کد خبر: ۵۷۸۷۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افتتاح طرح بهسازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجتمع گوشت اردبیل خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید شهند» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مراسم افتتاح طرح بهسازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجتمع گوشت اردبیل گفت: عدم تعادل بین منابع محدود طبیعت و خواسته‌های نامحدود بشر باعث بروز معضلات زیست محیطی می‌شود و به همین دلیل نیازمند استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و بهره مندی درست از منابع هستیم.

او افزود: موضوع محیط زیست از اولویت‌های دولت است و با توجه به اینکه این موضوع حق الناس است نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها در امر حفاظت از موضوع زیست هستیم تا بتوانیم این امانت را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

فرماندار اردبیل در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه محیط زیست به ویژه محیط بانان اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای صیانت از محیط زیست انجام می‌شود باید با همراهی سایر دستگاه‌ها باشد.

«امامی یگانه» اظهار امیدواری کرد با اهتمام شهرداری شاهد ساماندهی دفن زباله اردبیل و محل دفن نخاله‌های ساختمانی در اردبیل باشیم.

او همچنین از تلاش‌های حفاظت محیط زیست در نظارت بر مدیریت زباله‌های عفونی به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد.

«عزیززاده»، مدیرعامل مجتمع گوشت اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت و احداث فاز اول بهسازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب گفت: این مجتمع یکی از بزرگترین مجتمع‌های گوشت کشور از نظر وسعت است و دستگاه‌های متولی از جمله دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت بر حسن اجرای فعالیت‌های مختلف این مجتمع که با سلامتی مردم ارتباط دارد نظارت می‌کنند.

او در خصوص اقدامات زیست محیطی این شرکت افزود: در حال حاضر سیستم تصفیه خانه فاضلاب شرکت مجتمع گوشت اردبیل با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب فعالیت می‌کند که با طراحی و بهینه سازی این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال انجام شده است.

 
نظر شما
ادامه