کد خبر: ۵۷۸۶۸

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آوه می‌گوید: این شهر با وجود 500 واحد دامداری کوچک و بزرگ و 70 هزار راس دام سنگین قطب دامپروری استان مرکزی محسوب می‌شود، اما از داشتن نمایندگی اداره دامپزشکی محروم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، آوه دارای ریشه تاریخی به قدمت پنج هزار ساله و دومین کانون تشیع اسلام در ایران است و مورخان در مورد این شهر سخنان زیادی بیان کرده‌اند.
 
شهر آوه با موافقت وزارت کشور در سال 1392 از روستا به شهر ارتقاء یافت و پس از آن ادارتی چون آب و فاضلاب و گاز در آوه مستقر شدند.

آوه قطب دامپروری استان مرکزی است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آوه نیز با اشاره به فقدان یک مکان تفریحی مناسب برای گذران اوقات فراغت مردم می‌گوید: 14 هزار متر زمین طی تفاهم نامه‌ای به شهرداری آوه واگذار شده است که در صورت تامین اعتبار می‌توان آن را به بوستان تبدیل کرد.

«رضا ایاز» با اشاره به ضرورت احداث شهرک دامی در آوه می‌افزاید: این شهر قطب دامپروری استان مرکزی به لحاظ وجود 500 واحد دامداری کوچک و بزرگ و  70 هزار راس دام سنگین به شمار می‌رود و دامداری‌های مستقر در آوه مشکلاتی دارند که باید با اهتمام و همراهی دستگاه‌های مختلف اداری نسبت به رفع آنها اقدام شود

وی بیان می‌کند: با وجود فعالیت واحدهای متعدد دامداری در آوه، ضرورت دارد که  نمایندگی اداره دامپزشکی در این شهر مستقر و شهرک دام هر چه سریع‌تر ساخته شود تا همه دام‌ها در مرکزی با زیرساخت و امکانات مناسب تجمیع شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آوه تصریح می‌کند: استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی در این منطقه ضروری است و این مهم برای رفع بیکاری و پویایی اقتصادی اهالی این منطقه چندین مرحله طی بازدید استاندار مرکزی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی بررسی شده که متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

ایاز افزایش و تقویت فعالیت‌های کشاورزی و تولید محصولات در این منطقه را ضروری دانسته و اظهار می‌کند: باید زمینه  لازم برای توسعه بخش‌های دامداری و کشاورزی (احداث شهرک گلخانه‌ای) و نیز زمینه فعالیت‌های نیمه صنعتی و صنعتی سبک برای اشتغال جوانان آوه‌ای فراهم شود

 

نظر شما
ادامه