کد خبر: ۵۸۰۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: ارز دولتی نباید به منظور واردات نهاده‌های دامی هزینه شود، از سوی دیگر باید اجازه واقعی شدن قیمت‌ها را صادر کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت گوشت قرمز و دام زنده، گفت: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز و سفید به واسطه افزایش قیمت نهاده‌ها که نرخ برخی از آنها به کیلویی 3 هزار تومان رسیده افزایش داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های دامی به سختی وارد کشور می‌شود و متاسفانه از سوی دیگر تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین نمی‌کند، تصریح کرد: کمبود نهاده دامی با نرخ دولتی باعث شده تا دامداران نیاز خود را از بازار آزاد و با نرخی بالاتر از میزان تعیین شده توسط بخش دولتی تامین کنند. 

وی با اشاره به اینکه سبوس و ذرت اختصاص داده شده به دامداران توسط بخش دولتی و وزارت جهاد کشاورزی نیاز یک روز دامداران در ماه را تامین می‌کند، اضافه کرد: دامداران برای تامین نیاز 29 روز دیگر دام‌های خود نهاده‌های وارداتی را از بازار و با نرخ بالایی تهیه می‌کنند و همین موضوع نرخ تمام شده را افزایش می‌دهد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه کاهش هزینه تمام شده دامداران بازار گوشت قرمز را تنظیم و از زیان مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: دولت باید نهاده دامی مورد نیاز بازار را با ارز آزاد تامین و مابه‌التفاوت آن را برای حمایت از مصرف‌کنندگان با استفاده از روش‌های مختلف در اختیار آنها قرار دهد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز اختصاص یافته به واردات نهاده‌ها باید تک نرخی باشد، گفت: ارز دولتی نباید به منظور واردات نهاده‌های دامی هزینه شود، از سوی دیگر باید اجازه واقعی شدن قیمت‌ها را صادر کنند، قیمت 70 هزار تومانی خرید گوشت قرمز از دامداران متناسب با هزینه تمام شده آنها نیست.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
احسنت
دفیقا
راه ریشه ای و اساسی هم زمان برای گرانی گوشت و ورشکستگی تولیدکنندگان همین است:

1- واقعی شدن قیمت های نهاده ها و تولیدات دامی

2- هدایت میلیارده دلار یارانه ای به صورت کارت الکترونیک یارانه پروتئین به خانواده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
یعنی خدایی یک متخصص سر جاش نیست،
وقتی وزارتخانه اون باشه
مجلس کمیسیون کشاورزی این باشه
سازمان هم این
حتما توقع دارین قیمت و نهاده سرجاش باشه....
نظر شما
ادامه