کد خبر: ۵۸۱۶۶

طبق نتایج آزمایش واکسن کرونا توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد روی خوک ها، ۲ دوز از این واکسن واکنش آنتی بادی قدرتمندتری در بدن حیوانات ایجاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، تحقیقی روی خوک ها نشان داده ۲ دوز از واکسن ویروس کرونا که در دانشگاه آکسفورد توسعه یافته واکنش آنتی بادی بیشتری در بدن این حیوانات ایجاد می کند.

این واکسن هم اکنون مراحل آزمایش های بالینی را طی می کند و محققان امیدوارند در سال جاری کارآمدی آن تایید شود.

پژوهش های پیشین نشان داده بود یک دوز این واکسن از میمون های ماکاک در برابر بیماری محافظت می کند. اکنون تحقیق انستیتو «پیربرایت» که با دانشگاه آکسفورد همکاری می کند، حاکی از آن است که  ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ واکنش ایمنی بیشتری در بدن خوک ها به وجود می آورد و بنابراین روشی موثرتر برای محافظت در برابر ویروس به شمار می آید.

 البته هنوز مشخص نیست چه سطحی از واکنش ایمنی برای محافظت از انسان در برابر ویروس کرونا لازم است. محققان اعلام کرده اند نتایج پژوهش روی خوک از آن جهت اهمیت دارد که نشان می دهد ۲ دوز از واکسن جدید  در انسان ها نیز مقاومت بالاتری در برابر کووید ۱۹ ایجاد می کند.

به طور دقیق محققان در این تحقیق شاهد افزایش میزان مشخصی از آنتی بادی خنثی کننده ویروس بودند. این آنتی بادی به ویروس متصل می شود و عفونت را مسدود می کند.

با این وجود برای بررسی کارآمدی واکسن روی انسان ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

پروفسور بریان چارلستون مدیر انستیتو پیربرایت می گوید: این نتایج نوید بخش است و نشان می دهد تزریق ۲ دوز از واکسن  واکنش آنتی بادی خنثی کننده ویروس را بیشتر می کند.

منبع: اسوسیشن

نظر شما
ادامه