کد خبر: ۵۷۹۳۹

معاون خدمات شهری شهردار تالش گفت: جولان سگ‌های بدون صاحب در سطح این شهر به یک معضل تبدیل شده و باعث گلایه شهروندان شده است و لازم است دستگاه‌های متولی در جمع‌آوری آنها با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «علیرضا مجیدزاده» اظهار کرد: در سال گذشته با کمک یک شرکت بخش خصوصی که با آن قرارداد بسته بودیم ۴۵ قلاده سگ بدون صاحب را از سطح شهر تالش زنده گیری و جمع آوری کردیم.

وی افزود: سگ‌ها بعد از زنده گیری به مکانی محصور در محوطه دفن زباله قروق منتقل شدند، اما این اقدام شهرداری با اعتراض شهروندان مواجه شد و حامیان حیوانات نیز بدون اجازه سگ‌ها را رهاسازی کردند.

معاون خدمات شهری شهردار تالش تاکید کرد: اعتراض و ناراحتی شهروندان نسبت به آلودگی محل دفن زباله منطقه گردشگری و ساحلی قروق و نگهداری سگ‌های بدون صاحب در آن محل به حق و درست است.

مجیدزاده از خیرین و حامیان حیوانات که توان نگهداری سگ‌های بدون صاحب را دارند خواست تا در این زمینه با شهرداری تالش همکاری کنند و افزود: شهرداری در حال حاضر محل مناسبی برای نگهداری سگ‌ها در اختیار ندارد.

وی تصریح کرد: برای دومین بار در حال مکاتبه با مسئولان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی هستیم تا مکانی مناسبی خارج از محدوده مسکونی در اختیار شهرداری قرار دهند تا بتوانیم پناهگاهی برای سگ‌های بدون صاحب احداث کنیم.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

 


نظر شما
ادامه