کد خبر: ۵۷۸۹۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: عملیات حلقه‌گذاری پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان اراک با هدف رصد این گونه‌ها آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «رضا میرزایی» روز چهارشنبه افزود: در راستای این طرح، شماری از پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله گونه‌های کاکایی، پرستو، دریایی، چوب‌پا و آووست، با استانداردهای بین‌المللی حلقه‌گذاری می‌شوند و مختصات این پرنده‌ها قابل رصد و تحلیل خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های بهاره و وضعیت مناسب تالاب و اقدامات خوب حفاظتی شرایط زیستگاهی پرندگان مساعد برای جوجه ‌وری است و زادآوری پرندگان افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: این حلقه‌گذاری مطابق با استاندارهای بخش حیات وحش سازمان ملل است و در هر جای دنیا این حلقه‌ها مشاهده شود می‌توان اطلاعات حلقه‌ها را بازخوانی کرد.

میرزایی اظهار داشت: حلقه‌گذاری پرندگان، متداول‌ترین و رایج‌ترین‌ شیوه شناخت وضعیت و تعیین مسیر مهاجرت پرندگان است.

وی گفت: حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی خاص هرگونه پرنده با شماره و سریال مشخص به یکی از پاها و یا بال آن متصل شده و پرنده در طبیعت رهاسازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از مردم خواست: به‌منظور افزایش زادآوری پرندگان در تالاب میقان اراک و حفظ آرامش زیستی این گونه‌ها، از نزدیک شدن به پرندگان بپرهیزند و موجب آزار و اذیت آن‌ها نشوند.

تالاب میقان در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم ۱۴۰ گونه پرنده است.

 
نظر شما
ادامه