کد خبر: ۵۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
در جلسه منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه عنوان شد:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» اظهار داشت: همکاری آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی کشور در انجام آزمایش‌های تخصصی بیماری COVID-19 بسیار شاخص و راهبردی بود ...
 

حکیم مهر: جلسه منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه با حضور کلیه رؤسای دامپزشکی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه شامل 37 کشور در منطقه، رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام، نمایندگان دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت دام، رئیس دفتر منطقه‌ای این سازمان، ریاست سازمان دامپزشکی کشورمان، معاونت بهداشت و پیشگیری و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل، سازمان‌های تخصصی و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در جلسه منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام که از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز 21 خرداد با حضور کلیه رؤسای دامپزشکی کشورهای منطقه آسیا، خاور دور و اقیانوسیه شامل 37 کشور در منطقه که به صورت مجازی برگزار گردید، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» به‌عنوان دبیرکل جدید کمیسیون منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام ضمن تشکر از برگزاری این جلسه به میزبانی دفتر منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام، توضیحات مبسوطی در خصوص عملکرد سازمان دامپزشکی کشورمان در کمیته ملی مبارزه با بیماری  COVID-19 و نقش ریاست سازمان به عنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این کارگروه را ارائه کرد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان با بیان اینکه که در زمان همه‌گیری بیماری در ایران از بیش از 100 گربه و سگ که صاحبان آنها مبتلا به بیماری بودند نمونه‌برداری گردید که خوشبختانه نتیجه همه موارد منفی شده است، گفت: همکاری آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی کشور در انجام آزمایش‌های تخصصی بیماری  COVID-19 بسیار شاخص و راهبردی بود .

وی سپس در خصوص بیماری خطرناک طاعون اسبی  (AHS) که در رابطه با آن مطالبی در این جلسه ویدیوکنفرانسی مطرح شد، مطالبی را مطرح کرد و ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در منطقه، اذعان کرد: ایران از نظر بیماری در منطقه عاری بدون انجام واکسیناسیون است، اما اعلام رسمی عاری بودن ایران از بیماری توسط سازمان جهانی بهداشت دام انجام نشده و سازمان دامپزشکی کشور در این راستا اقدام لازم را انجام خواهد داد .

بنا بر این گزارش، در این نشست نماینده دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام ضمن تشکر از اقدامات ایران در ارتباط با بیماری COVID- 19 ، از ماکنعلی خواست تا ساز و کار همکاری سازمان دامپزشکی کشور در کمیته ملی مبارزه با بیماری COVID-19 را در راستای بهره‌برداری دیگر اعضا به دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام بفرستد تا این تجربه با دیگر کشورهای منطقه نیز به اشتراک گذاشته شود .

در این جلسه همچنین موضوعات مختلف اعم از فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام در برگزاری وبینارهای منطقه‌ای و کنترل بیماری‌های فرامرزی و بحث مقاومت میکروبی و به روزرسانی وبسایت منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام مطرح شد .

موضوع انتخابات دبیر کل سازمان جهانی بهداشت دام و همچنین انتخابات اعضا کمیسیون منطقه آسیا و خاور دور در سال آینده که رئیس سازمان دامپزشکی ایران، دبیر کل آن است نیز از مباحث مطرح شده در این نشست بود .

در ادامه از راه‌اندازی سیستم جدید اطلاع‌رسانی جهانی بیماری‌ها  (WAHIS) در آینده نزدیک توسط سازمان جهانی بهداشت دام و همچنین راه اندازی پرتال آموزش الکترونیک سازمان جهانی بهداشت دام از 29 اردیبهشت ماه سال 99 به آدرس www.training.oie.int خبر داده شد .

در بخش دیگری از جلسه مذکور، به موضوع وضعیت بیماری‌های منطقه به ویژه بحث بیماری COVID-19 و نقش سرویس‌های دامپزشکی در زمان همه‌گیری بیماری پرداخته شد .

در ادامه مطالبی نیز در خصوص بیماری ASF در خوک و گراز وحشی که خسارات جبران‌ناپذیری را به صنعت پرورش خوک وارد کرده، ارائه گردید و به نقش بیماری در تلاطمات بازار گوشت قرمز و سفید در کشور چین پرداخته شد .

در پایان، «دکتر کوگیتا» رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام ضمن تشکر از حضور فعال اعضا در جلسه مجازی و ابراز امیدواری برای برگزاری سی‌ودومین کنفرانس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام به‌صورت فیزیکی در کشور تایلند، جلسه را پایان داد .

«دکتر مارک شیپ» رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام، نمایندگان دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت دام و «دکتر کوگیتا» رئیس دفتر منطقه‌ای این سازمان، «دکتر سید بهمن نقیبی» معاونت بهداشت و پیشگیری و «دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیر کل دفتر امور بین‌الملل، سازمان‌های تخصصی و روابط عمومی ریاست سازمان دامپزشکی کشور از حاضران این نشست بودند .

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
http://www.training.oie.int

چرا این سایت اصلا باز نمی شود.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
4
سازمان مشکلات کمبود واکسنها را در دام و طیور رفع کند کرونا پیش کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
4
معلوم نیست این ۱۰۰ نمونه کجا و با چه روشی تست شده که منفی بوده است ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
2
4
با سلام
استاد این کارها، دکتر ماکنعلی است مطمنا با تسلط از پتانسیل کشورهای چین و ژاپن که عضو این گروه هستند برای رفع نواقص کشور در مباحث کنترل و پیشگیری و ریشه کنی بیماری ها استفاده خواهد کرد
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
سلام و ادب خدمت شما زحمت کشان سایت ارزشمند حکیم مهر دکتر ماکنعلی عزیز ابتدا تصدی ریاست سازمان رو صمیمانه بهتون تبریک میگیم واقعا این حق ما نیست استان #خراسان شمالی سیزده نیروی قرار داد استانی دارد و تمام این نیروها در بخش صحرایی کار سخت واکسیناسیون رو انجام میدن اما متاسفانه به علت های مختلف هر بار به بهانه های ما رو بازی میدن دو سال قبل حکم کارگزینی ما رو تیر ماه زدن سال گذشته دی ماه حکم برامون زدن و امسال هم خبری از حکم نیست چرا باید همکاران دیگه پیمانی در بخش‌های مختلف حقوق های بالای بگیرن اما این سیزده نفر کمترین میزان دریافتی رو داشته باشن و هیچ گونه تغییروضعیتی هم برای ما در نظر نمی گیرن برای کارشناس نیروی استانی (عمرانی) مبلغ 2300 حقوق در نظر گرفتن و هنوز تغییری نکرده بخش مبارزه سخت ترین شرایط رو داره هر وقت هم اعتراض کردیم مدیران به جای حمایت عنوان کردند که مگه ما اومدیم دنبال شما برید بیرون خوب این جواب واقعا در شان یه مدیر نیست لطفا به داد ما نیروهای قرار دادی برسید امیدواریم در زمان تصدی شما مدیران بهتر و پاسخ گو تر باشن و همچنین اتفاقات خوبی برای ما بی افتد اگر هم راهی است از طریق سازمان بازرسی یا دیوان عدالت کشوری پیگیر باشیم لطفا راهنمایی کنید با تشکر
نظر شما
ادامه