کد خبر: ۵۸۱۱۱
 

دو هسته پژوهشی اختصاصی کرونا در دانشکده‌های علوم پایه و دامپزشکی دانشگاه شهرکرد تشکیل و راه‌اندازی شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،   «دکتر محسن مبینی» معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه شهرکرد  با اشاره به ارائه و بررسی ۱۵  طرح پژوهشی  و فناورانه در مورد ویروس کرونا از سوی استادان دانشگاه گفت: تشخیص دقیق ویروس با استفاده از بایو سنسور‌ها و طراحی و تولید یک واکسن اختصاصی علیه ویروس کووید ۱۹ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از جمله این طرح‌ها هستند.

او با اشاره به تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در طول دو سال گذشته افزود: ۵۰ درصد طرح‌های مصوب کارگروه آموزشی و پژوهشی استان از سوی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد انجام می‌شود.

مبینی با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها مورد حمایت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است اضافه کرد: دو هسته پژوهشی اختصاصی کرونا نیز در دانشکده‌های علوم پایه و دامپزشکی دانشگاه تشکیل و راه‌اندازی شده است.

او به راه اندازی یک سامانه برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهرکرد برای حل مشکلات و رفع نیاز دستگاه‌های اجرایی و ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره و ادامه داد: پارسالبه منظور تقویت ارتباط با حوزه صنعت و حل مشکلات استان مشوق‌هایی به استادان داده و شیوه نامه فرصت مطالعاتی استادان در بخش صنعت و جامعه تبیین شد.

مبینی به حمایت از دانشجویان دارای ایده اشاره و اضافه کرد: تقویت روحیه کارآفرینی در استادان و دانشجویان به عنوان یک اولویت به صورت جدی پیگیری می‌شود به گونه‌ای که راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی در همین راستا بوده است.

او با بیان اینکه پارسال دانشگاه شهرکرد برای نخستین بار در رتبه بندی تایمز قرار گرفت گفت: ایرانیان دارای مدرک دکتری و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر خارج کشور می‌توانند دوره پسادکترای خود را در این دانشگاه سپری کنند .
 
نظر شما
ادامه