کد خبر: ۵۸۱۱۳
 

ارتش رژیم صهیونیستی برای ارتقای تسلیحاتش، بر روی حیوانات زیادی هزاران آزمایش خشن و بی‌رحمانه انجام داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت سندی را منتشر کرد که انجمن اسرائیلی و غیردولتی «بگذارید حیوانات زندگی کنند» این سند را از وزارت جنگ اسرائیل به دست آورده است. این سند نشان می‌دهد هزار آزمایش روی حیوانات مختلف در سه سال گذشته انجام شده است.

ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیلی بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی روی ۴۰ قلاده سگ، ۲۵ رأس بز، ۱۰ رأس قوچ، ۱۲۵ خوک و... آزمایش انجام داده‌اند.

در برخی از این آزمایش‌ها در دریا از حیوانات برای شبیه سازی حادثه‌ای که قربانیان متعدد داشته باشد استفاده شده است.

از حیوانی که برای آزمایش‌های پزشکی در دوره‌های تمرین نظامی بیشترین استفاده را کرده اند، خوک است و علتش نیز ساختار قلب و دستگاه تنفسی آن است که به قلب و دستگاه تنفسی انسان شباهت دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت از وزارت جنگ این رژیم سؤالی کرد که به آن پاسخ قاطع داده نشد و همین باعث شده است باب حدس و گمان‌ها درباره اقدام ارتش اسرائیل به فروش حیوانات به خارج برای اجرای آزمایش‌های نظامی روی آن‌ها به شدت قوت بگیرد.

این منبع گفت این وزارتخانه پیش از این هم روی حیوانات، آزمایش‌هایی مانند واکنش بدن به انفجار یا ترکش‌های انفجار انجام داده بود.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک افسر سابق در ارتش اسرائیل که در تمرینات پزشکی شرکت داشته، نوشته است ادعای استفاده از این حیوانات فقط برای تمرینات نجات بخش زندگی در دوره‌های تمرینات ارتش یک فریبکاری است.

او افزود در تمرینات پزشکی در جهان از جمله در بهترین دانشگاه‌ها مدت زمان طولانی است که از آدمک‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

این افسر سابق، ارتش اسرائیل را به آزمایش‌های بی رحمانه روی حیوانات و به دور از چشم مطبوعات متهم کرد.

اما ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد از حیوانات فقط در موارد اندکی برای تحقیقات پزشکی و تمرین آن هم زیرنظر دامپزشکی متخصص استفاده می‌کند.

 

نظر شما
ادامه