کد خبر: ۵۷۸۶۷

رییس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل قرنطینه و بازپروری حیات وحش در استان‌ها تهیه و ابلاغ شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیامک مسعودی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی بازپروری حیات وحش پردیسان به خبرنگاران افزود: در دستورالعمل قرنطینه و بازپروری حیات وحش، همه گونه هایی که در کشور وجود دارد به نوعی دیده شده و برای استان ها ابلاغ شده و آنها نیز پیگیر هستند.

وی اظهار داشت: ساختار این دستورالعمل در استان های گلستان، سمنان و فارس به نوعی آغاز شده است؛ البته اکنون تمرکز به ویژه در استان گلستان بر روی پرندگان است که در آن نحوه نگهداری و رها سازی دیده شده است.

مسعودی ادامه داد: در روند انتقال گونه های جانوری کلینیک پردیسان برخی باغ وحش ها در استان ها همکاری می کنند؛ همچنین دامپزشکان خوبی از بخش خصوصی در استان ها در این زمینه کمک می کنند .

مسعودی گفت: ساختاری که در این روند وجود دارد از سه دیدگاه قابل مطرح شدن است؛ یکی بیماری های حیات وحش، دوم بیماری ها در باغ وحش ها و دیگری امداد و نجات گونه های جانوری است که در این ساختار با این سه دیدگاه پیش می رویم.

رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این راستا با سازمان دامپزشکی تفاهم نامه ای امضا کردیم تا بتوانیم در زمینه حیات وحش تبادل اطلاعات داشته باشیم و تاکید ما این است که استان ها بر اساس این دستورالعمل ها و ساختارها عمل کنند.

 

نظر شما
ادامه