای حضوری از واحدهای خارج از کشور که متأسفانه حذف نظارتهای بهداشتی گوشتهای وارداتی ضربه مهلکی بر بدنه کارشناسی سازمان خواهد زد که در سالهای آینده خواهید دید چراکه جنبه آموزشی این اعزامها بسیار پررنگ و مهم بوده است.
بهرحال تشنگی جنابعالی در جهت انجام یک کار موثر در شما بخوبی مشهود است . موانع زیادی دارد ولی شما حداقل 80 درصد آنرا می توانید برطرف نمایید که طبق اصل پارتو با انجام آن به نتیجه موفقیت آمیز خواهید رسید.
خدانگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
به گمانم آقای دکتر نقیبی بزرگوار میخواهد نوعی بدعت گذاشته و تلنگری بر دیگران باشد که ابتدای به ساکن مسئولین دامپزشکی موظف به شنیدن پیام همکارانشان هستند گرچه کاری از دستشان بر نیاید و گرنه همگان با تنگنا ها آشنایند و آقای دکتر احتمالا باهوش تر از من و شماست که در دام فضای مجازی بیفتد من نه به ایشان ارادت دارم و نه ایشان را دیده ام و به زعم من این حد از وقت گذاشتن برای پرسنل بزرگی کردن است من بنوبه خودم ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
3
با سلا م خدمت دکتر عزیز لطف کنید به کارگزینی و امور رفاهی استان .......... سروسامان دهید.حق خیلی از همکاران ضایع گردیده است.چه در تغییر وضعیت هاو چه در رتبه و گروه.
همکار
|
Germany
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
4
باسلام عرض ادب و احترام
آقای دکتر نقیبی استاد بزرگوار و عزیزم
لطفا از دکتر خلیل زاده سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی حمایت کنید که انسان کاری،دلسوز و مؤمن است دامپزشکی باید فنی باشد نه اینکه سیاست زده شود و یک عده بخواهند حاشیه ایجاد کنند .
التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
2
دکتر عزیز فتح باب خوبی است ولی اول باید ظرفیت انتقاد در سازمان ایجاد شود تا زمانی که افراد ظرفیت انتقاد نداشته باشند نوشتن اسم افراد باعث آسیب به آنها خواهد بود. بر فرض بنده قصد دارم از مدیری تعریف کنم بعد از چند صباحی ایشان عوض می شود و اون دوست عزیزی که مدیر جدید است خودش یا اطرافیانش می گویند فلانی تو تیم اونا بود پس بکوبیمش یا حداقل محدودش کنیم اون دوست اوناست در حالی که اون نفر نظرش رو گفته شاید شما اگر شما بهتر کار کنی از شما تعریف تمجید بیشتری کند یا عکس این بنده نقد شمار رو می کنم فردا قرار است پست بگیرم شما عامداً یا نا خودآگاه پیش خودت میگی این من رو قبول نداره پس در نهایت جوانمردی موافقت نمی کی. ولی هستند مدیران استانی که روزی که مدیر کل می شوند فقط دنبال تهیه لیست دشمنان هستند تا اونها رو محدود و نابود کنن. تا افراد مصونیت نداشته باشند معقول نیست که بخواهیم اسم خود را فاش کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
0
با سلام حتما جناب آقای دکتر نقیبی کامنت های ذیل خبر انتخاب سرپرست جدید دفتر قرنطینه رو هم مطالعه خواهند کرد و البته اگه نظر همکاران مهم باشد.
خادمی _ دامپزشکی دولتی البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
1
مطالب بسیار خوب و تذکر بجایی هست .
متاسفم که فضای شعاری ، تملق و چاپلوسی ، ترس و دروغ جای بسیاری از فضیلتها که بدان اشاره فرمودید گرفته است بنده معتقدم باید درحدمقدورات برای اینکار قشنگ قدمی برداشت . در پیشنهادات وارائه تجارب درزمینه های دامپزشکی اگر هویت حقیقی وحقوقی معلوم باشد توجه و پیگیری بدنبال خواهد داشت. نظرات خوانندگان هم خیلی متنوع و نشان از دغدغه هایی دارد که فقط درصورت ارتقا ظرفیت اخلاقی و توانایی های حرفه ای مدیران مرتفع خواهد شد .
دولتی ری
|
United States of America
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
با سلام دکتر عزیز با توجه به تورم امسال در صورتی که بخواهیم انگیزه کارمندان بادر نظر گرفتن به دریافتی های ۳ تومن و ۴ تومن کاهش شدید نداشته باشد لطفا به معیشت و دریافت‌ها توجه ویژه کنید
نظر شما
ادامه