کد خبر: ۵۷۸۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: میدان دواب این شهرستان که به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بود از هفته آینده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوباره بازگشایی خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسماعیل محمدیانی» روز سه‌شنبه افزود: میدان دواب این شهرستان که یکی از میادین بزرگ شمالغرب کشور محسوب می شود به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به مدت سه ماه متوالی تعطیل شده بود.

وی اظهار داشت: پیش بینی شده است با تصویب ستاد مقابله با کرونا بوکان، این میدان با رعایت کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت و پروتکل های لازم در این زمینه فعالیت کند.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه بخشی از اقتصاد بوکان وابسته به میدان دواب است که به صورت هفتگی در آن اقدام به خریدوفروش دام می‌شود افزود: خرید و فروش دام در این میدان توسط چوبداران باید با رعایت کامل موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

محمدیانی افزود: کنترل و نظارت بر این مکان برعهده شهرداری و شبکه دامپزشکی خواهد بود و نمایندگان این 2 نهاد به شدت بر این مکان پرتردد و پرتجمع نظارت خواهد شد تا تماس افراد به حداقل ممکن برسد.

وی اضافه کرد:  میدان دواب شهرستان بوکان یک بازار سنتی است که علاوه بر یک ورودی اصلی، دارای هشت ورودی فرعی نیز است که باید بر آن نظارت کافی و دقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ چوبدار در جوار این بازار فعال و در این محدوده ساکن و زندگی می‌کنند، اظهار داشت: علاوه بر این افراد عده زیادی از چوبداران مناطق و شهرستان‌های مجاور نیز از جمله شهرستان سقز نیز به این میدان مراجعه می‌کنند که این امر موجب ازدحام شدید در آن می‌شود.

محمدیانی با قدردانی از مشارکت مردم در تعطیلی این میدان تاکنون اظهار داشت: این بازار هفتگی در روزهای شنبه هر هفته در بوکان دایر می‌شد که به علت مهاجرت برخی از بازاریان از استان‌هایی نظیر تهران، قم، زنجان، کرمانشاه، کردستان و دیگر شهرستان‌ها برای معامله دام از قبیل گاو و گوسفند در آن و به علت تجمع بیش از سه هزار نفر در این مکان تعطیل شده بود.

میدان دواب بوکان یکی از میادین بزرگ غرب کشور است که گوشت استان‌های تهران، قم و دیگر شهرهای پرجمعیت کشور را تامین می‌کند که علاوه‌بر خریدوفروش دام دیگر اقلام زندگی مردم از مواد غذایی گرفته تا اثاثیه منزل در حاشیه این بازار نیز خرید و فروش می‌شود.

هر هفته حدود سه هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام بزرگ وارد این بازار می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
لطفا در مورد فروش مرغ زنده در کوچه ها و معابر شهرهای جنوب استان اذربایجانغربی و شهرهای شمال استان کردستان اقدام شود
نظر شما
ادامه