کد خبر: ۵۷۹۰۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
دیدار اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی با رئيس سازمان دامپزشکی:
«دکتر شهریار رئوفت» افزود: رسیدگی به مداخلات افراد غیرمجاز در امور درمان و همچنین بحث کمبودهای واکسن در بخش دام و طیور از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ سه تن از اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی کشور، امروز میهمان رئيس سازمان دامپزشکی کشور بودند تا مسائل و مشکلات درمانگران بخش خصوصی را با سکاندار سازمان در میان بگذارند.

رییس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ضمن اشاره به مفاد جلسه امروز، گفت:‌ «هفته گذشته کانون پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک با دکتر ماکنعلی را ارائه کرد که در نهایت امروز حدود ۹۰ دقیقه خدمت ایشان رسیدیم. این جلسه به‌منظور اعلام همراهی و مشارکت کانون کشوری با سازمان دامپزشکی به‌عنوان بخش حاکمیتی دامپزشکی کشور در زمینه بررسی مشکلات و رفع آنها در حوزه درمان و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی برگزار شد که در آن دکتر حبیبی سرپرست دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشتند.»

 «دکتر شهریار رئوفت» ادامه داد: «رسیدگی به مداخلات افراد غیرمجاز در امور درمان و همچنین درخواست بازنگری در شیوه‌نامه به‌منظور رفع موارد اختلاف‌افکن آن، از مهمترین خواسته‌های ما بود. همچنین بحث کمبودهای واکسن در بخش دام و طیور مطرح شد.»

وی ضمن اشاره به کمیته‌ ۲ سال پیش که با هدف بررسی مداخلات امور درمان تشکیل شده بود، تصریح کرد: «احیای این کمیته و تحقق بخشیدن به آن در سطح کل استان‌ها یکی دیگر از خواسته‌های ما بود. مساله دیگر وضعیت ماده ۳۴ بود که رئیس سازمان دامپزشکی از تصویب آن خبر دادند.»

رئوفت وضعیت نسخ الکترونیک و سامانه‌های الکترونیکی را که در بخش‌های دارویی و درمانی حالت کنترلی دارد، از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه عنوان و خاطرنشان کرد: «دکتر ماکنعلی قول احیا و همراهی در این خصوص را دادند؛ کاری که می‌تواند خون تازه‌ای در رگ‌های بخش درمان به جریان بیندازد.»

وی در ادامه دکتر ماکنعلی را یک مدیر فنی دانست که از قبل در بطن مجموعه دامپزشکی حضور داشته و صاحب اطلاعات بسیار جامع و کاملی است و گفت: «امید بالایی داریم که با حضور ایشان در رأس سازمان، بخش‌های مختلف دامپزشکی از جمله بخش درمان حرکت رو به جلویی را تجربه کرده و مشکلات، با اطلاعات و اقتدار ایشان کم‌رنگ‌تر شود.»

رییس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی انجام بازنگری در شیوه‌نامه را یکی از تصمیمات این جلسه برشمرد و توضیح داد: «رئيس سازمان دامپزشکی کشور قول دادند که در اسرع وقت شیوه‌نامه را بازنگری کرده و در این بازنگری از حضور نماینده‌های بخش خصوصی استفاده خواهند کرد. همچنین مقرر شد در زمینه برخورد با افراد مداخله‌گر، هماهنگی‌ها با استان‌ها و ادارات کل انجام ‌شود.»

وی در ادامه ضمن انتقاد از مباحثی از جمله حد نصاب پایین امتیازها در دریافت پروانه، فعالیت نیمه‌وقت افراد و همچنین متراژهای غیراستاندارد برای دریافت پروانه، تصریح کرد: «کف امتیازهای مورد نیاز برای دریافت پروانه پایین است که لازم است در این زمینه یکسان‌سازی صورت گیرد.»

رئوفت در پایان با بیان اینکه جلسه بعدی کانون با رئیس سازمان دامپزشکی به زودی برگزار می‌شود، گفت: «قرار شد برخی مسائل را نیز به شکل کتبی اعلام کنیم؛ کمااینکه در فرایند بررسی مشکلاتی که در بخش درمان و بخش خصوصی وجود دارد، حضور نماینده‌های کانون لازم است. ما نماینده طیف وسیعی از کشور هستیم که انجمن‌های صنفی ما در استان‌های مختلف فعال هستند و به همین دلیل از مشکلات کشور در همه جا استحضار داریم و می‌توانیم آن را به شکل ریز به بخش حاکمیتی و بخش دولتی انتقال دهیم.»

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک ..........
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
3
6
هر کاری میکنید خواهشا حق ذخیره داروهای اورژانسی رو از کلینیسین ها بگیرید
پدر داروخونه ها رو دراوردن
کیسه کیسه دارو میدن به دامدار
بعد اعتراض که میکنیم‌میگن داروهای اورژانسی بوده
اداره و نظام‌که خوابه. اعتراضات رو پیگیری نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
شما یک مورد در دنیا نشون بدید که چیزی بنام داروخانه دامپزشکی وجود داشته باشه . فقط توی ایران با تقلید از پزشکی داروخانه دامپزشکی وجود دارد که اتفاقا" در امور درمان و خیلی چیزهای دیگر هم مداخله میکنند .
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دوست عزیز ناشناسی که داروخونه ها رو تخطئه میکنید. باید عرض کنم که
ما داروخونه ها از خدامونه که تجمیع صورت بگیره. چون با توان مالی که داروخونه ها دارند به سرعت تعداد زیادی کلینیسین‌متاسفانه یا خوشبختانه از چرخه درمان حذف میشن. البته کلینیسینهای بیسواد.
اما مشکل فعلی حضور داروخونه ها نیست. مشکل اینه که کلینیسین به حق خودش بر اساس قوانین اولیه سازمان قانع نیست. هم ویزیت میکنه. هم واکسن میخواد بده. هم دارو میخواد بده. در صورتیکه فقط دوستان داروخونه دار و مایه کوب محدود میشن. هرکسی باید تو حوزه خودش فعالیت کنه. وگرنه دوستان باسواد تو حوزه داروخونه بسیار زیادند.
در ضمن همونطور که کلینیسین داروی قاچاق تجویز میکنه، کیسه کیسه دارو میده دست دامدار، واکسن بدون‌مجوز به دامدار میده،پت شاپ میخواد، امتیاز انواع و اقسام‌مجوز بهره برداری رو دریافت میکنه،دستمزدهای بسیار سنگین و غیرمعقول برای حداقل خدمات با حداقل کیفیت دریافت میکنه، وقتی درمانش جواب نمیده دامدار میره به سمت داروخونه. وگرنه شما اگه کلینیسین باسوادی باشی هیچ دامداری شما رو ول نمیکنه مستقیم بره داروخونه.
خیلی چیزهای دیگه رو من متوجه نشدم منظورتون چیه.
و مورد دیگه. شما احتمالا پاتون رو از ایران بیرون نذاشتید که میکید هیچ جا داروخونه دامپزشکی نداره. من حداقل ۲۰ کشور با داروخونه دامپزشکی میشناسم و از نزدیک دیدم. همین دور و بر خودمون امارات و هند. دنیا رو بچرخید و بعد اظهارنظر کنید.
در پایان انصاف و قانع بودن به حق خودتون بد نیست.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اگر دوستان داروخانه دار باسوادند چرا نشستند پشت میز و دارو میفروشند !!؟؟ و بعد ظاهرا درآمد داروخانه موجب جهانگردی هم میشود !! و ضمنا" آیا امارات و هند الگوی مناسبی برای ما هستند !!؟؟ ضمن اینکه بدون شک در امارات چنین که شما میگویید نیست و اساسا شرایط دامپروری خاصی ندارد که داروخانه مستقل داشته باشد !!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دوست عزیزی که فرمودید دوستان داروخانه دار چرا پشت میز نشستن.
دلیلش واضحه چون توش پولداره
آدم از مغزش باید استفاده کنه جایی که پول بهتری داره وارد بشه. اگه دارو بد بود دوستان کلینیسین دارو نمیدادن به دامدار
شما انگار تو سوئیس زندگی میکنید و حقوقتون هم از جیب مبارک دولت میاد که دغدغه درآمد ندارید
جهانگردی هم بله میکنیم چون درآمدش رو داریم. شما هم اگه کلینیسین باسوادی باشید درآمد خوبی برای جهانگردی هم خواهید داشت
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دوست عزیزی که میفرمایید امارات اینگونه نیست
بعد از بازشدن مرزها یه بلیط پرواز به ابوظبی و یه بلیط به دهلی بگیرید و مشاهده کنید واقعیات رو.
ضمنا مشخصه که شما از قدرت علمی کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند خیلی بیخبرید
دوست گرانقدر. این ‌کشورها پر شده از دامپزشکان اروپایی و امریکایی یا دامپزشکان عربی که در اروپا و امریکا تحصیل کردند. و بسیار باسواد هستند. سیستم آموزشیشون و امکاناتشون هم قطعا خیلی پیشرفته تر از ایران هست. دیدم که میگم. حالا شما ندیده قضاوت میکنید و هنوز ایران رو قطب عالم ‌میپندارید مسئله دیگریست
دامپزشک
|
Norway
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
3
خرج نظام دامپزشکی هم از جیب جامعه دامپزشکی در بیاد
گرفتار دامپزشکی و نامسئولان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
8
عالی جنابان اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی ................... بهتر نیست به جای اینکه حق همکاران تازه فارغ التحصیل خودتون رو ضایع کنید به خودتون زحمت بدین و انرژی تون رو برای کاهش جذب دانشجو صرف کنید ؟ آیا این کار اساسی تر و حرفه ای تر نیست؟
حکیم مهر عزیز ما که زبونمون مو در آورد لظفا شما این سوال رو از این عالی جنابان بپرسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
1
5
آیا نباید توی این جلسه یک نفر نماینده هم از تازه فارغ‌التحصیلان باشه. الان یه دستورالعمل تصویب میکنن فردا یادشون میوفته که از فلان گروه هم باید نظر میپرسیدن بعد یه دستورالعمل جدید میدن دوباره. فلسفه این قانون نوشتن ها اینه که جامع و کامل باشه و همه رو به حقوقشون برسونه نه اینکه اینقدر ضعیف و ناقص باشه که چند ماهی یکبار بخواد اصلاح بشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
2
بازنگری باید بر اساس نیاز و واقعیتهای عملی مربوط به سلامتی دام و نیاز دامپرور و دامپروری انجام شود نه منافع افراد خاص و نه برای ایجاد مشاغل کاذب برای هر کسی که فارغ التحصیل کرده شده است !!
امتیاز بندی به شیوه فعلی و قبلی و در همین شیوه نامه به هیچ وجه تضمین کننده سطح صلاحیت افراد از بابت علمی و بخصوص مهارتهای بالینی نیست و عملا مانع انتقال تجربه پیشکسوتان به جوانترها میشود . این شیوه امتیاز هم کپی برداری از سیستم پزشکی در ایران است که حتی برای تضمین ارائه خدمات سالم در پزشکی نیز مفید نیست چه برسد به دامپزشکی ، که اساسا شرایط بسیار متفاوتی از لحاظ آموزش ضعیف و شرایط جذب بیش از اندازه دانشجو و بسیار موارد دیگر دارد که در پزشکی به این شدت نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
متاسفانه باید با مافیای دارو برخورد کرد که دارن جان و مال مردم رو به خطر میندازن.الان چرا تو استان ........ یک ساله که پروانه تاسیس شرکت پخش دارو دیگه نمیدن؟
پاسخ ها
دامپزشک بندر
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
هرمزگان شرکت پخش نداره.
بیایید هرمزگان درخواست بدید استقبال هم میکنن
م. ط
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
3
0
واقعا فقط میتوان گفت این گفتمان همکاران با یکدیگر مایه تاسف است.چه بسا که دوست و همکلاسی هم باشند و هرکدام در رسته ای اعم از داروخانه و درمانگاه و مایه کوبی مشعول بکار.
این تذهبون؟
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
جناب آقای دکتر ماکنعلی.
از اینکه شما در سمت رئیس سازمان دامپزشکی حضور دارید قلباً خشنودم. پیشینه علمی و اجرایی و قاطعیت در عملکرد هایتان موجبات خوشنودی و تغییر در بینش هایم به تشکیلات کلان دامپزشکی است.
شما را جوینده و یابنده در عملکرد هایتان دیدم. شما مصمم به شناسایی افرادی هستید که به جد، دامپزشکی در خون آنان ودر وجودشان سال ها در جریان بوده است.
شما می‌خواهید دست آنانی که می‌توانند یاری موثر در پیشبرد وپیشرفت دامپزشکی در راستای ارتقاء کیفیت امنیت غذایی مردم کشورمان هستند را بگیرید و از حاشیه برون آورید، و فرقی نمی‌کند از دولتی یا خصوصی.
درود بر شما.
نمی‌دانم، اما حسی دارم از جنس آرامش.
از ما که گذشت، ولی گویا خستگی روزگاران،پر فراز و نشیب در این حرفه می‌خواهد از تن بدر شود.
از خداوند برایتان سلامتی و موفقیت ارزومندم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام
چرا مجوز مرکز فروش واکسن باید از درمانگاه جدا باشه!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
چونکه واکسن ی داروی بیولوژیک و مث داروخانه باید جدا باشه فقط نمیدونم چرا به تازگی اجازه نمیدن بعضی واکسن هارو مستقیم به دامدار بدی و میگن باید واکسیناتور تزریق کنه که موجب شده دامدار به بازار قاچاق و واکسن های تقلبی رو بیاره
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
هر دم از ابن باغ بری می رسد....
۷ سال تلاش برای جذب امتیاز کافی نیست؟
واقعا حضرات چی فکر میکنن با خودشون؟
دهه شصت منحوس تا کی باید چوب ..... رو بخوره؟
کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها....
متاسفم برای حرفه ای که ی عده ......... دارن تصمیم گیری میکنن.
...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
جناب آقای دکتر ماکنعلی
با سلام
نمیخواهم از خیل فارغ التحصیلانی بگویم که هنوز اول راهند و مشکلاتشان بیشتر، میخواهم از قشری بگویم که نزدیک به یک دهه تلاش کرده اند تا بتوانند چنین روزی مستقل شوند ولی با خصوصی سازی نظام و حکمرانی کلینیسینها در این حوزه گویا باید تا آخر عمر انتظار واریز حقوق سر ماه رو بکشند...
امیدوارم مسیر برای آیندگان هموار شود ولی گویا دوستان مسیر را بر روی حاضرین بسته اند چه برسد به آیندگان....
ناشناس
|
Ireland
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
2
جناب آقای دکتر ماکنعلی،واقعا وضعیت رتبه بندی وامتیاز دهی رو ملاحضه کنید،این وضعیت جداول امتیاز دهی فقط داره انحصار رو به بقیه افرادی از قبیل بنده که تخصص گرفتم وچندین وچند مقاله ISI وکتاب نوشتم وثبت ژن داشتم روتحمیل میکنه،واقعا اینهمه تحصیل ودرس خوندن اندازه یکسال یه کلینیسین امتیازنداره؟با این کار فقط دارن سطح علمی وپژوهشی دامپزشکی رو پایین میارن چون واقعا دیگه برای کسی نمیصرفه بره چهار سال درس بخونه ومقاله بنویسه وتحقیقات انجام بده وبعد از چهارسال زحمت وبدبختی بیاد ببینه از هممممه هم صنفیاش عقب افتاده وجایی تو بازار نداره چون کاراش امتیاز ندارن،لطفادر نحوه امتیازدهیتون تجدیدنظر کنید
پاسخ ها
دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
عزیزم شما ..... میکنی میخوای داروخونه بزنی! شما برو مقاله بنویس. برو فلافلی بزن. ولی پا تو کفش این داروخونه دارها نکن.
آیین نامه تاسیس داروخونه فعلی فقط یه حربه است برای ایجاد انحصار در دستان داروخونه های فعلی که درآمدهای چند ده میلیونی رو حفظ کنن. بالای ده سال باید سابقه داشته باشی! بیش از خود دوره دکتری! جدیدا میخوان مطب رو هم همینکار رو بکنن
نظر شما
ادامه