کد خبر: ۵۸۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: حامیان محیط زیست در سبزوار طی دو هفته اخیر با کمک به ۲۲ حیوان زخمی در حیات وحش و تحویل آنها به اداره محیط زیست موجب نجات این وحوش و تداوم حیاتشان شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حمیدرضا صادقی» روز چهارشنبه افزود: عمده این گونه‌های حیات وحش بره آهو، عقاب، سارگپه، دلیجه، بوتیمار، جغد، شانه به سر، فلامینگو و جوجه بلدرچین بوده است.

وی ادامه داد: این گونه های حیات وحش پس از معاینه جهت تیمار به دوستداران حیات وحش تحویل داده شد تا پس از معالجه و بازتوانی کامل در دامن طبیعت و در زیستگاههای مناسب خود رها شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از این ۲۲ گونه حیات وحش تا کنون چهار بوتیمار کوچک، پنج سارگپه و چهار دلیجه پس از مداوا در طبیعت رها شده اند و سایر  گونه ها در مرحله بازتوانی قرار دارند.

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با گونه های مصدوم حیات وحش، بلافاصله مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی مانند بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.

شهرستان‌های سبزوار و داورزن دارای دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
واکسن هاری و دام کوچک تو این استان کم شده
نظر شما
ادامه