کد خبر: ۵۷۹۰۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی خبر داد:
در این انتخابات، ۳۷ کاندیدای حضور در پنجمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی برای کسب ۹ کرسی انتخابی این شورا به رقابت خواهند پرداخت ...
 

حکیم مهر: پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی نظام دامپزشکی فردا برگزار می‌شود و ۳۷ کاندیدای حضور در پنجمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی برای کسب ۹ کرسی انتخابی این شورا به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی فردا پنج شنبه ۲۲ خردادماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار و ۵۹ عضو مجمع عمومی نمایندگان از بین ۳۷ کاندیدا ۹ نفر را به عنوان عضو انتخابی شورای مرکزی انتخاب خواهند کرد.

شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان متشکل از ۱۷ عضو است که از این میان ۹ نفر با رای نمایندگان مجمع و ۸ نفر دیگر به عنوان عضو انتصابی و نماینده دستگاه ها و ارگانهای مرتبط با حوزه دامپزشکی کشور هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دو نفر دامپزشک به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی، یک نفر دامپزشک به عنوان نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر دامپزشک به عنوان نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری، یک نفر دامپزشک به عنوان نماینده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یک نفر دامپزشک به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست ۸ عضو انتصابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی هستند.

شایان ذکر است پیشتر دکتر محمدرضا صفری به عنوان نخستین نماینده وزیر جهادکشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی معرفی شده است و بقیه اعضای انتصابی نیز پس از انتخابات و مشخص شدن ۹ عضو انتخابی از سوی دستگاههای متبوع خود معرفی خواهند شد.

گفتنی است، تهیه و تصویب دستورالعملهای مربوط به مقررات اداری، مالی، تشکیلاتی، اجرایی و سایر دستورالعملهای مورد نیاز، اصلاح یا تغییر قانون سازمان از طریق وزیر جهاد کشاورزی، نظارت بر کار شوراهای استانی، تهیه و تصویب آئین‌نامه تشکیل کمیته‌های تخصصی دامپزشکی و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی، همکاری با مراکز تحقیقاتی، علمی و آموزشی و ارائه مشورتهای لازم در زمینه تهیه مواد درسی و محتوای آموزش دامپزشکی در سطوح مختلف و اتخاذ تصمیم در مورد چگونگی همکاری با دستگاههای اجرائی در زمینه مسائل صنفی و حرفه‌ای از جمله وظایف شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی است.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
وت
|
Australia
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
11
خوب این شورا به چه دردی میخوره؟؟!! سازمان نظام و سازمان با اون حجم مسولیت و نفوذ کاری از پیش نمی برند چه برسه به این شورا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بزرگترین معضل دامپزشکی و حتی دامپروری این کشور تعدد نهادهای تصمیم گیرنده است که شرایط را فقط بدتر کرده اند و میکنند و در نهایت از بابت پاسخگویی عملی و قانونی نیز هیچکدام زیر بار نمیروند و به گردن هم می اندازند ولی در پاسخگویی بین المللی ، فقط سازمان دامپزشکی دارای رسمیت و مسئولیت قانونی است .
شما هیچ جای دنیا چیزی به نام نظام دامپزشکی عملا نمیتوانید پیدا کنید و اگر چنین نهادی مفید بود حتما" در کشورهای پیشرفته از لحاظ دامپروری و دامپزشکی چنین نهادی وجود می داشت !!
جالب است حتی یک کامنت در حمایت از نظام هم در همین صفحه نمی توانید ببینید !!
بزرگترین خدمت برای دامپزشکی و دامپزشکان و حتی دامپروری و دامپروران کشور ادغام همه نهادها در زیر یک سازمان واحد با سابقه و مشروعیت علمی و عقلی و بین المللی است . حتی اگر آن نهاد هم به نوعی ضعفهایی داشته باشد ، حداقل فقط با یک سیستم معیوب مواجه هستیم که شانس بیشتری برای اصلاح دارد تا چندین سیستم از بنیان معیوب که زیر بار هیچ مسئولیت و اصلاحی هم نمی روند .
واکسیناتور
|
Philippines
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
11
دقیقا سوال منم همین بود اصلا کارایی این شورا چی هست در حالی که ما هنوز هیچ امکانات و خدماتی از نظام دامپزشکی ندیدیم اندازه یک کارگر ساختمانی نمی شیم که بتونیم بیمه کنیم نه تسهیلاتی نه امکاناتی فقط در یک صورت نظام به فکر ما هست اونم زمانی که نیاز به تمدید کارت عضویت باشه
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
7
علت اینکه تا کنون نظام دامپزشکی موثر نبوده این است که انتخابات شورای مرکزی آن با باند بازی همراه بوده و انتخاب کنندگان بر پایه توانمندی و تخصص افراد اعضای شورا را انتخاب نکردهاند در واقع به اعضای نظام که آنان را انتخاب کرده اند خیانت کرده و در پی منافع شخصی خود بوده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
مگر تغییری ایجاد شده؟؟؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
6
شورایی که ............ فقط هزینه عضویت هنگفت سالیانه میگیره مفتش گرونه ،میزان دریافتی نظام پزشکی و خدماتشو با دامپزشکی مقایسه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
3
یه نفر دوتا لاستیک برد در نمایشگاه ماشین گفت یه ماشین میخوام برا این لاستیک ها .
ج.م.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
5
بانگ انحلال نظام با این روش های غیرمعقول و قوانین ..... چند وقتی است درآمده.
.......................
انحلال بدست اعضای این نظام بزودی میسر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
لطفا از محبوبیت و سابقه و صلاحیت کاندیداتون اطلاع دقیق تری پیدا کنین ،ی افرادی حسابی اعضای نظام استانشون رو ب صلیب کشیدن حالا اومدن دنبال دیگران
عمیقا از این اوضاع متاثفم
خداوند در مورد اعمال ناشتیستتون قضاوت کنه
نظر شما
ادامه